0  |  1

میدان انقلاب تا پارک لاله گذر دانش‌بنیان‌ می‌شود

میدان انقلاب تا پارک لاله گذر دانش‌بنیان‌ می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشجویان حتی قبل از دفاع از پایان‌نامه و رساله هم می‌توانند دستاورد‌های خود را به سمت فناوری سوق دهند و در قالب هسته‌های نوآور از حمایت‌های پارک بهره‌مند شوند.
علی اسدی از اعمال تغییرات ساختاری در دانشگاه تهران جهت ایجاد ارتباط ارگانیک میان آموزش، پژوهش و فناوری خبر داد و گفت: در گذشته، ارتباط ارگانیک میان آموزش و پژوهش وجود داشت؛ اما اکنون بر اساس فعالیت‌ها و حمایت‌های متنوعی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده اند، دانشجویان به محض دفاع از پایان‌نامه و رساله و قبل از دفاع می‌توانند دستاورد‌های خود را به سمت فناوری سوق دهند و در قالب هسته‌های نوآور و سپس شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق پارک علم و فناوری هدایت شوند.
او از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین پارک دانشگاهی کشور نام برد و گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، می‌توان پیاده‌سازی تحقیقات علمی را در مسیری هدایت کرد که فعالیت‌های انجام‌شده در دانشگاه صرفاً در کتابخانه‌ها باقی نمانند.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به قدمت طرح توسعه دانشگاه تهران، گفت: در راستای موضوع شهر دانش، در طول سالیان نزدیک به ۲۰۰ واحد از میدان انقلاب تا پارک لاله توسط دانشگاه تهران خریداری شده اند که بخشی از آن‌ها بر اساس دستور رئیس دانشگاه تهران برای توسعه واحد‌های فناور و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
اسدی با اعلام این که در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۵۰۰ هسته فناور و نوآور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند، گفت: در حال بسترسازی برای تحقق استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور در دانشگاه تهران هستیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com