2  |  0

بورس تهران برگزار می‌کند: همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

بورس تهران برگزار می‌کند: همایش «شرکت‌های دانش‌بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده»

بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند.
معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران، با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد دانش بنیان و به تبع آن شرکت های دانش بنیان، این امر در بازار سرمایه نیز در طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مهمترین گام های بازار سرمایه در این حوزه تدوین مقررات خاص برای امکان پذیرش سهام این دسته از شرکت ها در بورس تهران بوده است. به نحوی که مقررات مذکور در قالب پیوست به دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران افزوده شده است.
محمد امین قهرمانی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۱، بورس تهران نیز تمام تلاش و همت خود را در راستای کمک و تعالی حوزه دانش بنیان به کار گرفته تا ضمن گسترش کیک بازار سرمایه و بهبود درآمد و حاشیه سود خود، سهمی را در پیشبرد این حوزه و در نتیجه تعالی اقتصاد کشور ایفا کند.
او به فعالیت بورس تهران در سالهای اخیر و به ویژه از اواخر سال ۱۴۰۰اشاره کرد و افزود: بورس تهران جلساتی را با شرکت های مطرح در این حوزه برگزار و به دنبال کسب شناخت از ماهیت کسب و کار، نحوه فعالیت، چالش‌ها و دغدغه ها، نحوه نقش آفرینی آنها در اقتصاد و ... بوده تا از این طریق به نحوه ایفای نقش خود در این حوزه مهم پی ببرد.
معاون ناشران و اعضاء شرکت بورس تهران به دو رویکرد اساسی بورس اوراق بهادار تهران درباره این شرکت ها اشاره کرد و گفت: یک از رویکردهای بورس تهران در قبال شرکت های دانش بنیان، تأمین مالی و پذیرش سهام این شرکت ها در راستای توسعه آنها است و رویکرد دوم بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های این نوع شرکت ها، به ویژه شرکت های استارت آپ به منظور رفع نیازهای بورس اوراق بهادار تهران به خصوص در حوزه فناوری و دیجیتال است.
قهرمانی در پایان اظهار کرد: با توجه به توضیحات ارائه شده، بورس تهران به منظور برداشتن یکی از گام های اصلی خود در حوزه دانش بنیان، همایش «شرکت های دانش بنیان، بازار سرمایه، دورنمای آینده» را با حضور مقامات مسئول و شرکت های مطرح کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ (مقارن با روز فناوری اطلاعات) برگزار می کند. هدف از برگزاری این همایش آشنایی بازار سرمایه با نحوه فعالیت، چرخه عمر طی شده، آخرین وضعیت این صنعت، مسائل، چالش ها و نکات اساسی در این حوزه، جایگاه ایران، چشم انداز و دورنمای آتی و نحوه ارزشیابی این نوع شرکت ها است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com