0  |  0

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود

رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان درباره تسهیلات پرداختی در راستای اشتغال، گفت: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود.
دوشنبه 10 مرداد ماه فراکسیون اقتصاد دانش‌بنیان با حضور جمعی از نمایندگان، وزیر امور اقتصادی و دارائی، نمایندگان گمرک، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
در این نشست «آخرین وضعیت آئین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش‌بنیان» و گزارش عملکرد «بند ص تبصره 6 و تبصره 16 قانون بودجه 1401» مورد بررسی قرار گرفت.
دستور کار نخست امروز رسیدگی به موضوع بند (ب) و (ت) ماده (11) قانون جهش تولید دانش بنیان درباره در نظر گرفتن معادل هزینه انجام شده برای تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره این موضوعات گفت: کمیسیون اقتصادی دولت از خرداد تاکنون درگیر بودجه 1401 است از سوی دیگر قانون جهش دانش بنیان که ابتدای خرداد ابلاغ شد با آئین‌نامه‌های مربوط به بودجه همزمان شده اما به جهت پافشاری معاونت علمی بند ب ماده 11 قانون جهش دانش بنیان در اولویت قرار گرفته و امیدوارم هفته آینده این موضوع مطرح شود.
نمایندگان درباره بند(ب) ماده 11 قانون جهش دانش‌بنیان تاکید کردند که روح قانون نباید به بهانه جلوگیری از فرار مالیاتی فراموش شود و فرار مالیاتی بهانه‌ای برای عدم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شود.
همچنین بررسی عملکرد بند (ب) تبصره 16 قانون بودجه 1401 درباره تسهیلات پرداختی در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق دیگر دستورکار جلسه امروز بود که مقرر شد تا هفته آینده آئین‌نامه اجرایی این موضوع نهایی و ابلاغ شود.
براساس این گزارش رسیدگی به موضوع وضعیت فهرست مواد مشمول مالیات و عوارض صادراتی دیگر دستورکار نشست فراکسیون اقتصاد دانش بنیان بود که مقرر شد گمرک و وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به وصول عوارض صادراتی مربوط به مواد خام و نیمه خام اقدامات لازم را انجام و گزارش مربوطه را به مجلس ارائه دهند.
براساس این گزارش سیدمحسن دهنوی درباره این نشست، گفت: امروز در راستای انجام وظایف نظارتی مجلس، جلسه‌‌ای به منظور پیگیری موضوعات مربوط به تبصره 6 و 16 قانون بودجه سال 1401 و نظارت بر اجرای قانون جهش دانش‌بنیان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی، گمرک، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.
نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات بررسی شده در نشست امروز تسهیلات تکلیفی تبصره 16 پیش‌بینی شده در قانون بودجه امسال بود، افزود: براساس این تبصره 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات باید به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شود که با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و صندوق نوآوری و شکوفایی آئین نامه مربوط به آن باید تدوین و اقدامات لازم برای پرداخت این اعتبارات انجام شود.
وی با بیان اینکه تا هفته آینده آئین‌نامه اجرایی این موضوع نهایی و ابلاغ خواهد شد، اضافه کرد: با کمک وزارت اقتصاد و با پیگیری‌های مجلس و دولت در این زمینه، ظرف یک ماه آینده پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز می‌شود. مقرر است تا پایان سال، 5 همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان در سالی که مزین به این نام است، پرداخت شود؛ نوع پیگیری دستگاه‌ها مناسب بود و مجلس نیز به رفع اشکالات موجود کمک کرد، به نظر می‌رسد در کمتر از یک ماه پرداخت‌های مربوط به این حوزه آغاز می‌شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سیتنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com