0  |  0

زمین خوردن کسب و کارهای کوچک اروپا با افزایش قیمت انرژی

زمین خوردن کسب و کارهای کوچک اروپا با افزایش قیمت انرژی

بحران انرژی اروپا، بنگاه‌‌‌های کوچک و متوسط را که ستون اقتصاد این قاره هستند، در مضیقه شدیدی قرار داده و برخی صاحبان کسب و کارها را به محدود کردن تولید یا تعطیلی کامل مجبور کرده است.
کاترین وندنهول، به‌‌‌تازگی تصمیم گرفته خواربارفروشی خانوادگی خود را که در دهکده‌‌‌ای در یکی از شهرهای بلژیک واقع شده، تعطیل کند. حساب و کتاب‌‌‌های او نشان می‌دهد باید هر ماه ۳‌هزار نان بیشتر بفروشد تا افزایش مبلغ قبض گازش را پوشش دهد. این فروشگاه اخیرا مجبور شده بود قیمت شیرینی‌‌‌ها و پنیرهای خود را برای جبران افزایش هزینه انرژی افزایش دهد که این موضوع باعث کم شدن مشتریانش هم شده بود. خانم وندنهول ۴۱ ساله می‌‌‌گوید: «نمی‌‌‌خواهیم بیشتر از این زیر بار بدهی برویم.» کارشناسان می‌‌‌گویند بنگاه‌‌‌های کوچک و متوسط اروپا بیشتر از شرکت‌های بزرگ چندملیتی آسیب می‌‌‌بینند، چون این شرکت‌ها یا از قبل قراردادهای بلندمدت با شرکت‌های انرژی بسته‌‌‌اند یا از فعالیت‌های جانبی بازار مالی برای جبران هزینه‌‌‌های خود استفاده می‌کنند. اما شرکت‌ها و فروشگاه‌‌‌های کوچک - از نانوایی و ر‌‌‌ستوران‌های محلی گرفته تا تولیدکنندگان لباس و فرش - از مزیت‌‌‌های اقتصادی تولید انبوه بی‌‌‌بهره‌‌‌اند و حتی نمی‌توانند تولید خود را به خارج از اروپا که قیمت انرژی ارزان‌‌‌تر است، برون‌‌‌سپاری کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com