0  |  1

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی (قسمت اول)

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی (قسمت اول)

اگر شما صاحب کسب و کار هستید، مطمئنا می خواهید که مشتریان شما، دوباره و چندباره از شما خرید کنند. مشتریانی که خریدهای مکرر انجام می دهند، در واقع هزینه هایی که برای بخش بازاریابی و تبلیغات متحمل می شوید را کاهش می دهند. به کمک مشتریان دائمی، می توانید به راحتی مراحل بازاریابی هر محصول یا خدمت جدیدی را که ارایه می کنید  را پشت سر بگذارید، زیرا مشتریان همیشگی شما، مسلما از تجربه خرید از شما بسیار راضی هستند.

البته این احتمال وجود دارد که شما تنها کسب و کاری نباشید که راه حل های موثر برای مشکل مشتری خود، ارائه می کند! بنابراین چرا مشتریان باید دوباره از شما خرید کنند؟! پاسخ این سوال در تکنیک هایی نهفته است که می توانید از آن ها برای بازگرداندن مشتریان تان به برند خود استفاده کنید.

در ادامه روش های موثری برای تبدیل خریداران احتمالی، به مشتریان دائمی آورده شده است:

1- تمام تلاش خود را برای اطمینان از آسان بودن خرید مشتری انجام دهید.

۸۰% از مشتریان معتقدند که راحتی، سرعت و کمک آگاهانه فروشندگان، عناصر مهمی هستند، زیرا افراد با برندهای مختلف ارتباط می گیرند و به این مسائل دقت می کنند.

2- ارائه گزینه های پرداخت چندگانه.

برخی از کسب و کارها، گزینه های مختلفی را برای پرداخت به مشتریان خود پیشنهاد می کنند، مثل پرداخت نقدی در هنگام تحویل، درگاه های بانکی مختلف و حتی پرداخت های اعتباری، و این حق انتخاب باعث فروش بیشتر می شود. دلیل این امر این است که مشتریان در هنگام خرید راحت تر وارد سیستم می شوند و حق انتخاب های شما به آن ها احساس ارزشمندی می دهد. همیشه به تجربه ی مشتری فکر کنید!

3- ارسال رایگان در اولین سفارش.

البته ابتدا اطمینان حاصل کنید که شرکت دارای حاشیه سود کافی در هر فروش است و در هنگام حمل و نقل رایگان ضرر نمی کند. پس قبل از ارائه گزینه ارسال رایگان، هزینه های خود را در نظر بگیرید.

4- برای خریدهای مکرر تخفیف ارائه دهید.

 مثلا ارائه ی 10% تخفیف پس از پنج بار خرید مشتری از فروشگاه شما می تواند تبدیل به انگیزه ای برای خرید چند باره مشتری از شما بشود و مشتری را تشویق خواهد کرد که فروشگاه شما را به عنوان منبعی برای خریدهای بعدی مشابه ذخیره کنند.

5- به وفاداری مشتری امتیاز بدهید:

امتیازهای ویژه ای بابت وفاداری مشتریان ارائه دهید. این امتیازها می تواند شامل ارایه یک محصول رایگان یا تخفیف های آتی روی محصولات بیشتر در خریدهای بعدی باشد. در واقع 75% از مشتریان با دریافت انگیزه های بیشتر، احتمال دارد که دوباره از شما خرید کنند.

25 راهکار برای تبدیل مشتری به خریدار دائمی 6- برای ارجاع دادن، جایزه دهید.

برنامه های ارجاع، یکی از استراتژی های مورد علاقه کسب و کارهای بزرگ است! نکته کلیدی اینجاست که برای شخصی که دوستی را معرفی می کند باید انگیزه خاصی وجود داشته باشد، نه فقط تخفیف دادن! مثلا ارائه پول یا کارت های هدیه به مشتریان انگیزه می دهد تا سایت شما را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارند.

7- از مشتریان تان تشکر کنید:

برای مشتریان تان، خصوصا در زمانی که سقف مشخصی از خرید را انجام می دهند، یک کارت تشکر دست نویس بفرستید.  دنیای امروزی، بسیار غیرشخصی و اتوماتیک شده است، بنابراین بسیاری از افراد به تجربیات شخصی سازی شده نسبت به تجربیات اتوماتیک، اهمیت بیشتری می دهند. آخرین تحقیقات نشان می دهد که 77% از مشتریان، وقتی که کسب و کارها قدردانی مخصوص خود را به آن ها ارائه می دهند، بسیار خوشحال می شوند.

8- یک تجربه «آنباکسینگ» فراموش نشدنی ایجاد کنید:

در روش بسته بندی محصولات خود خلاق باشید تا تجربه باز کردن جعبه محصول (آنباکسینگ) برای مشتری هیجان انگیز باشد. بدانید که یک بسته بندی ممتاز، ارزش ملموس بودن برند و محصول شما را افزایش می دهد و به مشتریان تان اجازه می دهد که بدانند کسب و کار شما چگونه عمل می کند.

9- سیاست های بازگرداندن محصول را انعطاف پذیر کنید.

 بسیاری از خریداران، از خرید می ترسند زیرا سیاست بازگرداندن محصول را غیر قابل انعطاف می‌دانند. با اجرای یک سیاست بازگشت که به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد و بتواند مردم را به خرید از شما تشویق کند (مثل تعویض یا مرجوعی کالا در زمان مشخص)، از این دانش به نفع خود استفاده کنید.

  «سودآورترین مشتریان شما، خریداران پرتکرار شما هستند.»  

10- ارسال خبرنامه یا ایمیل، برای ارائه پیشنهادهای فروش

برای ارائه پیشنهادهای فروش ویژه محصولات و خدمات تان به همه ی مشتریان، از جمله مشتریانی که مدتی است خرید نکرده اند، خبرنامه یا ایمیل ارسال کنید.  مثلا اگر یک صاحب رستوران هستید، می توانید اول هر ماه غذاهای اضافه شده به منو را با عکس های جذاب برای مشتریان تان بفرستید.

11- بر اساس ابراز علاقه مشتریان محصول و خدمات تان را ارایه دهید:

بر اساس ابراز علاقه مشتریان به آنچه که می خواهند بخرند، به آن ها گزینه های فروش دیگر ارائه دهید. از فروش بیش از حد و فروش متقابل به مشتریان، به عنوان ابزاری برای شناسایی بهترین محصولات یا ارائه راه حل برای مشکلات مشتریان استفاده کنید. مطمئن باشید که مشتری شما خوشحال خواهد شد که شما به او کمک کرده اید تا بهترین خدمات را دریافت کند، و مشتری با تجربه خوب، به احتمال زیاد به شما بازخواهد گشت.

12- به مشتریان امکان خرید آنلاین کارت هدیه را ارائه دهید:  

بخش های آفلاین کسب و کار خود را پیدا کرده و آن ها را نیز با فناوری مرتبط کنید و با این کار دسترسی مردم و کسب و کارتان را به یکدیگر افزایش دهید، در غیر اینصورت آن ها از وجود شما بی خبر خواهند بود.

به زودی در قسمت دوم این مطلب با سایر راهکارهای تبدیل مشتری به خریدار پرتکرار آشنا می شوید

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com