0  |  0

از ایده‌های فناورانه حوزه کشاورزی حمایت می‌شود

از ایده‌های فناورانه حوزه کشاورزی حمایت می‌شود

دکتر سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو با بیان اینکه ما به دنبال تشکیل کمیته فناوری‌های راهبردی نانو در وزارت جهاد کشاورزی هستیم، گفت: در این راستا ۳۱ کمیته فناوری راهبردی نانو در ۳۱ استان کشور راه اندازی کردیم.
وی گفت: ریاست این ۳۱ کمیته به سازمان تات واگذار شده است و دبیری این کمیته‌ها بر عهده مراکز آموزش و تحقیقات است.
خیام نکویی خاطر نشان کرد: هدف عمده ما از تشکیل این کمیته این است که محصولات دانش‌بنیان با قابلیت تجاری سازی مورد حمایت قرار بگیرند.
رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در تلاش هستیم که بخش کشاورزی از دستاوردهای تحقیقاتی شرکت‌های دانش بنیان بهره ببرند.
وی با بیان اینکه یکی از این‌ محصولات بسته بندی نانویی است که در بخش کشاورزی تجاری سازی شده است، افزود: پیشنهاد ما به وزارت جهادکشاورزی استفاده از بسته بندی‌های نانویی برای افزایش ماندگاری میوه شب عید و تنظیم بازار بوده است. این نوع بسته بندی ها، طول عمر انبارداری محصولات زراعی را افزایش خواهد داد.
خیام نکویی نمونه دیگر این محصولات را نانو حباب‌ها برای استفاده در راستای کاهش ضایعات در مرغداری‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه این ظرفیت را داریم که از کلیه دستاوردهای فناوری نانو بهره ببریم.
وی تاکید کرد: اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر محقق، پژوهشگر و یا کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور، به فناوری دست یافتند که می‌تواند در بخش، کشاورزی مفید باشد، به کمیته فناوری راهبردی نانو تات مراجعه کند.
به گفته وی، ما سعی داریم زمینه ورود و رسوخ این فناوری‌ها را حوزه کشاورزی فراهم کنیم.
وی درخصوص پروژه‌های تحقیقاتی استفاده از فناوری‌های هسته‌ای و پرتودهی برای افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی گفت: خوشبختانه سازمان انرژی اتمی تحقیقات بسیار گسترده ای را در زمینه استفاده از روش‌های پرتو دهی برای افزایش ماندگاری محصولات زراعی در دست انجام دارد و هم اکنون گسترش استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه کشاورزی در دست کار دارد.
خیام نکویی خاطر نشان کرد: این موضوع در سازمان انرژی اتمی در حال اجرا است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com