0  |  1

5 راه برای افزایش سريع و موثر ثروت

5 راه برای افزایش سريع و موثر ثروت

یکی از دلایل اصلی ورود افراد به حوزه کارآفرینی، کسب درآمدهای باورنکردنی است و اینکه بتوانند خودشان رییس خودشان باشند و شرایط را مطابق با خواست و اراده خود مدیریت کنند. این رویای همه کارآفرینان است ولی همیشه تحقق پیدا نمی‌کند یا حداقل بلافاصله پس از راه‌اندازی کسب‌وکار اتفاق نمی ‌افتد.

اگر در حال مبارزه با چالش‌های درآمدی هستید، چه راه‌کارهایی را برای محافظت از جریان های نقدینگی و سرمایه‌تان پیشنهاد می کنید؟

در ادامه چند راه‌کار را با هم مرور می‌کنیم:

در ادامه چند پیشنهاد برای شما آورده شده است

۱. بودجه ای برای سرمایه‌گذاری کنار بگذارید:

فرقی نمی‌کند که چگونه از مشتریان‌تان پول دریافت می‌کنید؛ هفتگی، دو هفته یکبار، ماهانه! باید برای این پول برنامه‌ریزی داشته باشید. پس حتما، قبل از اینکه در شرایط هیجانی و غیر منطقی همه درآمد را خرج کنید، مطمئن شوید که بخش کوچکی از پول را برای سرمایه گذاری کنار گذاشته اید، و بلافاصله آن را سرمایه‌گذاری کنید! مثلا پولی که در بازار سهام در حال گردش است، بسیار بیشتر از یک حساب پس انداز یا جاری برای شما کار می‌کند، بنابراین، لازم است قبل از اینکه تمام پول خود را برای خریدن چیزی خرج کنید، آنچه را که در توان دارید، سرمایه گذاری کنید. اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام اطلاعاتی ندارید، حتما آموزش لازم را ببینید و بعد از آن اقدام کنید. اگر قصد سرمایه گذاری دارید بهتر است که آن را عاقلانه انجام دهید، بازارهای مختلف را بشناسید و اطلاعات کافی کسب کنید. می توانید استراتژی های بلند مدت برای ایجاد ثروت بلندمدت را در بازارهای مختلف پیدا کنید.

2. توانمندی‌های خودتان و کسب‌وکارتان را دست کم نگیرید

هزینه های زندگی به طور فزاینده ای در حال زیاد شدن هستند و البته تجربه شما نیز در زندگی در حال زیاد شدن است! بیایید این دو واقعیت را با چاشنی انعطاف پذیری کارآفرینی و تورم های عجیب و غریب ترکیب کنید....

فرقی ندارد که برای خودتان کار می کنید یا برای شخص دیگری، از اینکه قیمت و ارزش کار خود را مطالبه کنید، هرگز ناراحت نشوید. البته که نباید به طور مداوم رئیس تان را برای افزایش حقوق تحت فشار قرار دهید، اما از درخواست حقوق یا دستمزدی مناسب برای هماهنگی با هزینه های زندگی تان، هراس نداشته باشید. اگر موافقت نکردند، به دنبال شغل دیگری بروید یا خدمات درخواست شده را انجام ندهید، زیرا شما هیچ چیزی به کسی بدهکار نیستید، مگر به خودتان!

به عنوان یک کارآفرین، در نحوه قیمت گذاری کالاها یا خدمات خود، انعطاف پذیر باشید، مثلا آنقدر قیمت ها را بالا نبرید که کسی کار خود را به شما ارجاع ندهد، یا از شما خرید نکند، و البته کار خود را دست کم نگیرید، فراموش نکنید آدم ها برای چیزهای ارزان قیمت، ارزشی قائل نمی شوند. ممکن است از اینکه افراد چقدر مایل هستند تا بهای درخواستی شما را بپردازند و از خدمات با کیفیت و تجربه و مهارت شما استفاده کنند، تعجب کنید، خصوصا اگر کارآفرین در حوزه ارایه خدمات به مشتری مثل مشاوره هستید. این یک واقعیت است که بسیاری از افرادی که به شما مراجعه می کنند، نمی دانند که برای چنین خدماتی باید چه هزینه ای را بپردازند، بنابراین، این شما هستید که باید نرخ خدمات خود را مشخص کنید.

3. یک کسب و کار و منبع درآمد جانبی داشته باشید:

در حال حاضر بسیاری از افراد در کنار شغل اصلی خود، یک کسب و کار جانبی هم دارند. اگر شما تا به حال چنین کاری را شروع نکردید، شاید به این دلیل باشد که از شغل اصلی خود کاملا راضی هستید، البته ممکن است ایده یا انگیزه ای هم برای داشتن شغل دوم نداشته باشید! اما می توانید به این گزینه فکر کنید، زمان تان را بسنجید،‌ مهارت ها و ایده های تان را روی کاغذ بیاورید و کم کم شروع کنید. از نتیجه شگفت زده خواهید شد!
مدیریت پول

4. بازپرداخت بدهی های با بهره بالا را در اولویت قرار دهید:

در حالی که بازاری مثل بازار سهام می تواند ثروت شما را افزایش دهد، بدهی می تواند تمام آن را از بین ببرد. بدهی هایی مثل وام های دانشجویی، وام خودرو، مسکن، وام‌های کسب و کار و ....! این بدهی ها می توانند نرخ های بهره بالایی داشته باشند که پس انداز پول بیشتر را بسیار دشوار می کند.

زمانی که بدهی های تان را پرداخت کنید و از زیر بار پرداخت‌های سنگین برای تسویه حساب‌ های بدهی بیرون بیایید، می توانید بخش بیشتری از درآمد خود را برای سرمایه گذاری و پس انداز اختصاص دهید. بنابراین باید پرداخت سریع بدهی ها را در اولویت قرار دهید تا پول تان آزاد شود.

5. راهی برای درآمد غیرفعال داشته باشید:

یکی از مهم ترین عنصار تولید ثروت، یافتن راه هایی برای کسب درآمدهای غیر فعال است! با اینکه املاک و مستغلات، تنها راه انجام این کار نیست، اما یکی از بهترین و ثابت شده ترین آن ها می باشد. البته صاحب خانه شدن با اوضاع کنونی، چالش ها و ناامیدی های خاص خود را دارد، اما اگر بتوانید با شرایط اقساطی و اجاره نشینی در ملک های متوسط، شرایط خرید خانه را برای خود فراهم کنید، می توانید بعدا روی درآمد حاصل از اجاره دادن خانه تان نیز حساب کنید، یا با اسکان در منزل شخصی و عدم پرداخت رهن و اجاره، بخش بیشتری از درآمد خود را آزاد کرده و آن را به پس انداز یا سرمایه گذاری تبدیل کنید توجه داشته باشید که ارزش ملک همیشه در طول زمان افزایش می یابد.

6. از هزینه های غیرضروری پرهیز کنید:

باید پذیرفت که در جهانی مادی ‌گرا زندگی می‌کنیم. جهانی که مدام همه را به سمت خریدهای بیشتر سوق می دهد، لوازم لوکس و ایجاد نیازهای کاذب! کمکی که می‌توانید به خودتان بکنید این است که در دام چنین تبلیغاتی نیفتید. اگر می‌ خواهید در رفاه زندگی کنید، باید ارزش پول خود را بدانید، هزینه های بیهوده را کاهش دهید، سرمایه گذاری را به حداکثر برسانید و هزینه های جاری اجباری را تحت کنترل نگه دارید.

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com