0  |  0

تامین ۴۸ ساعته ارز خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان

تامین ۴۸ ساعته ارز خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان

بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به این شرکت‌ها، پس از تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه درخواست به بانک‌های عامل، ارز مورد نیاز خود را در مدت ۴۸ ساعت دریافت کنند.
مدت زمان فرآیند تخصیص ارز برای تمامی گروه‌های کالایی (بجز کالاهای اساسی) و خدمات در سایر بخش‌ها، در حال حاضـر ۳۰ روز است که این مدت با تصمیم اتخاذ شده برای شرکت‌های دانش بنیان به ۲ روز کاهش یافت.
بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: تأمین ارز برای مصارف خدماتی، محدود به شرکت‌های دولتی نیست و امکان تأمیـن ارز خدماتی برای کلیه شرکت‌های فعال در بخش خصوصی، تعاونی‌ها و شرکت‌های هواپیمایی غیردولتـی نیز فراهم است. بر همین اساس، شرکت‌های مذکور می‌توانند ارز مورد نیاز برای مصارفی مانند اجاره و حق اشتراک شبکه‌های اطلاعتی، بازاریابی دیجیتال، آزمایش های علمی و فنی و دریافت گواهی‌های بین المللی (استاندارد، کیفیت و...)، هزینه‌های سوخت، ناوبری، هندلینگ، حقوق و حق مأموریت پرسنل و عوارض فرودگاهی، حق عضویت‌ها و سایر مصارف خدماتی را پس از ارائــه اسناد مثبتــه، ازطریق بانک‌های عامل تأمین کنند.
بنابر اعلام بانک مرکزی، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ورزشی (کمیته ملی المپیک و پارالمپیک) و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیـز می‌توانند ارز موردنیاز برای مصارفی از قبیل اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی، اعطای جوایز و برگزاری مسابقات بین المللی را از طریـق بانک‌های عامل تأمین کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com