0  |  4

براستی كارآفريني چيست؟

براستی كارآفريني چيست؟

 کارآفرینی در نظر افراد مختلف معاني متفاوتي دارد. برخي آن‌ را نبوغ فناوري در استارتاپ‌هاي نوآورانه مي‌دانند، و برخي ديگر نيز تصورشان از كارآفريني اين است كه مالكان كسب و كارهاي كوچك، به خرده‌فروشي مشغول شوند. در نهايت گروهی دیگر معتقدند كارآفريني شامل بسياري از  سرمايه‌گذاري‌هاي كسب و كار است كه خود را متعهد مي‌دانند يك ايده اولیه را به يك كسب و كار سودآور تبديل نمايند. كساني كه به شروع كسب و كار خود مي‌انديشند بايد درك كنند كه كارآفريني موفق، چيزي فراتر از ایده پردازی است .

بسياري از مردم فكر مي‌كنند كه كارآفرين بودن يعني ارائه‌ي يك ايده. ولي ايده دادن فقط بخشي از كارآفريني است. از همان آغاز كار بايد بدانيد كه چطور مي‌توانيد به شيوه‌اي كارآمد و مقرون‌به‌ٌصرفه، به مشتريان  دسترسي پيدا كنيد. كارآفريني بسيار گسترده‌تر از ايجاد يك سرمايه‌گذاري كسب و كار جديد است. در واقع، كارآفريني يك ذهنيت، طرز تفكر و اقدام مي‌باشد و براي تصور راه‌هاي جديد به‌ منظور حل مشكلات و خلق ارزش به كار مي‌رود.   

كارآفرينان چه كساني هستند؟

اكثر كارآفرينان يك سري ويژگي‌هاي مشترك دارند. كارآفرينان موفق معمولا با اعتماد به نفس و باانگيزه هستند. اين افراد سرسخت هستند و در عين حال محدوديت‌هاي خود را درك مي‌كنند و به جاي دنبال كردن وضع موجود، اغلب كارهايي انجام مي‌دهند كه ديگران ممكن است شجاعت انجام دادن آن كارها را نداشته باشند. آنها حاضر هستند شكست بخورند و مجددا كار را از نو آغاز نمايند تا با درس‌هايي كه از اين شكست‌ها مي‌آموزند چيزهاي جديد و بهتري خلق كنند.

كارآفرين كسي است كه مي‌تواند از هر ايده‌اي استفاده كند و با مهارت‌، اراده و شجاعت، ريسك كرده و هر كاري كه در توانش است انجام ‌دهد تا آن ايده را به واقعيت تبديل نمايد و علاوه بر اينكه آن را وارد بازار مي‌كند، محصولي توليد مي‌نمايد كه مردم خواستار آن هستند يا به آن نياز دارند. تحقيقات نشان مي‌دهند كه آمريكايي‌ها به طور روزافزون در حال انتخاب كارآفريني هستند. براساس نتايج يك پژوهش، نزديك 65 درصد از كارگران ترجيح مي‌دهند به جاي كار در يك اداره، يك كارآفرين باشند يا به طور مستقل كار كنند.

نکاتی برای الهام بخشيدن به كارآفرينان:

 اگر آماده هستيد وارد دنياي كارآفريني شويد چند نكته‌ي مهم را بايد به خاطر داشته باشيد.

از شكست‌هاي ديگران درس بگيريد.

 به جاي اينكه براي موفق شدن خود، به تحسين  كسب و كارهاي موفق بپردازيد، سرنوشت كسب و كارهاي شكست‌خورده را مطالعه كنيد. در اين صورت شانس موفقيت شما بسيار افزايش مي‌يابد، زيرا اكثر شركت‌ها دچار اشتباهات مشابهي شده‌اند كه به شكست آنها منجر شده است. راز موفقيت اين است كه از اشتباهات ديگران درس بگيريد تا ديگر خودتان مرتكب آن اشتباه نشويد.

مطمئن شويد كاري كه مي‌كنيد همان چيزي است كه مي‌خواهيد.

از آنجايي‌كه كارآفريني مستلزم سخت‌كوشي است، بايد مطمئن شويد كه راه درستي را انتخاب كرده‌ايد. اگر اين چيزي است كه واقعا به دنبالش هستيد پس به يك دوره‌ي طولاني‌مدت فكر كرده و در كار خود مقاوم و سمج باشيد. اكثر كارآفرينان قبل از اينكه در نهايت ايده‌ي كسب و كار خود را يافته و بال پرواز پيدا كنند و به موفقيت برسند، بارها و بارها شكست مي‌خورند.

مشكلات را حل كنيد.

كارآفرينان هميشه بايد در جستجوي مشكلات باشند تا آنها را حل كنند. به عبارت ديگر، آنها نبايد كار خود را با يك راه‌حل شروع كرده و سپس به دنبال يك مشكل باشند.

پرشور باشيد.

انگيزه‌اي كه در درجه‌ي اول كارآفرينان موفق را به حركت واميدارد، نياز به موفقيت و تمايل به ايجاد يك تفاوت معني‌دار مي‌باشد. مهم‌ترين صفات اين افراد، اشتياق و پشتكار است، ولي اينها را نبايد با گستاخي و لجبازي اشتباه گرفت.

راهنمايي گرفتن از كساني كه اين راه را رفته‌اند.

به مالكان كسب و كار توصيه مي‌كنيم در طول اين فرايند به دنبال مربيان موفق باشند، كتاب بخوانند، با كساني كه موردقبولشان است ارتباط برقرار كنند، و به بررسي برنامه‌هاي آموزشي بپردازند.

برگرفته از سايت businessnewsdaily.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com