0  |  7

تمام ايده‌ها قبل از اجرا عالي هستند

تمام ايده‌ها قبل از اجرا عالي هستند

تمام ايده‌هاي كسب و كار قبل از اجرا عالي هستند. ايد‌ه‌ها قبل از اينكه واقعا فرصت محسوب شوند بايد از يك سري موانع و واقعيت‌هاي دشوار عبور كنند. تعداد كمي از ايده‌ها با موفقيت اين مرحله را سپري مي‌كنند. هر كسي ايده‌هايي دارد. هر مشكلي كه افراد با آن مواجه مي‌شوند در واقع راه‌حلي در خود دارد كه بايد كشف گردد. هميشه مردم با نشان دادن يك راه بهتر ثابت مي‌كنند كه به اين جمله ايمان دارند: "بايد روش بهتري هم وجود داشته باشد". اين همان ايده‌ِ‌ي كسب و كار است.

يك فرصت، مهم‌تر از يك ايده است. ايده و فرصت تفاوت زيادي با هم دارند. در واقع فرصت، ايده‌اي است كه برخي افراد مي‌توانند آن را اجرايي كنند و شما بدين خاطر مي‌توانيد آن را اجرا كنيد كه توسعه‌ي محصول و تكنولوژي با موفقيت انجام خواهد شد،‌ افراد مي‌خواهند به خاطر آن پول بپردازند، تيمي با قابليت‌هاي اجرايي وجود دارد، منابع موردنياز در دسترس است، و اقتصاد موثر خواهد بود. ولي ايده‌ها هيچ ارزشي ندارند چون هيچ كس صاحب آنها نيست و همه جا پر از ميليون‌ها ايده‌ي شناور است. فرصت‌ها آغاز چيزي هستند كه مي‌تواند خلق ارزش كند.

 واقعا سخت است كه از ايده به فرصت برسيم.

اكثر ايده‌ها نقص‌هاي بسيار مهمي دارند كه فقط افرادي كه تجربه‌ي مناسب دارند مي‌توانند به اين نقص‌ها پي ببرند و افرادي كه براي ايجاد اين ايده‌ها تلاش نكرده‌اند از اين نقايص بي‌اطلاع هستند.

وقتي واقعا به تهيه‌ي يك نمونه‌ي اوليه مشغول مي‌شويد آنگاه متوجه خواهيد شد كه مشكل كار كجاست و ايده به ذهنتان خواهد رسيد.

وقتي واقعا به تست كاربران و بازاريابي اوليه مشغول مي‌شويد متوجه خواهيد شد كه هيچ‌كس خواستار آن نيست يا اينكه مشتريان كلا چيز متفاوتي مي‌خواهند. سعي كنيد به كاربران اوليه، مشتريان، توزيع‌كنندگان، يا كانال‌ها دسترسي پيدا كنيد تا نقص‌هاي پنهان را كشف نماييد.

به نظرتان چرا من اين سخنان دلسردكننده را با شما در ميان میگذارم؟

اول به خاطر اينكه مي‌بينم موارد ناراحت‌كننده‌اي در مورد ايده‌ها وجود دارد. مردم مي‌خواهند بدانند كجا مي‌توانند ايده‌هاي خود را بفروشند.

دوم به خاطر اينكه وقتي كسي در مورد بهبود محصول شخص ديگري ايده پيشنهاد مي‌دهد(مثل ايده‌هايي براي بهبود فيسبوك و غيره)، به احتمال زياد نقص مهمي در آن وجود دارد. حتي اگر خود شما هم ندانيد، مالك آن محصول احتمالا مي‌داند كه چرا ايده‌ي شما موثر واقع نخواهد شد.

بنابراين شما با يك ايده چه كار میكنيد؟

يك تيم جمع كنيد، نسخه‌هاي اوليه‌اي از ايده‌ي خود را تهيه كرده و آن را راه‌اندازي كنيد. مي‌توانيد ايده‌ي خود را با موفقيت اجرايي كنيد، ولي اگر نتوانستيد كسي را با خود همراه كنيد از مشاور استفاده كنيد.

برگرفته از  bplans.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com