0  |  12

درس های بازاریابی که می توان از کمپین انتخاباتی ترامپ آموخت

درس های بازاریابی که می توان از کمپین انتخاباتی ترامپ آموخت

دونالد ترامپ پیروز انتخابات 2016 آمریکا شد. در اینجا می خواهیم برخی از درس های بازاریابی کمپین ترامپ را بررسی کنیم که هر شرکت و کسب و کاری می تواند از آن ها الگوبرداری کند.

1 . مخاطب خود  را بشناسید

مشتریان هدف خود را بشناسید و به شیوه ای مناسب درباره ی علایق آن ها صحبت کنید.

2 .  برند سازی کنید

کمپین ترامپ با زیرکی تمام توانست خود را به یک «برند» خاص تبدیل کند. در علم برندینگ گفته می شود که هر چقدر یک برند، بُرنده تر و تیز تر باشد، قدرتش بیشتر است و بیشتر در یادها می ماند.

این نکته ای بود که ترامپ و تیم برندینگ او، به خوبی از عهده اش برآمدند.

وقتی ترامپ به عنوان یکی از کاندیداهای اولیه جمهوریخواهان وارد رقابت های درون حزبی شد، طبق روال از او پرسیدند که اگر جمهوریخواه دیگری کاندیدای نهایی شود، آیا ترامپ از او حمایت خواهد کرد؟ و ترامپ برخلاف عرف سیاسی گفت: نه! خودم به تنهایی ادامه خواهم داد.

اینجا بود که او بر متفاوت بودن خود با دیگران تأکید کرد و توجهات را به خود جلب کرد. او پس از آن که توجهات را به خود جلب کرد، با زیرکی مواضعش را تعدیل کرد.

این برندسازی هدفمند، شاید مهم ترین عامل پیروزی او بوده است.

هر کسب و کار نیز می تواند با برندی متفاوت توجه مخاطبین را به خود جلب کند.

3 . بی پروا باشید

درسی که می توان از کمپین انتخاباتی ترامپ برای کسب و کار گرفت این است که نباید از بیان اهداف و ارزش ها واهمه ای داشت، حتی اگر بحث برانگیز باشند. بسیاری از کسب و کارها تلاش می کنند که ارزش هایشان به مذاق همه خوش بیاید و مانند موجودی بی آزار راه خود را در دنیای کسب و کار بیابند.

بهتر است ارزش هایی خلق کنید که برای بازار هدف تان به یاد ماندنی باشد، حتی اگر گروهی از بازار مشتریان را از دست بدهید.

4 . به خود و کسب و کارتان ایمان داشته باشید

برای اینکه بفهمید محصولتان مورد قبول مشتریان است، باید تحقیقات بازاریابی انجام شود. اما شما باید به خوب بودن ایده ی خود ایمان داشته باشید. اگر شما محصول خودتان را باور داشته باشید مطمئنا می توانید دیگران را هم با خود همراه کنید. اگر سعی کنید محصولی بسازید که برای همه جذاب باشد، در نهایت محصولی خواهید داشت که برای هیچ کسی جذاب نیست!

5 . همیشه لازم نیست عذرخواهی کنید

دانستن این نکته که چه زمانی باید معذرت خواهی کنید و چه زمانی باید مشتری را نادیده بگیرید، سخت است. اگر پیوسته در حال معذرت خواهی کردن باشید ارزش های پیشنهادی شما توسط مشتری درک نمی شود و اگر زمانی که نیاز به عذرخواهی از مشتری باشد این کار را انجام ندهید به برند خود لطمه وارد می کنید. باید بهترین زمان برای عذرخواهی کردن از مشتری را بدانید. تمام زمان و انرژی خود را صرف خوشحال کردن مشتریان بد کسب و کارتان نکنید.

برگرفته از Entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com