0  |  5

برای ساخت کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) از این نمونه ها استفاده کنید

برای ساخت کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) از این نمونه ها استفاده کنید

راه های زیادی برای ساخت و آزمایش MVP وجود دارد که ما در اینجا چند مورد از پرکاربردترین راه ها را به شما معرفی می کنیم:
•صفحه فرود سایت
•وبلاگ
•پلتفرم crowdfunding یا جذب سرمایه جمعی
•ویدیو
•استفاده از شبکه های اجتماعی

در ادامه بررسی می کنیم که کسب و کارهای موفق چگونه از هر کدام از این روش ها برای ساخت MVP خود استفاده کرده اند:
صفحه فرود سایت
حتما داستان Zappos را شنیده اید. یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین فروش کفش در مرحله ی اولیه فقط یک وبسایت ساده بود که از چند کفش فروش محلی اجازه خواسته بود تا از کفش هایشان عکس بگیرد و آن ها را روی سایتش بگذارد. او در این مرحله هیچ کفشی نخرید و انبار نکرد چون مطمئن نبود که مردم به خرید آنلاین کفش علاقه ای داشته باشند. زمانی که مردم از سایت او استقبال کردند موسس Zappos فهمید که می تواند فروشگاه خود را راه بیندازد زیرا مشتریان به آن نیاز داشتند!
برای ساخت MVP حتما به یک سایت فکر کنید. این یک راه ساده برای تست ایده و یافتن مشتریان است. در مرحله اول با استفاده ابزارهای ساده طراحی سایت یک وب سایت ساده طراحی کنید. نیازی نیست به سراغ یک برنامه نویس حرفه ای بروید و پول خرج کنید. کمی صبر کنید، اگر ایده تان به مذاق مشتری خوش آمد آن زمان باید به سراغ جمع آوری یک تیم حرفه ای بروید و هزینه کنید.
وبلاگ
با سایت Groupan آشنا هستید؟ این سایت مشابه تخفیفان و نت برگ خودمان است. موسس  Groupan در ابتدا با استفاده از ورد پرس یک وبلاگ ساده طراحی کرد و با چند شرکت کوچک تماس گرفت تا به ازای ارائه تعداد زیادی مشتری، محصولات آن ها را با تخفیف بفروشد. زمانی که مشتری از آن ها خرید می کرد کوپن ها را در قالب یک فایل پی دی اف به او ارسال می کردند. کاملا ساده و غیر حرفه ای اما موثر!


پلتفرم کراودفاندینگ
چرا برای تست ایده و همچنین تهیه سرمایه اولیه تان از سایت های کراودفاندینگ مثل kickstarter یا نمونه ایرانی آن، یعنی سایت 2nate استفاده نمی کنید؟ امروزه تعداد زیادی از این سایت ها وجود دارد. زمانی که شما شرح ایده خود را در این سایت ها قرار می دهید همه مردم به راحتی می توانند از ایده ی شما آگاه شوند و به شما بازخورد بدهند. در این حالت مشتریانتان بخشی از سرمایه شما را هم تامین می کنند و اگر سرمایه تان تامین شد و از ایده تان استقبال شد به درستی راه خود هم پی می برید. یک تیر و دو نشان!
ویدیو
آرش فردوسی و دریو هاستون طراحان سایت DropBox با انتشار یک ویدیو دو دقیقه ای میزان علاقه مندی مشتریان به محصول خودشان را سنجیدند. 75000 نفر خواهان محصول آنها که هنوز به وجود نیامده بود، شدند!  نیازی نیست یک ویدیوی حرفه ای خیره کننده بسازید. از ابزارهای آنلاین و رایگان ساخت ویدیو استفاده کنید و در یک ویدیوی ساده ارزش های پیشنهادی تان را به مشتری نشان بدهید. اگر مشتریان به آن ها نیاز داشته باشند، از شما خواهش می کنند تا محصول را برایشان بسازید!

ویدیو زیر یکی از بهترین نمونه های ام.وی.پی است:


استفاده از شبکه های اجتماعی
اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و ... فقط برای سرگرمی نیستند البته اگر هوشمند باشید و بتوانید درست از آن ها استفاده کنید! مثلا اگر فکر می کنید آشپز ماهری هستید و غذاهای جدیدی درست می کنید در مرحله اول یک صفحه در اینستاگرام درست کنید و با نشان دادن عکس غذایتان از مشتریان تلفنی سفارش بگیرید. اگر از کارتان استقبال شد به سراغ هزینه های افتتاح یک رستوارن بروید. حتی شاید به این نتیجه برسید که نیازی به رستوران نیست و همین رستوران اینستاگرامی برای تان کافی است.

درباره ی MVP بیشتر مطالعه کنید:

همه چیز درباره ی کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) به زبان ساده
راهنمای جامع برای درک کمیینه محصول پذیرفتنی(MVP) 

منبع: Hackernoo

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com