0  |  0

دانشگاه‌ها باید به دنبال تجاری سازی دستاوردهای علمی خود باشند

دانشگاه‌ها باید به دنبال تجاری سازی دستاوردهای علمی خود باشند

محمدجعفر خاکی صدیق رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: دانشگاه نسل سوم یعنی اینکه، دانشگاه دیگر صرفاً مکانی برای یادگیری یک سری آموزه‌های صرف نیست؛ همچنین دیگر مکانی نیست که فقط پروژه‌های تحقیقاتی را در راستای اهداف اقتصادی صنایع انجام دهد؛ بلکه علاوه بر آنکه تمام اهداف فوق را همچنان پیش می‌برد، فارغ‌التحصیلانی را به جامعه ارائه می‌دهد که دانش را در کنار پژوهش‌های کاربردی به خدمت گرفته و با نوآوری کار می‌آفرینند.
وی ادامه داد: دانشگاه کارآفرین یعنی علاوه بر تولید علم و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز توسعه در راستای تجاری سازی علم و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان قدم بر می‌دارد.
رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به دنبال تجاری سازی دستاوردهای علمی خود باشند.
وی بیان کرد: تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، فروش دانش فنی یا واگذاری حق لیسانس و مشارکت در قالب شرکت و تقسیم سهام از جمله رویکردهای تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها می‌باشد که در دانشگاه کارآفرین و اقتصاد دانش بنیان باید به دنبال آن بود.
خاکی صدیق افزود: آغاز کار آفرینی با فن آوری کار آفرینان است و در حقیقت نقشی بسزا در توسعه جامعه ایفا می‌کند، در اصل دانشگاه کار آفرین و فن آوربرای کسب سود، راه اندازی یک کسب و کار را با اقدام به نوآوری در فن آوری شروع می‌کند و گسترش می‌دهد.
وی یادآورشد: جا انداختن فرهنگ کار آفرینی در این فرآیند از ضرورت و اولویت خاصی برخوردار است، به این معنا که خود دانشگاه باید باور داشته باشد که کار افرین، نسل بسیار پتانسیل دار در سطح جامعه است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com