0  |  0

نقاط قوت و ضعف کسب و کارهای خانوادگی (قسمت چهارم)

نقاط قوت و ضعف کسب و کارهای خانوادگی (قسمت چهارم)

موضوع وراثت در کسب و کارهای خانوادگی، تا حدود زیادی جای تامل دارد! در کسب و کارهای خانوادگی یا وراثتی، عموما فرزندان جای پدر و مادر را در سمت‌های پیشین پر می‌کنند که غالبا این سمت‌ها مدیریتی هستند.

 در مورادی که فرزندان برطبق علاقه فردی، تحصیلات مربوطه و حضور در محیط کسب و کار توانایی لازم برای گرفتن این پست را پیدا کرده و تمایل به پر کردن جای والدین خود را دارند، این کسب و کار همچنان در روال سابق خود و البته با ایده‌های جدید و نوین ادامه خواهد داشت.

اما در مواردی که فرزندان تمایلی به ادامه دادن کار والدین خود ندارند، اجبار والدین نتیجه عکس داشته و کسب و کار به تدریج رو به زوال خواهد رفت

پس بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری برای انتخاب جانشین، از علایق و سلایق یکدیگر باخبر شده و با مشورت بدون اجبار، تصمیم گیری کنید!

برای بزرگنمایی کاریکاتور، روی تصویر کلیک کنید!

برای دیدن قسمت قبل، اینجا کلیک کنید!

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com