0  |  5

افراد موفق در ۱۰ دقیقه اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟ (بخش دوم)

افراد موفق در ۱۰ دقیقه اول روز کاری خود چه کارهایی انجام می‌دهند؟ (بخش دوم)

بخش اول این مقاله را مطالعه نمایید: افراد موفق، در 10 دقيقه‌ي اول روز كاري خود چه كارهايي انجام مي‌دهند؟ (بخش اول)

 

10 . پيش‌بيني مي‌كنند كه چه چيزهايي موجب حواس‌پرتي‌شان مي‌شوند.

همه‌ي ما در آغاز روز با چيزهايي روبرو مي‌شويم كه حواسمان را پرت مي‌كنند، مثل تماس‌هاي كم‌اهميت، جلسات اختياري غيرضروري، همكاران پرحرف، ايميل‌هاي جديد، رسانه‌هاي اجتماعي و غيره. اولين گام براي كاهش اين حواس‌پرتي‌ها اين است كه آنها را سازماندهي كنيم.

11 . مي‌گويند "نه".

افراد حرفه‌اي موفق در كسب و كار، به خوبي مي‌دانند كه چطور جلوي حواس‌پرتي خود را بگيرند و از دقايق اوليه‌ي روز كاري خود حداكثر بهره را ببرند. آنها به طور ديپلماتيك و مودبانه مي‌توانند به همكاران خود "نه" بگويند و وقت ديگري را به تعامل با آنها اختصاص بدهند. واضح است كه اگر رئيستان كاري با شما داشته باشد قضيه فرق مي‌كند و به او نبايد "نه" بگوييد.

12 . جلوي منفي‌گرايي را مي‌گيرند.

افراد موفق، از وقايع چالش‌برانگيزي كه شب گذشته يا اول صبح رخ داده يا از افكار بيهوده‌اي كه به سراغشان آمده، فوري عبور كرده و زياد روي آنها مكث نمي‌كنند.

13 . براي خوشامدگويي و احوال‌پرسي با تيم خود، وقت مي‌گذارند.

اگر رهبر باشيد حتما بايد اين كار را انجام دهيد، ولي با اين حال در هر نقشي كه باشيد باز هم اين كار مهم است. ملاقات با رئيس و افراد تيم و احوال‌پرسي با آنها، هم به شما و هم به آنها كمك مي‌كند كه روز خوبي را شروع كنيد.

براي اينكه در حرفه‌ي خود پيشرفت داشته باشيد بايد از مهارت‌هاي افراد خود به اندازه‌ي كافي استفاده كنيد. ممكن است شما باهوش‌ترين و متخصص‌ترين فرد تيم باشيد، ولي اين نگرش شماست كه مي‌تواند به‌ مهارت‌هاي فني شما ارزش دهد يا آن را از ارزش بياندازد.

14 . با همكاران و كارمندان خود صحبت مي‌كنند تا از احوالشان باخبر شوند.

مديران قوي، اول صبح وقت گذاشته و با كارمندان خود صحبت مختصري انجام مي‌دهند تا از انگيزه‌ي آنها براي كار اطمينان حاصل كنند. اين مديران و متخصصان باهوش، با يك نگاه مي‌توانند از سطح انرژي و رضايت شغلي كارمندان خود مطلع شوند.

15 . لبخنده زده و مي‌خندند.

بهترين كارمندان هميشه مي‌دانند كه چطور محيط كار خود را براي اطرفيانشان لذت‌بخش كنند. خيلي از افراد موفق عادت دارند صبح خود را با خنده‌هاي ساده شروع كنند. آنها لبخند زدن در آغاز روز را يك امر ضروري مي‌دانند. لبخند باعث مي‌شود خلق و خوي شما بهتر شود.

16 . براي تشكر و سپاسگزاري، وقت مي‌گذارند.

يكي از كارهاي خيلي خوبي كه افراد موفق در آغاز روز انجام مي‌دهند اين است كه از لحاظ شخصي يا كاري، افرادي را كه بايد مورد تقدير قرار گيرند شناسايي مي‌نمايند. تمام افراد موفق در دقايق اول روز كاري خود تمركز مي‌كنند كه ببينند بايد چكار كنند. وقتي اول صبح روال و نگرش درستي را براي موفقيت انتخاب كرده باشيد، بقيه‌ي روز خيلي هموارتر خواهد شد.

17 . فكر مي‌كنند كه چطور مي‌توانند به ديگران كمك نمايند.

اگر هدفتان خدمت‌رساني باشد استرس كاهش يافته و رضايت شغلي افزايش مي‌يابد. وقتي براي خودتان كار مي‌كنيد هر نتيجه‌ي نااميدكننده‌اي برايتان استرس‌زا و ناخوشايند خواهد بود. ولي از سوي ديگر وقتي به ديگران خدمت مي‌كنيد كار ذاتا برايتان ارزشمند خواهد شد.

18 . ايميل خود را به طور استراتژيك چك مي‌كنند.

تاكيد بر روي "استراتژيك" به اين خاطر است كه در حالت عادي ايميل مي‌تواند موجب اتلاف زمان و حواس‌پرتي شود. افراد موفق در ده دقيقه‌ي اول روز خود سريع ايميل‌هايشان را به طور كلي نگاه كرده و اولويت‌بندي مي‌نمايند تا بعدا سر فرصت به آنها پاسخ دهند.

 

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com