0  |  2

5 روش برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کار

5 روش برای کسب مزیت رقابتی در کسب و کار

چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌کند و چرا مردم باید شما و شرکت‌تان را به رقبا ترجیح دهند؟ این‌ها سؤالاتی است که باید از خودتان بپرسید و به‌عنوان کارآفرین همیشه به‌دنبال راه‌هایی جهت افزایش اهرم‌های مؤثر برای تمایزتان نسبت به رقبا باشید.

انعطاف‌پذیری می‌تواند زندگی و کسب‌وکارتان را تغییر دهد، اما تنها در صورت استفاده کامل از آن به نتیجه می‌رسید. به‌دست آوردن مزیت رقابتی آسان نیست و هرج‌ومرج در آن تقریباً تضمین شده است، اما این سختی مقطعی بهتر از تجربه شکست ناشی از نداشتن مزیت منحصربه‌فرد است. در اینجا به پنج روشی اشاره می‌کنیم که به کارآفرینان در کسب مزیت رقابتی کمک می‌کند:

1.تثبیت موقعیت کنونی بهتر از جستجو و اکتشافات جدید است:

همه به دنبال چشم‌انداز، مشتریان و مصرف‌کنندگان جدید هستند. این فرایند بی‌وقفه درنهایت شما را ضعیف می‌کند و به سختی مقیاس‌پذیر است. راه ساده‌تر این است که خود را به عنوان متخصص یا مشاوری مورد اعتماد، در بطن موضوع قرار دهید. این اقدامات به صورت استراتژیک و عمدی انجام می‌شود تا موجب تثبیت موقعیت کنونی‌تان شوند.

هنگامی‌که شما به عنوان متخصص در حوزه‌ای شناخته می‌شوید، ناخودآگاه افراد از شما پیروی می‌کنند. پس سعی کنید در حوزه حرفه‌ای‌تان نخبه و منحصربه‌فرد باشید و از این طریق مزیت کسب کنید.

2. به طرح‌های شکست‌خورده امیدوار نباشید:

کسب‌وکارتان را تغییر دهید و آن را برای همه جذاب کنید. برای مثال والت دیزنی کمپانی مربوط به فیلم، کارتون یا پارک‌های تفریحی نیست، بلکه این شرکت جایی برای تحقق آرزوها است.

3. روی شانه‌های غول بایستید:

شما لازم نیست که چرخ را بازتولید کنید و حتی نیازی نیست که همه چیز را خودتان بسازید. چیزی را پیدا کنید که در حال حاضر کار می‌کند و می‌توانید آن را بهبود بخشید. فرد هوشمند از اشتباهات خود یاد می‌گیرد و این کاری است که همه افراد موفق انجام می‌دهند، اما کسانی که خواهان نتایجی در سطح جهانی هستند از اشتباهات دیگران یاد می‌گیرند تا بتوانند درعین‌حال که منحنی یادگیری‌شان را کوتاه می‌کنند، زمان را نیز از دست ندهند.

5 روش برای کسب مزیت رقابتی در کارآفرینان

4. تبدیل به فردی شوید که به رشد و پیشرفت دیگران کمک می‌کند:

یکی از بزرگ‌ترین نکات در منحنی یادگیری که البته باید مورد توجه کارآفرینان قرار گیرد، این است که شما نمی‌توانید همه کارها را به‌تنهایی انجام دهید. در واقع شما نه‌تنها به تیمی جامع نیاز دارید، بلکه باید بدانید که چگونه تیم را توسعه دهید و هدایت کنید.

به تیم‌های ورزشی و عملکردشان توجه کنید، موفق‌ترین تیم‌ها به خوبی با هم فعالیت کرده، یکدیگر را تشویق می‌کنند و مهم‌تر از همه، روی موضوعی واحد یعنی برنده شدن تمرکز می‌کنند. همین امر برای کسب‌وکار و زندگی نیز صادق است. تیم شما، افرادی هستند که در دایره درونی ارتباطات‌تان قرار دارند.

چه کسی باید در تیم‌تان داشته باشید تا مطمین شوید که تیمی "رویایی" در اختیار دارید؟ همه افراد موفق در تیم‌هایی ساختار یافته قرارگرفته‌اند و افراد حمایت‌گری در اطراف آن‌ها هستند که نقاط ضعف‌شان را پوشش داده و به این ترتیب موجب مزیت خواهند شد.

5. طرفداران و حامیانی دلسوز و وفادار پیدا کنید:

در مدیریت کسب‌وکارتان اگر بتوانید به طور مداوم محصولات موردنیاز مشتری را در زمان مناسب به بازار عرضه کنید و دائماً مشتری را راضی نگه‌دارید، بازی را برده‌اید. باید توجه داشت که جذب مشتری جدید بسیار سخت‌تر و پرهزینه‌تر از حفظ مشتری کنونی‌تان است.

هدف نهایی از کسب‌وکار این است که طرفداران وفاداری ایجاد کنید که خودشان برای‌تان تبلیغ کنند. نه به این دلیل که از آن‌ها خواسته‌اید بلکه به این دلیل که آن‌ها خودشان می‌خواهند دیگران نیز تجربه چنین خریدی را داشته باشند. شما باید فرهنگی را ایجاد کنید که کارمندان‌تان برای خشنودسازی مشتریان پرشور باشند.

این ویدیو به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید برای کسب و کارتان مزیت رقابتی پایدار کسب کنید

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com