1  |  1

عوامل کلیدی موفقیت در کسب ‌و کار کدامند؟

عوامل کلیدی موفقیت در کسب ‌و کار کدامند؟

صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک، همواره به‌دنبال روش‌هایی مناسب برای سنجش موفقیت‌شان هستند. معیارهای موفقیت در هر کسب‌ و کار می‌تواند متفاوت باشد،‌ اما تقریبا عوامل کلیدی موفقیت برای اکثر شرکت‌ها مشابه است. در این مطلب با شناخت عوامل موفقیت در کسب و کار می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، «آیا شرکت در مسیر دستیابی به سهم بازار و سودآوری بیشتر قرار دارد یا خیر؟»

انگیزه و نگرش مثبت کارکنان، عامل اصلی موفقیت در کسب‌ و کار

نگرش‌ کارکنان، رفتارهایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به بروز تغییرات مثبت یا منفی در کسب و کارتان شود. اگر کارکنان شما ابتکار عمل نداشته باشند، پیشنهادات‌شان را ارائه ندهند، به اندازه کافی راضی و باانگیزه نباشند و تمام مدت مشغول کارهایی روتین و خسته‌کننده باشند؛ کسب‌وکارتان قطعاً رو به زوال خواهد بود. عامل اصلی موفقیت در کسب ‌و کار، نیروی متعهد و باانگیزه است. قطعاً بدون نیروی کار با انگیزه، هیچ برنامه‌ریزی، چشم‌انداز و چارچوبی برای رشد و توسعه کسب و کارتان نخواهید داشت.

استفاده از فناوری در کسب و کار:

شرکتی که از تکنولوژی برای ایجاد بازارهای جدید، خدمت به مشتریان، افزایش بهره‌وری و توسعه محصول و خدمات جدیدش استفاده می‌کند؛ فرصت خوبی برای رقابت اثربخش دارد. شرکت‌های مجهز به فناوری‌های روز با سطوح کیفیت‌ بهتری نسبت به کسب و کارهای سنتی وارد عرصه رقابت می‌شوند. استفاده از فناوری در کنار نیروی کار باانگیزه، می‌تواند به کاهش رکود در کسب‌وکارتان کمک کند. 

  « عامل اصلی موفقیت در کسب ‌و کار، وجود نیروی انسانی متعهد و باانگیزه است. »  

توجه به فاکتورهای مالی در کسب و کار:

بیشتر صاحبان کسب‌وکار در ابتدا میزان موفقیت را با سنجه‌های مالی می‌سنجند. گرچه شرط بقای هر کسب و کار رسیدن به مرحله سودآوری است؛ اما باید توجه داشت در صورتیکه کسب و کار از فن‌آوری و نیروی کار مناسب برخوردار نباشد، سودآوریِ رضایت‌بخشی نخواهد داشت. سودآوری شاخص کلیدی موفقیت است. می‌تواند به جریان نقدی مثبت و کنترل میزان بدهی‌های شرکت کمک کند. همچنین کارآیی شرکت را با مدیریت هزینه‌ها بهبود بخشد. البته شاخص‌های موفقیت مالی در صنایع مختلف؛ متفاوت است.

پدیده جهانی‌شدن و موفقیت در کسب و کار:

حتی اگر کسب ‌و کارتان کاملا محلی باشد، بازهم پدیده جهانی‌شدن برای آینده شرکت‌تان اهمیت دارد. پدیده جهانی شدن، معیاری برای سنجش موفقیت شرکت‌ها است. از آنجایی شرکت‌های امروزی در عصر ارتباطات فعالیت می‌کنند، توانایی به اشتراک گذاشتن اطلاعات و توسعه محصولات و بازارهای جدید را راحت‌تر از هر زمان دیگری در اختیار دارند. شرکت‌ها می‌‌توانند راه‌های توسعه کسب و کارشان را در سطح جهانی مورد بررسی قرار دهند. برای انجام این‌ کار لازم است برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

عوامل کلیدی موفقیت در کسب و کار کدامند؟

ثبات شرکت در انعکاس پیام بازاریابی‌:‌

یکی از اشتباهاتی که شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که به دقت بر پیام بازاریابی‌شان نظارت ندارند. آن‌ها مخاطب‌شان را به‌طور همزمان با پیام‌های مختلفی مورد هدف قرار می‌دهد. این بی‌ثباتی، چشم‌انداز فعلی و آتی شرکت را مختل می‌کند. شرکت‌ها باید پیامی مشخص و بدون ابهام را از طریق رسانه‌های مورد استفاده (مانند وب‌سایت‌ها و دیگر انواع شبکه‌های بازاریابی) به بازار هدف‌شان‌ انعکاس دهند. ثبات در انعکاس پیام بازاریابی،‌ ‌عاملی مهم برای موفقیت در کسب و کار است. شرکت‌ها نباید نسبت به آن بی‌توجه باشند.

مطالب پیشنهادی «مدیراینفو»، برای مطالعه بیشتر درباره «موفقیت در کسب و کار»:

۶ اصل طلایی برای موفقیت در کسب و کار جدید

7 گام برای موفقیت در کسب و کار جدید

۴ نوع تصمیم‌گیری برای موفقیت در کسب و کار

مترجم: مارال مختارزاده (کارشناس ارشد کارآفرینی)

برگرفته از سایت smallbusiness.chron.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com