0  |  0

سرمایه گذاری غیر مستقیم چیست؟

سرمایه گذاری غیر مستقیم چیست؟

سرمایه گذاری غیرمستقیم، یک فرصت سرمایه گذاری است که نیاز به خرید واقعی دارایی‌هایی که در نهایت باعث کسب بازده می‌شوند، نمی‌باشد. این نوع از سرمایه گذاری‌ها اغلب با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات در ارتباط است، معمولا از طریق خرید سهام شرکت‌های املاک و مستغلات که به خرید و نگهداری این دارایی‌ها مبادرت می‌ورزند و در عوض به سرمایه‌گذاران خود سود تقسیمی پرداخت می‌کند. در سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تعدادی مزایا وجود دارد، مانند عدم نیاز به درگیری و ارتباط مستقیم با مدیریت و تعمیر و نگهداری دارایی‌های مربوطه از این گونه عوامل می‌باشند.

یکی از آسانترین راه‌ها برای اینکه بتوان فهمید سرمایه گذاری در املاک و مستغلات چگونه کار می کند، در نظر گرفتن این مورد است، فرض کنید یک سرمایه گذار مبتدی تمایل دارد از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات سود بدست آورد در حالی که هیچ علاقه ای به تملک آن دارایی‌ها ندارند. در این سناریو، سرمایه گذار باید سهام شرکتی را که مالک این هلدینگ املاک و مستغلات بوده و در عین حال آنرا مدیریت می کند خریداری کند. همانطور که شرکت از آن هلدینگ سود کسب می‌کند، این بدان معناست که ارزش سهام سرمایه گذاران افزایش یافته و همچنین سرمایه گذاران سود تقسیمی دریافت می کنند. همه این موارد در حالی است که سرمایه گذار هیچ مسئولیتی در قبال توسعه و نگهداری آن دارایی‌ها به منظور کسب بازده، ندارد.

استفاده از این رویکرد سرمایه گذاری غیرمستقیم، مخصوصا هنگامی می‌تواند مفید باشد که سرمایه گذار تمایل دارد حداقل مقداری از پرتفوی خود را به سرمایه گذاری غیرمستقیم خارجی و یا بین المللی تخصیص دهد. از آنجایی که سرمایه‌گذار احساس می کند هیچگونه مسئولیتی در قبال مدیریت املاک و مستغلات نداشته، تنها کافی است که فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در خصوص منطقه جغرافیای را شناسایی، و اقدام به سرمایه گذاری کند و این کار، کار نسبتا آسانی نیز می‌باشد. بنابراین، از آنجایی که سرمایه گذار لازم نیست در مورد این دارایی‌ها مسئولیتی قبول کند، این کار به سرمایه‌گذار این اجازه را می دهد تا با خیال راحت به بررسی موقعیت‌های سرمایه گذاری گوناگون بپردازد و از بازده‌های که بدست می‌آِورد لذت ببرد.

سرمایه گذاری مستقیم چیست؟

همانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر، برای انتخاب سرمایه گذاری غیرمستقیم، در ابتدا باید به بررسی سرمایه گذاری و واجد شرایط بودن آن پراخت. یعنی باید زمانی را برای ارزیابی تاریخی فرصت‌ها، دانستن نحوه کارکرد آن در بازارهای فعلی و بررسی فرصت‌های رشد آن چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت اختصاص داد. انجام این کارسرمایه گذار را قادر می‌سازد تا با توجه به ریسک این سرمایه گذاری، ببیند که آیا بازده بدست آمده معقول بود و یا اینکه سرمایه گذار باید به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری دیگر بگردد.

بسته آموزشی: یک راهنمای خوب برای برنامه‌ریزی مالی 
دریافت فایل

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com