0  |  25

سوالی كه باعث شد ميليونر شوم!

سوالی كه باعث شد ميليونر شوم!

هر روز اينباكس ايميل من پر از ايميل‌هاي افرادي است كه از من مي‌پرسند چكار كردم تا ميليونر شدم. جواب من هميشه آنها را غافلگير مي‌كند. من به آنها مي‌گويم درآمد يك ميليون دلار در يك سال و درآمد ده هزار دلار در هر سال به يك ميزان تلاش نياز دارد. تفاوت اين دو،‌ در ميزان تلاشي كه براي آنها صرف مي‌كنيد نيست،‌ بلكه اين تفاوت ناشي از اين است كه شما در مورد تلاش‌هاي خود چه فكر مي‌كنيد.

من قبل از اينكه فرمول سري كسب ثروت را ياد بگيرم ده‌ها شغل داشتم. يادم مي‌آيد يك بار در يك كارخانه‌ي خودروسازي كار مي‌كردم و از اينكه مجبور بودم هر روز ساعت 3 صبح بيدار شوم و كيلومترها راه پياده بروم تا به آنجا برسم احساس خوبي نداشتم، اين كار به نوعي نوكري و تحقيرآميز بود. كار من در آنجا ساعت 9 صبح تمام مي‌شد و سپس خسته به مدرسه مي‌رفتم و به سختي مي‌توانستم درس را ياد بگيرم. اين نوع زندگي خيلي برايم منفور و خسته‌كننده شده بود و مي‌دانستم كه حتما راه بهتري هم براي پول درآوردن وجود دارد. ولي چطور؟

ديگر از احساس بي‌ارزش بودن و بدبختي خسته شده بودم. بعد از سال‌ها تغيير شغل در نهايت اين سوال را ياد گرفتم و زندگي‌ام دگرگون شد:

"چطور مي‌توانم در زمان كمتر، ارزش بيشتري را به افراد بيشتري ارائه كنم؟"

با اين سوال،‌ در واقع اين را از خودتان مي‌پرسيد كه چطور مي‌توانم با سريع‌ترين روش ممكن، فرد بهتري براي افراد بيشتري باشم؟

اجازه دهيد اين سوال را به سه بخش تقسيم كنيم:

1 . چطور مي‌توانم ارزش بيشتري ارائه دهم؟‌

با اين سوال در واقع از خودتان مي‌پرسيد چطور مي‌توانم خدمات بيشتري به مردم ارائه دهم؟ در اينجا هدف اين است كه بر كيفيت خدماتي كه به ديگران ارائه مي‌كنيد تمركز نماييد.

من در ابتدا علاقه‌اي به ارائه‌ي خدمات به ديگران نداشتم. ولي در نهايت با پرسيدن اين سوال متوجه شدم كه فقط در صورتي مي‌توانم برنده شوم كه خدماتي را كه خودم دوست دارم به مردم ارائه دهم. به زودي تصميم گرفتم حتي‌الامكان بهترين كيفيت خدمات را به مردم ارائه دهم و بدين ترتيب با اين كار ارزش من در بازار افزايش يافت. شما فقط با غني كردن ديگران مي‌توانيد ثروتمند شويد.

2 . چطور مي‌توانم به افراد بيشتري دسترسي پيدا كنم؟‌

تحقيقات نشان داده‌اند كه هر شخص به طور متوسط در طول روز با 27 نفر به طور مستقيم يا غيرمستقيم در ارتباط است. شما هميشه مي‌توانيد تعداد افرادي را كه با آنها ارتباط داريد افزايش دهيد، بدين منظور مي‌توانيد تعداد افرادي كه با كار شما مرتبط هستند و تعداد دفعاتي كه آن افراد گذرشان به كار شما مي‌افتد را گسترش دهيد. راز ثروتمند شدن من اين است كه سعي كردم اين دو كار را به طور همزمان انجام دهم تا ارزش‌افزوده‌ي گسترد‌ه‌تري ايجاد كنم. با استفاده از تكنولوژي هم مي‌توانيد خدمات خود را به ساير كشورها ارائه كنيد و به افراد بيشتري دسترسي پيدا كنيد. چيزي كه در اينجا مهم است اين است كه تا جايي كه مي‌توانيد ارتباط‌هاي بيشتري برقرار كنيد. شايد نتوانيد همه‌ي اين ارتباط‌ها را مديريت كرده و توسعه دهيد، ولي اگر هر روز مثلا با 1000 نفر ارتباط داشته باشيد، قطعا نسبت به كسي كه هر روز با 10 نفر ارتباط دارد نتيجه‌ي بهتري كسب خواهيد كرد.

3 . چطور اين كار را در زمان كمتري انجام دهم؟

زمان، ارزشمندترين دارايي ماست و همه‌ي ما مي‌خواهيم زمان بيشتري داشته باشيم. اين سوال،‌ كارايي شما را افزايش داده و به شما كمك خواهد كرد بهره‌وري خود را نيز افزايش دهيد. شما علاوه بر اينكه بايد بهترين كيفيت خدمات را ارائه كنيد، بايد اين كار را به سريع‌ترين روش ممكن نيز انجام دهيد. الان وقت آن رسيده كه سرعت كار خود را افزايش داده و در زمان‌هاي معين، دستاوردهاي بيشتري توليد كنيد.

اگر بتوانيد تعداد افراد مرتبط با كار خود را افزايش دهيد درآمدتان دو برابر خواهد شد. سعي كنيد راه‌هايي پيدا كنيد تا ارزش خود را در سريع‌ترين زمان ممكن به افراد بيشتري ارائه كنيد، در اين صورت خيلي بيشتر از آنچه كه فكرش را مي‌كرديد ثروتمند خواهيد شد.

بنابراين، اين سوال را مي‌توان اينطور نوشت: چطور كيفيت و كميت كارم را با سريع‌ترين روش ممكن افزايش دهم؟ اين سوال را روي يك برگه كاغذ نوشته و به مدت يك ماه هر روز با خودتان تكرار كنيد. در اين صورت نتايج چشمگير آن را در زندگي خود خواهيد ديد.

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
دیدگاه ها
داوود

سه شنبه 7 دی 1395 ساعت 20:58

خیلی ممنون از راهنماییتون من الان 10 روز این کارهارو انجام دادم و به یک ثروت عظیمی رسیدم تقریبا روزی 100 هزار دلار.

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com