0  |  0

پارک‌های علم و فناوری، از تحریم‌ها فرصت‌ می‌سازند

پارک‌های علم و فناوری، از تحریم‌ها فرصت‌ می‌سازند

موسی حسام افزود: پارک‌های علم و فناوری در فضای تحریم در کنار صنایع بزرگ و دانشگاه‌ها می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.
وی بیان کرد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان درعرصه اقتصاد جدی‌تر گرفته شوند و نیازهای اولیه آنها رفع شود، قطعاً در آینده نه چندان دور ضمن اینکه می‌توانند نیاز کشور را رفع کنند در بسیاری حوزه‌ها و فناوری‌های مهم نیز صادرکننده خواهند بود، کما اینکه در سال‌های اخیر به خوبی این امر را مشاهده کرده‌ایم و سال به سال شاهد پیشرفت و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری گلستان، در این استان شرکت‌های قوی در حوزه فناوری‌های نوین از جمله داروهای نوترکیب فعالیت می‌کنند.
حسام در خصوص صادرات این شرکت‌ها در چند سال اخیر گفت: محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم علیه ایران در ارتباط بین کشورها ایجاد شده، تا حدودی موجب کاهش صادرات به برخی کشورها شده است.
وی افزود: با وجود کاهش صادرات، میزان تولید کاهش پیدا نکرده است و فناوری‌ها رو به افزایش است، زیرا تحریم نمی‌تواند جلوی صادرات فناوری را بگیرد، در برخی فناوری‌ها ایران توانسته برای نخستین بار محصول ارائه دهد، بنابراین دنیا به دنبال توسعه علم و فناوری است و تحریم نمی‌تواند مانع این توسعه شود.
حسام با اشاره به اینکه عمده نیازهای فنی کشور در داخل از طریق شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های فناوری قابل تأمین است، یادآور شد: اگر سازمان‌ها نسبت به سفارش نیازهای فنی خود به پارک‌ها اقدام کنند، مطمئناً تحریم به یک فرصت بزرگ برای جهش فناوری کشور تبدیل خواهد شد و این ظرفیت در کشور وجود دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com