1  |  1

6 تکنیک بازاریابی قدیمی که باید کنار گذاشته شوند

6 تکنیک بازاریابی قدیمی که باید کنار گذاشته شوند

بازاریابی امری پیچیده است. با وجود تکنیک‌های زیادی که وجود دارد، چطور می‌توانید مخاطبین خود را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید؟ ابتدا باید بدانید چه کارهایی را نباید انجام دهید.

اگر بازاریاب هستید باید بدانید که ایجاد یک تصور و ذهنیت خوب در ذهن مشتری کار سختی است، ولی ایجاد ذهنیت بد واقعا آسان است. در ادامه، 6 تکنیک بازاریابی را مطرح می‌کنیم که مربوط به گذشته هستند و در زمان حال نباید از آنها استفاده کنیم:

1 . تلاش برای خدمت گروهی به افراد:

هر کسی یک شخصیت منحصر به فرد دارد و شما باید به این حقیقت توجه داشته باشید. در گذشته چیزی به اسم شخصی‌سازی وجود نداشت. اگر قبلا داده‌های مربوط به مشتریان خود را جمع‌آوری نکرده‌ و در تلاش‌های بازاریابی خود از آن داده‌ها استفاده نکرده‌اید، اکنون وقتش رسیده که این کار را انجام دهید. دیگر انجام کارهای حداقلی مثل اشاره به نام کوچک افراد در ایمیل تبلیغاتی کفایت نمی‌کند.

2 . بازاریابی چاپی:

اگر یک سازمان یا گروه، بروشوری را به خانه‌ی شما بیندازد آیا آن را می‌خوانید؟ احتمالا نه...

به همین خاطر کارشناسان سعی می‌کنند از بروشورها و سایر تکنیک‌های بازاریابی کاغذی دوری کنند. بازاریابی چاپی، کاری گران‌قیمت، زمان‌بر و معمولا بی‌اثر است. از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال می‌تواند سریع، موثر و کم‌هزینه باشد.

۳.تولیدات ویدیویی نامناسب:

ویدیوهایی با محتوای مربوط به بورس و سهام، کلمات تجاری مبهم و موسیقی پس‌زمینه‌ی امیدوارکننده، بیش از حد تولید شده و دیگر قدیمی شده‌اند. اگر مشتریان‌تان ویدیوهای شما را ببینند باید ارزش واقعی محتوا را درک کنند، در غیراین‌ صورت شما را رها کرده و به دنبال جای دیگری خواهند رفت.

  « بازاریابی ایمیلی روشی سریع، کم‌هزینه و قابل‌مدیریت برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجوداست.»  

4 . ایجاد رسانه‌های اجتماعی صرفا تبلیغاتی:

اگر از رسانه‌ی اجتماعی فقط برای تبلیغات استفاده کنید به راحتی مشتریان خود را از دست خواهید داد. مطمئنا بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی موفقیت‌آمیز است. ولی هرگز نباید تنها هدف شما از فعالیت در آنها درآمدزایی باشد.

مشتریان، برندهایی را که در رسانه‌های اجتماعی بیش از حد به تبلیغ می‌پردازند رها می‌کنند. قبل از اینکه به فکر تبلیغ در رسانه باشید، فکر کنید ببینید چطور می‌توانید از آن برای ایجاد تعامل با مشتریان و افزایش طرفداران برند خود استفاده کنید.

۶ تکنیک بازاریابی قدیمی که باید کنار گذاشته شوند

5 . دور شدن از ایمیل:

برخی افراد فکر می‌کنند بازاریابی ایمیلی دیگر از بین رفته ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. به‌عنوان مالک کسب و کار در زمان حال، اجازه ندهید رسانه‌های اجتماعی شما را فریب دهند. بازاریابی ایمیلی هنوز از بین نرفته است.  بدون شک بازاریابی محصولات یا خدمات توسط ایمیل می‌تواند روشی سریع، کم‌هزینه و قابل‌مدیریت برای دستیابی به مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود باشد.

6 . فراتر نرفتن از اصول پایه:

احتمالا برای بررسی تلاش‌های بازاریابی خود از تجزیه و تحلیل استفاده می‌کنید، اما هنوز تکنیک‌ها و معیارهای زیادی وجود دارند که هنوز به خوبی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. بازاریابی دیجیتال دائما درحال تغییر است، یعنی می‌توانید نسبت به گذشته، تحلیل‌های بیشتری را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. ممکن است بر این باور باشید که معیارهای فعلی شما خوب هستند، ولی از این بهتر هم می‌توانند باشند. هر چه بیشتر به مطالعه‌ی تحلیل‌ها پرداخته و از آنها استفاده کنید، بازگشت سرمایه (ROI) شما بهتر خواهد شد.

هرچند  تاکتیک‌های بازاریابی قدیمی همیشه به ضرر برند شما نیستند ولی قطعا امروزه کمک چندانی هم نخواهند کرد. خوشبختانه با یک طرح بازاریابی مشخص، تاکتیک‌های به‌روز، و مقداری خلاقیت، می‌توانید خواسته‌های مشتریان را تامین کنید و همزمان، میزان سودآوری خود را بهبود ببخشید.

برگرفته از سایت entrepreneur.com

مترجم: طاهره منیری شریف (کارشناس ارشد MBA)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com