0  |  3

مدیریت زمان در واقع مدیریت زندگی است

مدیریت زمان در واقع مدیریت زندگی است

زمان یکی از مهم ترین دارایی های با ارزش زندگیست، زیرا هرگز نمی توانید آنرا به عقب برگردانید. در نتیجه، یکی از ضروری ترین مهارت های زندگی، مدیریت زمان است. بنابراین مدیریت زمان در واقع مدیریت زندگی است. بیاموزید برای هدف خود، روزانه برنامه ریزی کنید. اما این عمل می تواند زندگی شما را درگیر تعلل و انضباط مفرط کند.

فن مدیریت زمان چیزی فراتر از افزایش کارایی را به دنبال دارد. به علاوه این مهارت می تواند موجب سلامتی بیشتر می شود. هنگامی که زمان خردمندانه مدیریت می شود، استرس به حداقل می رسد و کیفیت کلی زندگی بهبود می یابد.

  « اگر غالبا حجم کارهای روزانه انرژیتان را می گیرد و یا در پروژه ها و امور پیچیده ای غرق شده اید، احتمالا دلیلش این است که به طور کامل بر مدیریت مؤثر زمان تسلط نداشته اید. »  

مبنایی برای مدیریت مؤثر زمان پایه گذاری کنید.

مقدار زمان مناسبی را برای استراحت کافی اختصاص دهید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات منظم از عناصر ضروری بهبود تمرکز است. برنامه ریزی برای داشتن یک زندگی سالم به بهبود کارایی و بهره وری در طول روز کمک خواد کرد. در نتیجه ی افزایش بهره وری، زمان بیشتری برای انجام امور دیگر در اختیار خواهید داشت.

مشخص کنید که در حال حاضر چگونه وقتتان را می گذرانید.

اگر با خودرو شخصی به محل کارتان می روید، در طول مسیر زمانتان را چگونه سپری می کنید؟ اگر با اتوبوس یا مترو می روید، طی یک هفته، تمام ساعاتی را که در طول مسیر هستید، چگونه می گذرانید؟ در طول یک ماه گذشته، چه تعداد کتابهای صوتی و یا نوارهای زبان را در ترافیک می توانستید گوش دهید؟ در طول چند هفته آینده، چه تعداد کتاب را تا زمان رسیدن به سر کار یا  منزل، می توانید بخوانید؟

اینها بهترین زمان های روزانه هستند که می توانید صرف اموری کنید که همیشه آرزوی انجام آنها را داشته اید. به مرور زمان، این عادات تبدیل به سبک زندکی می شوند و شما در زندگیتان روبه جلو خواهید بود.

به امور غیر ضروری نه بگویید و امور با اهمیت فراوان را اولویت بندی کنید.

به اهدفتان توجه کنید و به برنامه ریزیتان قبل از پذیرش مسئولیت بیشتر، نگاهی بیندازید. اگر کاری وقتگیر است اما برای دستیابی به هدف اصلی، لزوما اهمیتی ندارد از آن صرفه نظر کنید یا به انتهای لیست برنامه هاتون اضافه کنید.

زمانتان را تقسیم بندی کنید و از آنچه که حواستان را پرت می کند دوری کنید.

هرکسی در جایی و تحت شرایطی به طور مفید کار می کند. بعضی علاقه دارند که از طریق هدفون موسیقی گوش بدهند، در حالی که بعضی دیگر به سکوت مطلق نیاز دارند. بعضی کارایی شان روی میز ناهاری خوری خوری  دقیقا همانند کارایی شان در اتاق مطالعه است. از جایی استفاده کنید که کاراییتان را افزایش می دهد. تلویزیون را خاموش کنید، تلفن همراه را روی حالت سکوت قرار دهید، تبلت را کنار بگذارید و به طور کامل تمرکزتان را به کاری تخصیص دهید که در حال انجامش هستید. به متن های ارسالی پاسخ ندهید و صفحات وب را مرور نکنید.زمانی که سالم و متشکل و برنامه ریزی شده زندگی کنید، قادر خواهید بود که کارهای روزانه را بهتر انجام دهید، استرستان کاهش می یابد، بهره وری افزایش می یابد و رضایتمندی کلی بدست می آورید.

اگر احساس نیاز به استراحت کردید، هرگز درنگ نکنید.

کار زیاد و زمانبر منجر به ایجاد استرس می شود که این به نوبه خود شما را به راحتی از انجام امورتان باز می دارد. پیاده روی کنید، به باشگاه بروید و هوای تازه تنفس کنید. گاهی فقط به زمانی برای خلوت کردن با خودمان نیاز داریم تا بتوانیم ذهنمان را از درگیری های کاری زیاد پاک کنیم و مجددا جسممان را برای فشار بزرگ بعدی آماده و تقویت کنیم.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com