0  |  10

این عادت های ساده زندگی شما را دگرگون می کند (قسمت اول)

این عادت های ساده زندگی شما را دگرگون می کند (قسمت اول)

پیشرفت‌ها، زندگی شما را تغییر نمی‌دهد. این عادت‌های کوچک هستند‌ که زندگی شما را دگرگون خواهند کرد. گاهی فرهنگ «در لحظه زندگی کن»، مردم را از سرمایه گذاری روی عادت‌های سازنده باز می‌دارد. نکته این است که اگر می خواهید در طی یک یا دو سال زندگی کاملاً متفاوتی داشته باشید، باید از همین حالا اجرای عادت‌های کوچک اما سازنده را شروع کنید.

در ادامه به ۱۰ عادت کوچک موثر اشاره شده است که می توانید از همین امشب آنها را به زندگی خود اضافه کنید:

۱. روزی یک پاراگراف بنویسید.

 هر روز چند جمله بنویسید. چه آرزوی نویسندگی یک کتاب عالی را در ذهن دارید، چه نوشتن یک برنامه کاری و چه راه اندازی یک وبلاگ؛ سعی کنید روزانه مطالبی را بنویسید. انرژی برای نوشتن خود به خود بوجود می آید و شما خودتان را به راحتی در حال نوشتن مطالب بیشتر و بیشتر خواهید یافت. فقط قول دهید که با یک پاراگراف شروع کنید.

بیشتر بخوانید: چرا عادت نوشتن روزانه، زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد؟ 

۲. حساب بانکی خود را مرتبا چک کنید.

عادت کنید حداقل یک بار در روز حساب‌های بانکی خود را بررسی کنید‌. شاید زیاد به نظر برسد. اما چیزی که مهم است این است که شما دقیقا خود از آنچه که دارید آگاه می‌شوید. با شروع یک برنامه دقیق و مداوم  برای کنترل حساب‌های خود، وضعیت مالی خود را بهتر مدیریت کنید.

۳. به نظم و انضباط توجه کنید.

آرزوهای شما باعث می شوند که برای داشتن زندگی بهتر هر روز موفقیتی را کسب کنید. باید سعی تان بر این باشد که نظم را در کارهای روزمره از قبیل تمیز کردن‌، آشپزی‌، ورزش‌، بررسی صورت حساب‌ها‌ و امورات زندگی بکار بگیرید. در اینصورت کیفیت زندگی شما بطور چشمگیری بالا خواهد رفت و می آموزید که از زندگی خود نهایت لذت را ببرید.

۴. آرامشی بهتر از آرامش فعلی برای آینده خود فراهم کنید.

اگر می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، باید به نیازها و خواسته‌های خود در آینده بیش از نیازهایی که اکنون دارید‌، توجه کنید.

به جای اولویت بندی برای امروز، متعهد به ساختن یک آینده درخشان برای خود باشید. ایده «در لحظه زندگی کن» به معنای بی‌توجهی به آینده است، در بیشتر مواقع این غرایز و خواسته‌های فعلی شما باعث تخریب آینده‌تان خواهد بود.

۵. کمتر واکنش نشان دهید.

وقتی چیزی را می‌بینید یا می‌شنوید که بلافاصله شما را عصبانی و ناراحت می‌کند (حتی اگر ‌فکر منفی باشد که در ذهن شما آمده است) قبل از واکنش و صرف انرژی برای آن، از خودتان بپرسید، این سوال از کجا آمده است و از خود بپرسید نسبت به چه کسی دارید واکنش نشان می دهید. به جای واکنش‌های سریع و هیجانی، درنگ و تامل هنگام پاسخ‌گویی را تمرین کنید، این کار نحوه نگاه شما را نسبت به مسائل تغییر خواهد داد.

بیشتر بخوانید: 11 عادت بی‌فایده که همین امروز باید آنها را ترک کنید

این عادت‌های کوچک زندگی شما را عوض خواهد کرد

۶. نیازهای اساسی خود را برآورده کنید.

ماشین نیستید، اما بدن و زندگی شما برای ادامه حیات و فعالیتش به سوخت  نیازدارد. وقتی گرسنه هستید غذا بخورید. وقتی خسته هستید بخوابید.  تلاش برای انکار اهمیت اساسی‌ترین نیازها، بدان معنی است که ناآگاهانه خود را برای از کار افتادگی یا فرسودگی آماده می کنید.

۷. روی افراد زندگی‌تان بیشتر نظارت داشته باشید.

می‌دانید افرادی که بیشترین وقت خود را با آن‌ها می گذرانید، تأثیر قابل توجهی روی ساختار شخصیتی شما دارند. آیا شما متوجه هستید که میزان و جهت تاثیر این افراد روی اهداف و مسیر زندگی شما چگونه است؟ شاید فضای خانه یا محل کارتان به شدت به هم ریخته باشد. این محیط شماست و به هر حال بر شما تاثیرگذار خواهد بود. پس روی آن دقت و نظارت داشته باشید. بعضی روابط را کم‌رنگ‌تر و برخی روابط مثبت را که به رشد و توسعه شما کمک می‌کند،‌ تقویت کنی

۸. به آنچه می‌خواهید انجام دهید، جامه عمل بپوشانید.

آنچه افراد را برای چند ثانیه از تصمیم برای اجرایی کردن ایده‌‌های‌شان عقب نگه می‌دارد، زمانی است که شما یک ایده شگفت انگیز دارید و ذهن‌تان باید تصمیم بگیرد. برای اینکه واقعاً زندگی خود را به جلو ببرید‌، باید به ایده های خود عمل کنید قبل از اینکه خود را به انجام ندادن آن متقاعد کنید. 

  «پرورش عادت‌های کوچک را شروع کنید،‌ حتی با گام‌هایی کوچک»  

۹. کاری را انجام دهید که همیشه از آن فرار می‌کردید.

گاهی علاقه‌ای به انجام کاری ندارید. اما این به معنای عدم توانایی شما در انجام آن کار نیست. اجازه ندهید، احساسات شما روی توانایی شما تأثیر بگذارد. مخصوصا اگر انجام آن کار شما را در مسیر دستیابی به اهداف‌تان یاری می‌کند.

۱۰ . مطالعه را کم اهمیت نشمارید.

اشکالی ندارد اگر اهل کتاب خواندن نیستید. ولی این بهانه ای برای متوقف کردن خود از  یادگیری، رشد و پیشرفت نیست. افرادی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید که مقالات و ایده‌های جالب را به اشتراک می‌گذارند‌. هر روز صبح یک موضوع جدید بخوانید. در رفت و آمدها به کتاب صوتی گوش دهید. میزان مطالعات شما با پیشرفت‌تان مرتبط است و این رشد با موفقیت بیرون از ذهن شما در ارتباط است.

این عادت های ساده زندگی شما را دگرگون می کند (قسمت دوم)

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت  forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com