0  |  1

چهار گام تا یافتن منابع «الهام بخش»

چهار گام تا یافتن منابع «الهام بخش»

برای چند لحظه صبر کنید و از خودتان بپرسید: آخرین باری که به معنای واقعی از کسی یا چیزی الهام گرفتید چه زمانی بوده است؟ منظورم الهام بخشی به معنای واقعی است، نه فقط علاقمندی.

 اگر برای انجام کار یا گرفتن تصمیمی از کسی یا چیزی الهام گرفته باشید، احتمالا تغییرات مثبت را درخودتان به وضوح احساس کردید. گاهی اوقات آن احساسات به طورعمیقی درون ما ریشه می کنند. و بر رفتار، روابط و حتی شغل ما تاثیر می گذارند.

آنچه بر ما «الهام» می‌شود مانند یک نیروی درونی عمل می کند. آیا کسی هست که حس الهام گرفتن را دوست نداشته باشد؟ آیا کسی هست که نخواهد سرچشمه الهام برای شخص دیگری باشد؟

شاید لازم باشد زمان زیادی صرف کنید تا آخرین باری که از کسی یا چیزی الهام گرفتید را به خاطر آورید. حالا کمی بیشتر وقت بگذارید تا دوباره با ذهن خود ارتباط برقرار کنید، حال ببینید می‌توانید متوجه اثر آن لحظه الهام بخش روی ذهن و جسم خود شوید. آثاری مثل گرم‌تر شدن، مورمورشدن بدن وهیجان ناشی از اشتیاق زیاد؟ این قدرت الهام گرفتن است.

حالا، کمی بیشتر و دقیق‌تر به آن لحظه فکر کنید. چه عناصر مشخصی از آن لحظه را به یاد می آورید؟ آیا از یک حرکت شجاعانه به وجد آمدید؟ یا از بخشش فردی حیرت زده شدید؟ آیا از یک دستاورد باورنکردنی که خارج از ذهن شما اتفاق افتاد، شگفت زده شدید؟

آیا می‌توانید جایی برای قرار دادن چنین عناصر الهام بخشی در کسب و کار و زندگی شخصی‌تان پیدا کنید؟ امروز بیش از هر زمان دیگری، جامعه ما به رهبران الهام بخش نیاز دارد و شما این توانایی را دارید که یکی از آنها شوید.

همه این کارها با درک آنچه به شما الهام می بخشد شروع می شود. بعد از آن باید به دنبال یافتن راه‌هایی کوچک برای آوردن عناصر الهام بخش به زندگی خود باشید. یک فرد الهام بخش با هدف و خوش بینی بیشتری زندگی می‌کند. وقتی که شما الهام می گیرید، همه اطرافیان متوجه آن می‌شوند و از شما تاثیر می‌پذیرند.

چهار گام تا یافتن منابع «الهام بخش»

خلاصه ای از مراحل ایجاد الهام بخشی بیشتر برای خود و دیگران:

۱. آخرین باری که احساس کردید «الهام گرفتید» چه زمانی بوده است؟ (توجه کنید: فقط علاقه‌مند نیستید، بلکه واقعا از کسی یا چیزی الهام گرفتید)

۲. همزمان که آن لحظه را به ذهن خود می‌آورید، متوجه چه احساسات و عواطفی درون خود می‌شوید؟

۳. چه عناصر خاصی در آن لحظه‌ای که شما الهام گرفتید وجود داشته است؟ (شجاعت، سخاوت، ریسک پذیری و ...)

۴. چگونه می‌توانید بسیاری از این عناصر را وارد زندگی کاری و حتی خانه خود کنید؟

چندین بار روی این مراحل تأمل و بررسی کنید. همین گام‌های کوچک شما را به کشف بزرگی می‌رساند که می تواند زندگی خودتان و اطرافیان‌تان را تغییر دهد!

بیشتر بخوانید: نقل قول‌های الهام‌بخش همیشه معجزه نمی‌کنند

نویسنده: Janice Marturano

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از forbes.com 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com