0  |  1

پرداخت تسهیلات «کارآفرینی» به جوانان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

پرداخت تسهیلات «کارآفرینی» به جوانان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان

"مهدی علیخانی"در جلسه ویدئوکنفرانس بررسی چالش‌های نهادهای مردمی استان سمنان اظهار کرد: نکات و موارد مطرح‌شده، نشان‌دهنده پویایی و فعالیت عمیق در حوزه‌های مختلف توسط انجمن‌های فرهنگی هنری و سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان است و تمامی این موارد تا حصول نتیجه، پیگیری خواهد شد.
معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: سمن‌ها به‌واسطه فعالیت خود و دغدغه‌ای که به‌واسطه آن تشکیل شده‌اند، می‌توانند در برخی مسائل و مشکلات حتی قبل از بروز آن، با تدبیر و برنامه‌ریزی نسبت به پیشگیری ورود کنند و از خود کارنامه درخشانی به جای بگذارند؛ چه بسا که از این‌گونه مصادیق تاکنون بسیار وجود داشته است.
علیخانی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش همواره موردتوجه سمن‌ها بوده و امید است در آینده نیز ادامه‌دار باشد، عنوان کرد: توسعه کمی سمن‌ها یکی از اقداماتی بود که در استان سمنان صورت گرفت؛ اما باید بیان شود که توسعه کیفی و گستره فعالیت‌های این سمن‌ها در این استان نیز، بسیار مطلوب و ارزنده بوده که دغدغه‌مندی امروز آنها، حاکی از تصدیق این مهم است.
وی با بیان اینکه سمنان جزو استان‌هایی است که در زمینه صدور پروانه سازمان‌های مردم‌نهاد، پیشتاز و پیشگام بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه امروز در جایگاه خوبی قرار داریم و حمایت از سمن‌ها در دستور کار دولت قرار دارد؛ اما اقدامات حمایتی باید ادامه یابد و بسترهای لازم برای فعالیت بیشتر سمن‌ها و به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد نوپا، از سوی دولت فراهم و موانع احتمالی در مسیر برطرف شود.
معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور گفت: می‌توانیم از تجارب و اقدامات ارزنده سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم و این تجارب را به سمن‌ها و تشکل‌های دیگر انتقال دهیم.
علیخانی افزود: گسترش دولت الکترونیک با جدیت در دستور کار دولت قرار دارد و محدود به قوه مجریه نیست و تا پایان سال ۹۹، ارائه بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با کسب و کارها، سمن‌ها و تشکل‌ها و خدماتی که به عامه مردم ارائه می‌شود، در بستر دولت الکترونیک و به‌صورت غیرحضوری فراهم خواهد شد.
وی ادامه داد: اقتصاد فرهنگ و هنر از دیگر مباحثی است که در دستور کار دولت قرار دارد که تدوین پیش‌نویس سند اقتصاد فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف دولت صورت گرفته و برش‌های استانی و محلی آن نیز انجام می‌شود.
معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: با انجام این مهم ضمن منسجم شدن برنامه‌ریزی‌های دولت در بخش فرهنگ و هنر، حفظ هنر بومی و اسلامی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به جهت توسعه فرهنگ و هنر و همچنین استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر کشور در مقوله تولید و صادرات محقق می‌شود.
علیخانی افزود: گام‌های بسیار مطلوبی در حوزه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، در دولت برداشته شده که به ‌صورت مطلوب منعکس و اطلاع‌رسانی نشده است.
وی عنوان کرد: به‌ جز دو سال، بقیه عمر خدمتی دولت تدبیر و امید در تحریم‌های ظالمانه سپری شد که همین مهم محدودیت‌هایی برای منابع درآمدی دولت ایجاد کرد که در اقدامات دولت نیز بسیار تأثیرگذار بود و بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشور نیز ناشی از این مسأله است.
معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: با وجود تمام مشکلات، دولتاز تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گرفت و امیدواریم این مشکلات نیز هرچه زودتر رفع شوند.
علیخانی اظهار کرد: سمن‌ها به‌عنوان یکی از مورد اعتمادترین گروه‌های جامعه مدنی، به‌عنوان ناظر بر تمامی مسائل فعالیت دارند و این اعتماد مردمی که یک سرمایه عظیم اجتماعی است باید حفظ شود.
وی خاطرنشان کرد: نیاز است تا از ظرفیت و توانمندی سمن‌ها در کارهای اجرایی دولت بهره‌گیری شود که در همین راستا پیشنهاد می‌شود، برگزاری جلساتی ماهانه در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به‌منظور بهره‌گیری از توانمندی سمن‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری، در دستور کار قرار گیرد که این مهم می‌تواند آموزش، فرهنگ‌سازی و تعامل بین سمن‌ها و دولت را تقویت کند.
پرداخت تسهیلات «کارآفرینی» به جوانان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان
در ادامه اين جلسه ویدئوکنفرانس، مديركل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با پرورش ایده و طرح‌های خلاقانه خود، از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینی استفاده کنند.
سجاد سالك اظهار کرد: سمنان جزو نخستین استان‌های کشور بود که در خصوص ثبت شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد همکاری و مساعدت بسیار مطلوب داشته و در این امر پیشگام و پیشتاز بوده است.
وی اضافه کرد: استان سمنان در زمینه ارزیابی سمن‌ها نیز پیشگام بوده و اداره کل ورزش و جوانان این استان در این خصوص همکاری مطلوبی داشته است.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ارزیابی و معرفی سمن‌های برتر در استان‌ها، تا شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.
سالک بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، سمن‌های غیرفعال از تسهیلات و حضور در برنامه‌ها و اقدامات محروم شده و سمن‌های فعال در زمینه حمایت‌ها، از جایگاه ویژه‌تری برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون هیچ‌گاه نگاه و برخورد امنیتی با سمن‌ها نداشته است و از این پس نیز این مهم ادامه خواهد داشت، افزود: تاکنون در این دولت بالغ‌بر سه هزار مجوز سازمان مردم‌نهاد صادر شده است که هیچ‌کدام به هیچ دلیلی تعطیل یا غیرفعال نشده‌اند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه حمایت‌گونه و بر اساس تعامل، همواره در شورای ملی توسعه حمایت از سمن‌ها، حاکم بوده و خواهد بود، اظهار کرد: جامعه مدنی استان سمنان بسیار فعال و پویا است.
سالک تصریح کرد: در استان سمنان همواره نگاه سالم، سازنده و پویا به سازمان‌های مردم‌نهاد از سوی مسؤولان امر وجود داشته است که جای قدردانی دارد.
وی گفت: جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد که به کسب و کار علاقه‌مند هستند، می‌توانند با پرورش ایده و طرح‌های خلاقانه خود، بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته است از تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینی استفاده کنند.
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این طرح ویژه جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال است و جوانان عضو در سازمان‌های مردم‌نهاد از اولویت برخوردار هستند.
پرداخت ۱۲ هزار فقره تسهیلات ضروری به هنرمندان
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: تاکنون ۱۲ هزار فقره تسهیلات ضروری از طریق این صندوق به هنرمندان پرداخت شده است.
به گزارش فارس، سیدحسین سیدزاده عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی چالش‌های نهادهای مردمی استان سمنان که با حضور علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: همواره خود را فرزند سازمان‌های مردم‌نهاد می‌دانم و برای رفع مسائل آن‌ها پیگیر خواهم بود.
وی افزود: اخیراً و طی ۱۰ سال گذشته، فعالیت‌های اجتماعی بیش از سایر حوزه‌ها در دستور کار سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفت که این نشان از بلوغ در اقدامات و سیاست‌های سمن‌ها دارد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: حمایت‌ها و تسهیلات این صندوق شامل حال تمامی هنرمندان چه در سازمان‌های مردم‌نهاد و چه به‌صورت فردی خواهد شد.
سیدزاده عنوان کرد: از طریق این صندوق تاکنون ۳۷ هزار نفر هنرمند زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیش از ۳۰ هزار هنرمند زیرپوشش بیمه تکمیلی درمانی قرار گرفتند
وی بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار فقره تسهیلات ضروری از طریق این صندوق به هنرمندان پرداخت شده است و بیش از ۲۰۰ مجموعه فرهنگی هنری با پرداخت تسهیلات با مبالغ ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان موردحمایت قرار گرفتند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: با توجه به پراکندگی قابل‌توجه فعالیت هنرمندان در کشور، امروز تمامی فعالیت‌های این صندوق به‌صورت آنلاین انجام می‌شود که این مهم می‌تواند در راستای رسیدگی مطلوب‌تر به درخواست‌های هنرمندان بسیار تأثیرگذار باشد.
سیدزاده خاطرنشان کرد: سالانه به‌صورت یارانه‌ای، بیش از نیمی از حق بیمه ۳۷ هزار نفر از هنرمندان کشور پرداخت خواهد شد.
رشد ۱۱۰ درصدی تعداد سمن‌های استان سمنان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از رشد ۱۱۰ درصدی تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد این استان خبر داد.
به گزارش فارس ، حبیب‌الله خجسته‌پور عصر امروز در آغاز جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی چالش‌های نهادهای مردمی به ریاست علیخانی، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور در سالن مدیریت بحران استانداری و با حضور ویدئوکنفرانسی ۲۵ تن از مدیران تشکل‌های مردم‌نهاد و تعدادی از رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان برگزار شد گفت: در طول دوران دولت تدبیر و امید در استان سمنان رشد ۱۱۰ درصدی در تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد را شاهد هستیم که این امر نشان‌دهنده آن است که علاقه‌مندی خوبی بین مردم استان در جهت راه‌اندازی این تشکل‌ها وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: با آغاز رشد کمی، شاهد رشد کیفی در سازمان‌های مردم‌نهاد استان هستیم که در همین زمینه طرح‌های اجتماعی و فرهنگی را با اختصاص اعتبارهایی که از محل اعتبارهای اجتماعی وزارت کشور است، سعی کردیم تا جایی که مقدور بود به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کنیم.
خجسته‌پور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سمنان آغاز شده و به‌عنوان الگو در بین وزارتخانه‌ها و دیگر استان‌های کشور مطرح است، بحث راه‌اندازی تشکل‌های محله محور (انجمن همیاران توسعه محله) بوده است که هرکدام از طرح‌های اجتماعی استان به افرادی که اهل همان محله بودند واگذار شد تا بین مردم محله و مدیران و مسؤولان واسطی باشند.
وی تصریح کرد: در طرح‌های دیگر مانند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مدیریت بحران، ارتقاء نشاط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی با برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از بیانات عزیزانی که در این زمینه تسلط کاملی دارند، سعی کردیم برای توانمندسازی این تشکل‌ها اقدام شود.
وی اضافه کرد: در بحث بازرسی از دستگاه‌های اجرایی تلاش شد از تشکل‌های مردم‌نهاد استفاده شود و در حوزه تسهیل گری اجتماعی و اصلاح رفتارهای اجتماعی مانند حوزه ترافیک از ظرفیت این تشکل‌ها در استان استفاده شده است.
خجسته پور خاطرنشان کرد: در بحث مقابله با کرونا ویروس و بیماری کرونا سازمان‌های مردم‌نهاد استان پای‌کار بودند و این عزیزان کارنامه درخشانی را از خود به یادگار گذاشتند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد استان در بحث پیشگیری، درمان و مساعدت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه خدمات داشتند که از تلاش‌های این عزیزان نهایت قدردانی را داریم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: عصر ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com