0  |  2

چگونه مدل کسب و کارمان را با توجه به «تحول دیجیتال» اصلاح کنیم؟

چگونه مدل کسب و کارمان را با توجه به «تحول دیجیتال» اصلاح کنیم؟

امروزه شرکت ها در حال اولویت بندی سرمایه گذاری های شان در تحول دیجیتال هستند، تا بتوانند بازتعریفی از عملکردشان داشته باشند. خوشبختانه، مسئله ی بازتعریف نحوه ی عملکرد معمول و اتخاذ روش های جدید عملکرد حتی برای کوچکترین شرکت ها نیز امکان پذیر است.

به عنوان مثال، شرکت آمازون اگرچه به عنوان یک فروشنده آنلاین کار خود را آغاز کرد، در حال حاضر به بزرگترین بازار آنلاین جهان تبدیل شده است. یا مثلا شرکت Uber در حال حاضر ارزشی بیشتر از 50 میلیارد دلار دارد.

در واقع مصرف کنندگان و مشتریان خواهان محصولات و خدماتی هستند که شهودی، سریع و قابل لمس باشند، به همین دلیل است که حرکت به سوی تحول دیجیتال صرفا یک وظیفه برای سازمان های بزرگ نیست، بلکه شرکت های کوچک تر نیز می توانند از تجربیات شرکت های بزرگ در حوزه ی کاری خود، الهام بگیرند و بتوانند نقشه راه مناسبی در مسیر تحول مدل کسب و کارشان ایجاد کنند.

در ادامه بهترین روش هایی که شرکت ها می توانند در مسیر تحول دیجیتالی خود از آنها یاری بگیرند، معرفی شده است. این روش ها برای هر کسب و کار در هر ابعادی قابل استفاده هستند:

1.به توانمندی های دیجیتالی اکتفا نکنید:

صلاحیت دیجیتالی برای هر کسب و کاری به منظور رفع چالش های جدید مورد نیاز است، با این حال مفهومی که بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد اصلاح اجزای دیجیتال نیست بلکه تغییر در ماهیت فرایندها، فرهنگ و نحوه ی عملکرد شرکت است.

 استفاده از داده ها برای هدایت تصمیمات، به ویژگی بارز کسب و کارهای های متحول شده، تبدیل شده است. کوچک‌ترین مشاغل نیز می توانند در میان تجزیه و تحلیل های انجام شده از جمله بررسی تعداد کلیک در یک وب سایت و میزان تعامل در رسانه های اجتماعی به داده هایی دست یابند که به وسیله آن بتوانند تجربه ی مشتریان خود را بهبود بخشند.

اصلاح مدل کسب و کار با استفاده از تحول دیجیتال

2. مشتریان و تجربه ی آن ها را درک کنید:

با استفاده از داده های موجود مرتبط با تجارت خود، از جمله داده های خروجی از وب سایت، رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل بازاریابی ایمیلی، می توان برخی از اطلاعات لازم را تحلیل کرد.

 برای به دست آوردن تحلیل های اضافی در مورد مشتریان، کسب و کار ها می توانند روش ها و پلتفرم های جدید را کشف کنند، مانند برنامه های وفاداری مشتری و بررسی میزان مشارکت مشتریان. هرچه از ابزارهای بیشتری استفاده شود، بیشتر می توان به بینش مشتری دست یافت. این کار به ایجاد تجربیات هدفمندتر کمک کند.

3. یک استراتژی تدوین کنید و متعادل حرکت کنید:

تحول دیجیتالی مستلزم هم ترازی و تعادل میان همه بخش ها از جمله رهبری، استراتژی، فناوری، فرهنگ و توانمندی نیروی کار در سازمان ها و شرکت هاست.

 اگر شرکت ها در استراتژی های خود تغییری ایجاد نکنند، داشتن بهترین فناوری نیز کمکی به آنها نخواهد کرد. بازار امروز، یک بازار پویا و مدام در حال تحول است، با توجه به این امر مشاغل باید در برابر این تغییر و تحولات رفتاری منعطف داشته باشند تا بتوانند با به چالش کشیدن وضعیت موجود، به طور مداوم خدمات خود را به مشتریان، با بالاترین ارزش ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مدل کسب و کار به زبان ساده

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com