0  |  1

سه عنصر مهم برای برندسازی موفق کسب و کارها

سه عنصر مهم برای برندسازی موفق کسب و کارها

وقتی صحبت از نام های تجاری می شود، اغلب برچسب ها، طرح های رنگی ونمادهای کسب وکارهای گوناگون در ذهن نقش می بندد. اما مفهوم برند یا نام تجاری چیزی فراتر از ظاهر و رنگ آمیزی آن است.

نام تجاری تجربه ای است که شرکت شما هنگام خرید یا پس از آن در ذهن مشتریان تان برجای می گذارد. در واقع هر مرحله از ارتباط با مشتری یک لحظه مهم برای ثبت نام تجاری کسب و کار شما در ذهن اوست.

توسعه نام تجاری سازمان شما اولین قدم برای ایجاد استراتژی های موثر در بازاریابی و فروش است. این امر اجازه می دهد تا شرکت بتواند جایگاه شما را در بازار مشخص و تثبیت کند و در نتیجه راحت تر و سریع تر از رقبا بتوانید پیام های کسب و کارتان را به مخاطبان و مشتریان خود برسانید.

یک نام تجاری خوب، بنیادی است که فرهنگ شرکتی و رشد آینده شما در آن بنا شده است. شرکت هایی مانند Apple Zappos و David's Tea مثال های خوبی از شرکت‌هایی هستند که با زندگی و نفس کشیدن نام تجاری‌شان موفقیت کسب کرده اند.

برندهای موفق مبتنی بر سه اصل اساسی ساخته می‌شوند:

۱. هماهنگی

تمرکز بر ماموریت نام تجارتی باعث می شود تا برای مشتریان روشن شود که می توانند چه انتظاری از شما داشته باشند. شما باید در هر یک از کانال‌های بازاریابی خود، اعم از وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل، تبلیغات و فروشگاه های خود، تصاویر و پیام برندتان را به مشتریان ارائه دهید.

اما چگونه نام تجاری خود را تعریف می کنید؟ به این سه نکته مهم توجه کنید:

بیانیه چشم‌انداز برند (تدوین طرحی از اهداف کاری):

می خواهید به چه چیزی برسید؟ ارزش های اصلی شما چیست؟ نام تجاری شما چگونه این را منعکس خواهد کرد؟ بیانیه چشم انداز به شما در تمرکز و گرد آوری تیم خود برای بدست آوردن اهداف مهم کسب و کار کمک می کند.

ارزش پیشنهادی برند:

 سازمان شما چه ارزشی برای مشتریان ایجاد می کند که دیگری نمی‌تواند آن را ایجاد کند؟ توصیف یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد به تیم شما اجازه می دهد که بر یک یا دو تفاوتی که با رقبای‌تان دارید تمرکز کنید. همین امر باعث می‌شود به‌خاطر تحویل کار درست به افراد مناسب از سایر رقبای صنعت خود متمایز شوید.

بیانیه موقعیت یابی برند:

چگونه می خواهید در بازار مورد ارزیابی قرار بگیرید؟ برندسازی درباره هماهنگی انتظارات مشتری با نحوه درک سازمان شما است. بیانیه موقعیت یابی شما این توازن را توضیح می دهد.

نام تجاری شما زمینه مناسبی را برای زنده نگه داشتن سازمان‌تان نزد مشتریان فراهم می‌کند. این باعث آسان تر و منسجم‌تر شدن فعالیت تیم های بازاریابی، فروش و خدمات رسانی به مشتری می شود تا همه یک صدا و هماهنگ یک پیام مشترک را به مشتری القا کنند.

این ثبات در تجربه مشتری همان چیزی است که باعث اعتماد می شود و این اعتماد مشتری است که منجر به فروش بیشتر، انگیزه های صادقانه و تکرار خرید می‌شود.

بیشتر بخوانید: چگونه جایگاه برند کسب و کارتان را در ذهن مشتریان پیدا کنید؟

سه عنصر مهم برای برندسازی موفق

۲. جامعه

هنگامی که تعریف واضحی از نام تجاری خود دارید، می توانید کسب و کار خود را با آمادگی بیشتر و متناسب با اهداف از پیش تعیین شده در بازار شروع کنید. می توانید مشتریانی را هدف قرار دهید که شریک ارزش ها، عملکردها و ویژگی های شخصیتی که برای سازمان خود تعریف کرده اید، باشند.

یک تجربه خوب و تعریف شده از برند، این امکان را می دهد که نه تنها مشتریانی نزدیک به سلیقه کسب و کارتان بلکه کارمندان هم فکر را جذب کنید. اکنون شما در حال ایجاد یک جامعه هستید. در واقع برندهای قوی اینگونه ماهیت عملکرد درونی و بیرونی سازمان‌‌های‌شان را روشن می کنند.

بیشتر بخوانید: 7 راهکار برای داشتن برندی میلیون دلاری

۳. تولید محتوا

اکنون که یک نام تجاری مشخص و متمرکز دارید، زمان آن رسیده است که آن‌ را زنده کنید. تولید محتوا وسیله ای برای رسیدن به این هدف است. محتوای خوب به شما امکان می دهد تا با جامعه خود تعامل داشته باشید.

شما موقعیت خود را از طریق به اشتراک گذاشتن دانش تخصصی خود در وبلاگ ها، فیلم ها، وبینارها، اینفوگرافیک ها، کتاب‌های الکترونیکی و غیره ارتقا می دهید. با تولید چنین محتوایی، شما به مشتریان متعهد می شوید که در چارچوب توانایی و ماموریت کسب و کارتان نیازهای‌شان را محقق کنید. بهتر است از ایمیل یا کمپین تبلیغاتی کمک بگیرید که توضیح دهد، چرا سازمان شما بهترین یا تنها راه حل برای مشتریان است.

یک نام تجاری موفق برای حال و آینده

این سه عنصر مهم زیربنایی برای ساختن برند موفق هستند. همچنین می توانند به تلاش برای پیشرفت برندسازی سازمان شما کمک کنند.

خواه نام تجاری‌تان را طراحی کرده باشید یا که می خواهید در آینده این کار را انجام دهید؛ همواره باید به بررسی این سه عنصر مهم بپردازید. از خود بپرسید: آیا درک دقیقی از نام تجاری خود دارید؟ آیا نام تجاری شما تصویر روشنی از ماهیت کسب و کارتان در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند؟ آیا مشتریان یا کارمندانی نزدیک به ارزش‌های کسب و کارتان دارید؟ آیا محتوایی که تولید می‌کنید به قوی تر شدن برندتان کمکی می‌کند؟

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت www.bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com