0  |  4

راه اندازی مشاغل خانگی پردرآمد: عدم اطمینان را به فرصت تبدیل کنید

راه اندازی مشاغل خانگی پردرآمد: عدم اطمینان را به فرصت تبدیل کنید

این روزها با پیدایش بیماری همه گیر کرونا بسیاری از کسب و کارها حال و هوایی مشترک را تجربه می کنند. شرایطی مملو از عدم اطمینان، توام با تلاش و بلاتکلیفی!

این ویروس جهانی نه تنها سلامت افراد را در سراسر دنیا تحت الشعاع قرار داده بلکه اقتصاد جهانی را نیز با فشاری باور نکردنی مواجه کرده است. بسیاری در حال از دست دادن کسب و کارهای شان هستند، برخی هم موقتا از کار بی کار شدند یا برای اولین بار از آنها خواسته شده از منزل کار کنند.

یکی از بهترین راه های مقابله با بلاتکلیفی و عدم اطمینان، حفظ ذهنیت مثبت است. اکنون زمان آن رسیده است که بیشتر از ابهام و تردید به تفکر و چاره جویی بیاندیشیم و به دنبال فرصت هایی برای بهره برداری از تلاش های مان باشیم. یکی از فرصت هایی که شیوع ویروس کرونا برای بسیاری ایجاد کرده است، فرصت راه اندازی مشاغل خانگی است:

راه اندازی کسب و کار خانگی

برای بسیاری از افرادی که اکنون بیکار هستند یا در شغل فعلی خود ناراضی از ساعات کاری کم هستند، شاید این زمان فاصله گیری اجتماعی و منزوی کردن خود فرصتی باشد برای برنامه‌ریزی آینده. در شرایط عادی، بسیاری از مردم فرصت ندارند فرصت  های شغلی جدید را کشف کنند، ولی اکنون بسیاری از زمان زیادی برای این کار داریم.

وقتی اوضاع به حالت عادی برگردد، احتمالاً تحول کارکردن از منزل به سرعت افزایش می یابد. مشاغل و کارمندان سیستم هایی را در اختیار خواهند داشت که امکان ارتباط آسان تر از راه دور را فراهم کنند و هر دو طرف احتمالاً مشتاقانه از مزایای دورکاری بهره می برند. کار از خانه یک روند گذرا نیست بلکه می تواند راهکاری ماندگار و دایمی باشد.

چگونه می توان بهترین فرصت های کسب وکار از خانه را شناسایی کرد؟

اگر به دنبال بهترین کسب وکارهای خانگی هستید، به این سوالات پاسخ دهید: 

۱- چه کاری را بخوبی انجام می دهید؟

اولین قدم در شناسایی یک کسب و کار خانگی که می تواند برای شما مؤثر باشد، تهیه فهرستی از مهارت ها و علایق خودتان است. اگر کاری را انتخاب کنید که هم به آن علاقه دارید و هم در آن مهارت دارید شانس موفقیت تان بسیار زیاد است. به این فکر کنید که به کدام صنعت علاقه مند هستید و چه مهارت هایی در آن حوزه دارید. باید آنچه را که در انجام آن بهتر هستید را در اولویت قرار دهید. 

  «یکی از بهترین راه های مقابله با بلاتکلیفی و عدم اطمینان، حفظ ذهنیت مثبت است.»  

۲-چگونه فرصت ها را شناسایی می کنید؟

موفق ترین کسب و کارها نیازی را برآورده می کنند که در حال حاضر با آن مواجه نشده اند. وقتی تصمیم به شروع کاری در منطقه ایی را گرفتید، توجه کنید که چه کسب و کارهایی در آنجا وجود دارند و آنها چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. مادامیکه بتوانید کاستی ها و خلا های باقیمانده را پیدا کنید، قادرید فرصت های طلایی را تصاحب کنید.

۳- چه ابزارهایی برای کمک به شما موجود است؟

ابزارهای کم هزینه ایی وجود دارند که می توانند به شما در ابتدای راه اندازی کسب و کار خانگی تان کمک کنند. به عنوان مثال، وب سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا با شرکت هایی که وظایفی مانند فروش و بازاریابی دارند، ارتباط بگیرید. منبعی را پیدا کنید که شما را در دستیابی به مشتریان هدفتان حمایت کند. بر ابزاری که شما را به اهداف تان نزدیک تر می کند، تمرکز کنید. آن ابزار می تواند کلیدی برای موفقیت شما نسبت به رقبای تان باشد.

راه اندازی مشاغل خانگی

مراحل شروع کسب و کار خانگی

اکنون که دورکار هستید یا موقتا کارتان را از دست دادید، می توانید برای شروع کسب و کار خانگی خود گام های زیر را بردارید:

۱. بهترین کسب و کار خانگی را برای خود مشخص کنید.

2.تحقیقات بازار انجام دهید.

3. طرح کسب و کار بنویسید.

4. طرح تامین مالی تدوین کنید.

5. استفاده از ابزارها یا مشارکت با شرکت هایی را شروع کنید که می تواند به شما در شروع و رشد کسب و کارتان کمک کند.

این بحران جهانی نیز سرانجام به پایان خواهد رسید و زندگی به حالت عادی باز خواهد گشت. حال به شما بستگی دارد که آیا می خواهید به همان زندگی معمول قبل بازگردید یا شروعی تازه داشته باشید. اگر می خواهید آینده حرفه ای و مالی خود را در دست بگیرید، اکنون زمان آن رسیده است که قدم های خود را برای تغییر مسیر بردارید. مشخص کنید که آیا کسب و کار خانگی برای شما مناسب است یا خیر. اگر هست، هم اکنون شروع به برنامه ریزی برای راه اندازی آن کنید.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت forbes.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com