0  |  3

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از صفر: چگونه هزینه‌ها را تخمین بزنیم؟

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی از صفر: چگونه هزینه‌ها را تخمین بزنیم؟

تصمیم بگیرید که چه ویژگی‌ها و خدماتی را می‌خواهید به‌صورت آنلاین ارائه دهید. شاید لازم باشد با مشتریان خود انلاین در ارتباط باشید.

نتایج یک مطالعه توسط BDC در سال 2016 نشان داد که 90٪ از مصرف‌کنندگان قبل از تماس با شرکت‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر، به‌طور سیستماتیک از وب سایت آن شرکت بازدید می کنند. همین مسئله در مورد تجار نیز وجود دارد. بیش از نیمی از (57٪) فرآیند خرید  قبل از تماس با یک فروشنده بصورت آنلاین انجام می شود.

برای کارآفرینان، ایجاد یک وب سایت فروش آنلاین و حضور در شبکه‌های اجتماعی بخشی از کسب و کار محسوب می شود. اما چگونه می توانید از هزینه های آنلاین کسب و کار خود مطلع شوید؟

تصمیم بگیرید که چه کاری را باید آنلاین انجام دهید.

تصمیم گیری درباره اینکه چه ویژگی ها و خدماتی را می خواهید به صورت آنلاین ارائه دهید باعث می شود تا بودجه منطقی و مناسبی را به هزینه های مرتبط با ارایه خدمات تان اختصاص دهید. همچنین به شما کمک می کند تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید تا از هزینه های پنهان جلوگیری کنید. در این صورت شما مبلغی برای ویژگی ها و محصولاتی که نیاز ندارید یا مشتریانتان خواهان آن نیستند هزینه نخواهید کرد.

هرگاه در مورد اهداف خود تصمیم گرفتید، آماده تعیین بودجه و منابع مالی برای کسب و کارتان خواهید بود.

در ادامه به چند مورد از هزینه‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین اشاره می‌کنیم:

1.فروشگاه آنلاین

آیا شما محصول یا خدمت تان را به مشتریان یا کسب و کارهای آنلاین خواهید فروخت؟ در این صورت، باید سبد خرید و درگاه پرداخت را در وب سایت خود قرار دهید.

گزینه های موجود در فروشگاه ها، از موارد تجارت الکترونیکی که سفارشی طراحی شده و هزینه های زیادی برای آنها صورت گرفته، تا خدماتی که  مبتنی بر الگوی رایگان است و کمیسیون فروش به آنها تعلق می گیرد، متفاوت است. با توجه به این موارد هزینه ها رو برآورد کنید.

فروشگاه آنلاین و بسته‌های آموزشی مدیر اینفو

۲.تولید محتوا

محتوا هسته اصلی وب سایت شماست. شما می خواهید محتوای متنی خوبی داشته باشید و از تصاویر جذاب برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان استفاده کنید. همچنین ممکن است مجبور شوید هزینه ای را برای ترجمه مطالب وب سایت خود در نظر بگیرید.

اگر پس انداز در اولویت شماست، می توانید خودتان تصاویر را بکشید، خلق کنید و یا این کارها را به شخص دیگری در تیم خود بسپارید. همچنین تعداد زیادی نویسنده آزاد (فریلنسر)، شرکت های تخصصی یا آژانس های بازاریابی وجود دارند که می توانند به شما در تولید و بازاریابی محتوا برای وب سایت خود کمک کنند. حتی ممکن است دریابید که ترکیبی از همه این راه حل‌ها در کنار هم می توانند بهترین تاثیر را در کار شما داشته باشند.

نکاتی برای تولید، بازاریابی و مدیریت محتوا در سایت
تولید، بازاریابی و مدیریت محتوای دیجیتال

بیشتر بخوانید: چرا محتوا «پادشاه» است و بازاریابی محتوا «بحثِ روز»؟

۳.طراحی و معماری وب سایت

آماده باشید که هزینه و زمان‌تان را برای ایجاد یک وب سایت کاملاً کارآمد و موثر صرف کنید. این یک هنر است که بازدیدکنندگان را از طریق یک وب سایت هدایت کنید.

هدف شما «قابلیت استفاده و کارایی» است. سهولت بازدیدکنندگان برای گردش در سایت بر میزان بازدید و اثربخشی کلی سایت تأثیر می‌گذارد. نکته مهم دیگر بهینه‌سازی موتور جستجو است.

شما می‌توانید با استفاده از الگوهای آنلاین و رایگان، وب سایت اطلاع رسانی ساده ایجاد کنید. با این حال، اغلب بهتر است که برای طراحی سایت حرفه ای هزینه کنید که جذابیت بیشتری برای مخاطب شما دارد.

۴.مدیریت و نگهداری سایت

مدیریت سایت نیز می تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد. مسوولیت این کار می تواند به طراح سایت داده شود، یا با شخص دورکاری که از خانه کار می‌کند، قرارداد ببندید که این کار را انجام دهد.

هدف شما این است که سایت خود را با افزودن منظم محتوای مفید مانند نکات، اخبار یا اطلاعات آموزشی برای تشویق بازدیدهای مکرر، پویا نگه دارید.

الگوهای ترافیکی باید به طور مداوم نظارت شود و براساس این مشاهدات تغییراتی ایجاد شود. به عنوان مثال صفحاتی که به ندرت بازدید می شوند باید رها یا رتبه بندی شوند، در حالی که دسترسی به صفحات پر استفاده و پر بازدید باید آسان‌تر باشد و برای ایجاد محتوای جدید و مشابه از آنها استفاده شود.

نرم افزارهای تجزیه و تحلیل رفتار کاربران مانند Google Analytics به طور گسترده در دسترس است و می تواند برای شناسایی اینکه بازدیدکنندگان به چه طریق سایت شما را پیدا کرده اند، از کجا می آیند و همچنین شناسایی چگونگی نحوه تعامل آنها با سایت، مورد استفاده قرار گیرند. پیگیری الگوهای رفتاری کاربران می تواند به شما در ارزیابی اثربخشی تلاش‌های‌تان کمک کند.

۵.ارائه دهنده خدمات اینترنتی

باید از طریق ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) ، به اینترنت دسترسی پیدا کنید. هزینه برای این سرویس باعث می‌شود که سرعت سرویس اینترنت شما به طورقابل توجهی متفاوت شود.

در سال های اخیر بسیاری از حمایت کنندگان کوچک به وجود آمده اند. این شرکت‌های کوچکتر غالباً از نظر قیمت بسیار رقابتی هستند و خدمات و کیفیت یکسانی را با شرکت‌های مخابراتی بزرگتر و شناخته شده ارائه می دهند.

۶.هزینه های نرم افزاری

هزینه های نرم افزاری شما به اهداف شما بستگی دارد. اما روش‌های ساده ای برای کاهش این هزینه ها وجود دارد. ابتدا، هر زمان که ممکن است، سعی کنید یک نرم افزار منبع باز(open source) پیدا کنید که به صورت رایگان در دسترس عموم باشد.

تقریباً برای هر برنامه ای نرم افزار منبع باز وجود دارد. با این حال، کیفیت و سهولت استفاده از آنها اغلب کمتر از نرم افزارهای اختصاصی است.

اگر مایل به خرید نرم افزار هستید اما نمی خواهید هزینه اولیه آن را پرداخت کنید، می توانید نرم افزار را بصورت اشتراکی خریداری کنید. تا زمانی که این نرم افزار آنلاین است، نرم افزار شما همیشه به آخرین نسخه به روز می شود. همچنین می توانید با افزایش یا کاهش تعداد کاربران، اشتراک جدیدی بخرید یا اشتراک خود را لغو کنید.

۷.هزینه های سخت افزاری

شما باید هزینه سیستم های رایانه ای و لوازم جانبی خود  مانند چاپگرها و صفحه کلید را محاسبه کنید. اجاره سخت افزار یکی از راه های کاهش هزینه های پیش پرداخت و استهلاک قطعات در طول زمان است.

اگر قصد میزبانی وب سایت خود را دارید، باید قیمت سرورها و سایر تجهیزات را نیز محاسبه کنید. با این حال، اگر کسب و کار شما نیازهای امنیتی یا عملکرد خاصی داشته باشد، می توانید برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شرکت خود از خدمات میزبانی وب حرفه ای استفاده کنید.

۸.مدیریت و نگهداری فناوری

رایانه ها، نرم افزارها، شبکه ها و سایر فناوری ها باید به طور منظم نگهداری و سرویس شوند.

آیا فرایند بازبینی و عیب یابی سایت را از طریق سخت افزار و نرم افزار داخلی یا از طریق ارائه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری انجام خواهید داد؟ عیب یابی اغلب می تواند از راه دور از طریق وب انجام شود، اما برخی از مشکلات باید توسط یک شخص متخصص حل شود. می‌توانید ارائه دهنده خدمت بیرونی کمک بگیرید. اما برای پایین آوردن هزینه های خود قرارداد استخدامی را در نظر داشته باشید.

مترجم: اکرم دیانی

برگرفته از سایت www.bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com