0  |  2

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: سئو چیست؟

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: سئو چیست؟

«اگر قصد دارید جسدی را پنهان کنید آن را در صفحه دوم جستجوهای گوگل قرار دهید.»

 این یک مثال مشهور درباره سئوی گوگل است. نمی دانم این مثال را اولین بار چه کسی مطرح کرده اما حسابی به هدف زده و با این مثال عمق فاجعه را نشان داده است. بنابراین بسیار مهم است در میان سایت های رقیب، وقتی مخاطب شما کلید واژه‌ای را سرچ می کند، بتوانید در رتبه‌های اول انتخاب‌های گوگل قرار ‌گیرید.

در مطلب قبلی صحبت پیرامون ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را آغاز کردیم و گفتیم که قصد داریم در قالب یک سلسله مطالب دنباله دار این ابزارها را به شما معرفی کنیم. الوعده وفا! حالا آمده ایم تا در این مطلب یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به نام «سئو» را معرفی کنیم. مطمئنا کلمه سئو را شنیده اید. این کلمه مخفف عبارت لاتین «بهینه سازی موتور جستجو» است.

به همان میزان که استفاده از اینترنت در زندگی روزمره و کسب و کارها گسترش می یابد دانش دیجیتال مارکتینگ و ابزار سئو نیز رشد کرده و پیچیده تر می شود.

سئو چیست و چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کند؟

سئو همان چیزی است که با سرچ یک کلمه کلیدی یا یک جمله، شما را در میان هزاران مطلب در موتور جستجوی گوگل به این صفحه و این مطلب رسانده است. بدون شک هر موتور جستجو سعی دارد در موضوعات مختلف بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد تا اعتماد کاربران را جلب کند و موتور جستجوی محبوب شما باقی بماند هرچه نتایجی که به شما ارائه می دهند بهتر باش ، احتمال استفاده مجدد شما و دیگران از آن موتور جستجو بیشتر است.  هرچه افراد بیشتری از موتور جستجو استفاده کنند، آن موتور جستجو تبلیغات بیشتری می توانند نشان دهند و درآمد بیشتری می توانند کسب کنند.

بنابراین اکنون می دانید که چرا موتورهای جستجو بسیار سخت کار می کنند تا نتایج خوبی به شما ارائه دهند و چرا باید به شما اهمیت بدهند.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ: سئو چیست؟

موتورهای جستجو که مشهورتری آنها گوگل است این کار را از طریق الگوریتم های خود انجام می دهند. همانطور که می دانید هر پلتفرم، شبکه اجتماعی و موتور جستجویی الگوریتم های مخصوص به خود را دارد. اول بیایید ببینیم معنی کلمه الگوریتم چیست؟

مجموعه ای گام به گام از قوانین برای انجام برخی محاسبات یا انجام برخی فرایندها ، به عنوان الگوریتم شناخته می شود.یک سری قوانین گام به گام دقیق است که منجر به  حل یک مسئله می شود.

امروزه، موتورهای جستجو در الگوریتم های خود از بیش از 200 فاکتور مختلف برای تولید نتایج جستجو استفاده می کنند، به این معنی که عناصر مختلف زیادی در قرارگیری شما در نتایج جستجو تأثیر دارند.

 سیستم رتبه بندی از الگوریتم های مختلفی تشکیل شده است که فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت، ارتباط یا قابلیت استفاده صفحه را در نظر می گیرند.

فاکتورهای رتبه بندی در گوگل به دو دسته کلی فاکتورهای درون صفحه ای و فاکتورهای خارج از صفحه تقسیم می شوند. این فاکتورها تعیین می کنند که سایت شما به چه اندازه بهینه شده و در نتیجه رتبه بندی بالایی دارد یا خیر.

عوامل داخل صفحه و خارج از صفحه چه عواملی هستند؟

از برخی عوامل در داخل صفحه می توان به برچسب های عنوان، محتوا، سرعت سایت ،URL صفحه، برچسب های alt تصویر و پیوند داخلی اشاره کرد.  

عوامل خارج از صفحه  تقریبا به تعداد لینک های سایت شما در سایت های دیگر بستگی دارند. هرچه تعداد بیشتری بک لینک از صفحات با کیفیت دریافت کنید، این احتمال بیشتر است که گوگل شما را به عنوان یک صفحه با کیفیت بالاتر در نظر بگیرد.

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندهایی از یک صفحه در وب سایت دیگر است. اگر کسی به سایت شما لینک دهد، پس شما از او یک بک لینک دارید. اگر شما به وب سایت دیگری لینک دهید، آنها از وب سایت شما بک لینک می گیرند.

در مطالب بعدی با ادامه معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با ما همراه باشید...

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com