رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌‌های کمیسیون در دوره جدید فعالیتش، معرفی روش‌های تامین مالی کسب و کارهای کوچک و متوسط است، گفت که بررسی این روش‌ها تا حدودی می‌تواند برای این بنگاه‌ها راهگشا باشد.

فریال مستوفی در ادامه با بیان اینکه تجربه سایر کشورها در استفاده از روش تامین مالی جمعی به‌ویژه در حوزه استارت‌آپ‌‌ها موفق ارزیابی شده است، ادامه داد: با وجود آنکه بیش از یک سال از تصویب استفاده از این روش در ایران سپری می‌شود، اما حجم تامین مالی مبتنی بر آن، محدود است. او سپس به دلایل عدم‌بهره‌گیری از این ابزار در ایران پرداخت و خلأ قانونی و عدم‌حمایت قانون از این ابزار و همچنین نبود یک پلت‌فرم جامع را به عنوان مهم‌ترین دلایل اقبال اندک بنگاه‌‌های اقتصادی در برابر این روش برشمرد. مستوفی در ادامه گفت: سال گذشته، روش تامین مالی جمعی در شورای پول و اعتبار مبتنی بر سهام به تصویب رسید. هدف این شورا از تصویب این روش، توسعه اشتغال و کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوپا و تجمیع وجوه خرد مردم تحت محیط اینترنت عنوان شده است. همچنین سازمان بورس موظف شده است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرف یک سال نسبت به تدوین آیین‌نامه اجرایی استفاده از این ابزار اقدام کند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با اشاره به اینکه ریسک سرمایه‌گذاری در این روش به دلیل ماهیت کسب و کارها بالاست و نیاز به فرهنگ‌‌سازی گسترده دارد، توضیح داد: ممکن است، سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای وارد این حوزه شوند و توقع داشته باشند که این سرمایه‌گذاری با سود بالا همراه باشد. در حالی که باید بدانند این نوع سرمایه‌گذاری پر ریسک است و در بلندمدت برای آنان بازگشت سرمایه داشته باشد.