0  |  1

نقش کسب‌وکارهای کوچک بر توسعه جوامع محلی (قسمت سوم)

نقش کسب‌وکارهای کوچک بر توسعه جوامع محلی (قسمت سوم)

همان طور که در قسمتهای اول و دوم این مطلب خواندید، کسب و کارهای کوچک می توانند از جنبه های گوناگونی به بهبود جوامع محلی خود کمک کنند. سایر این موارد را در ادامه می خوانید:  

کسب‌و‌کارهای کوچک می توانند به ایجاد فضای نوآوری و رقابت سالم در شهرشان کمک کنند

اساس ایجاد کسب و کار کوچک، ایجاد رویکردی جدید نسبت به یک چالش متداول در جامعه است. برای حل این مسئله کسب و کارهای کوچک تلاش می کنند که با ارائه خدمات یا تولید محصولات جدید، به مردم کمک کنند. نوآوری، وجه تمایز یک شرکت موفق محلی است که رقابت سالم را در بازار ایجاد می کند، کالاها یا خدماتی را که سایر کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند بهبود می بخشد و در نهایت به نفع خریداران عمل می کند. در یک اقتصاد سالم، خریداران با انتخاب های خود، صاحبان کسب و کار را به سمتی سوق می دهند که مجبور به ارائه خدمات یا محصولات بهتر باشند.

در حالی که مشاغل کوچک در تلاش هستند تا ویژگی های منحصر به فرد خود را ایجاد کنند، جامعه ی پیرامون آن ها نیز رشد و شخصیت متمایزی پیدا می کند. مشاغل محلی با مشتریان خود ارتباط نزدیک تری برقرار می کنند.

 مثلا در چنین جامعه ای بسیار طبیعی است اگر ببینید صاحب یک کسب و کار کوچک، در ساعات آزاد خود در دفاتر پیشخوان به مردم خدمات ارائه می کند یا اینکه در کسب و کار خود تلاش می کند تا خدمات بیشتری به مردم ارائه کند. در این سبک از تعامل، مالکان می توانند مستقیما از مشتریان خود بازخوردهای صادقانه بگیرند و سریعا تغییراتی را ایجاد کنند که به خواسته های بازار، پاسخ مناسب بدهد.

ارتباط موثر با مشتریان می تواند بینشی ارزشمند در مورد تجربه خرید و خواسته های آن ها در کسب و کار شما ایجاد کند.

کسب‌و‌کارهای کوچک به منابع و خدمات عمومی کمتری نیاز دارند

مراکز خرید بزرگ و غول های خرده فروشی سهم بیشتری از منابع محلی را به خود اختصاص می دهند. درحالیکه برای یک کسب و کار کوچک، داشتن ویترین و یک دفتر کار کوچک می تواند تمام آنچه باشد که نیاز دارد. فروشگاه های محلی نیازی به هزینه های نگهداری سرسام آور و یا خدمات عمومی خیلی زیاد، ندارند.

کاملا متداول است که کسب و کارهای کوچک از ساختمان های قدیمی قابل استفاده در مرکز شهر، پارکینگ های عمومی و گاراژ ها، خطوط آب و فاضلاب و برق شهری، استفاده کنند. مرمت و بازسازی زیر ساخت های موجود، تاثیرات زیست محیطی کمتری نسبت به پاکسازی یک زمین وسیع برای ایجاد سازه های جدید دارد! به ویژه در مناطقی که فروشگاه های بسیار بزرگ در حومه های شهرها ساخته می شوند.

استفاده از املاک استیجاری نیز برای کسب و کارهای کوچک نوپا کاملا عادی است. یا حتی مشاغلی مانند خدمات حرفه ای از جمله برنامه ریزی های مالیاتی یا مشاوره حقوقی شاید فقط نیاز به یک اتاق از خانه خود فرد داشته باشد.

تقاضای زیر ساخت کمتر، می تواند تاثیر زیادی در حفظ بودجه شهر داشته باشد. هم چنین کسب و کارهای کوچکی در املاک اجاره ای نیز، هزینه های مالیاتی کمتری را عهده دار می شوند. در نهایت بدون نیاز به یک فضای بزرگ حرفه ای در ابتدای کار، مشاغل کوچک می توانند کارهای بیشتری را با هزینه های کمتری انجام دهند.

نقش کسب‌وکارهای کوچک بر توسعه جوامع محلی

کسب‌و‌کارهای کوچک می‌‌توانند به تنوع محصولات تولید شده در یک محله کمک کنند:

در حالی که فروشگاه های بزرگ کنترل وسیعی روی موجودی های خود دارند، خرده فروشان محلی موجودی های انعطاف پذیرتری دارند و در زمان سریع تری می توانند به نیاز مشتریان پاسخ دهند. به عنوان مثال مشتری که می خواهد کالایی را از یک مغازه کوچک خریداری کند، ممکن است تمایل داشته باشد که آن را مستقیما از تولیدکننده سفارش بدهد، حال ممکن است تولیدکننده بازار آن کالا را در آن محل ایجاد کند و کالا را برای فروش به فروشگاه های محلی بفرستد.

فروشگاه های بزرگ ممکن است توانایی سفارش گیری یک محصول خاص را از هزار مشتری به طور همزمان نداشته باشند. در این حالت، عمده فروشان می توانند مجموعه ای از کالاهای مشابه را در تعداد بالا در اختیار شما بگذارند.

یکی از مزایای کسب و کارهای محلی این است که محصولات آنها به صورت محلی و متناسب با سلیقه افراد همان محل تولید می شوند. صاحبان این کسب و کارها به عنوان اعضای انجمن های صنفی، می توانند پیشنهادهای ارائه شده از سوی مشتریان را بررسی کرده و فروشگاه های کوچکی را برای ارائه ی اجناس، لباس و لوازم جانبی های خاص ایجاد کنند که مورد پسند خریداران آن منطقه باشد.

صاحبان این مدل فروشگاه ها با کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات خود می توانند خریداران را به سمت مواردی که مناسب هستند و با سلیقه فرد همخوانی دارند، راهنمایی کنند. 

تاثیر کلی کسب و کارهای کوچک در یک جامعه بسیار بیشتر از آن است که برخی تصور می کنند. مجموعه ای از مشاغل کوچک می توانند اقتصاد محلی را تحت تاثیر قرار دهند. مثلا انجمن های صنفی ایجاد کنند، از طریق کار داوطلبانه در جامعه خود سرمایه گذاری و برای تامین کسب و کارهای کوچک، به صورت مداوم تلاش کنند. در نتیجه به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، بهترین تبلیغ برای شما این است که در شهر و محله خود بسیار فعال و پویا باشید، به صحبت های مشتریان خود گوش فرا دهید و به احساسات جامعه پاسخ مناسب بدهید.

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.medium.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com