0  |  1

چگونه ارزش پیشنهادی کسب‌و‌کارتان را شخصی سازی کنید؟

چگونه ارزش پیشنهادی کسب‌و‌کارتان را شخصی سازی کنید؟

چگونه می توانید بفهمید که آیا در مسیر درست شخصی سازی محصولات و خدمات کسب‌و‌کارتان هستید؟ در این مطلب برخی از عناصر کلیدی که باید در نظر بگیرید آورده شده است.

احتمالا با این مسئله روبرو شده‌اید که درست در حساس‌ترین لحظه فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان، پیام های بازرگانی پخش شده اند. آن هم تبلیغاتی که در آن سعی می کنند چیزهایی را به شما بفروشند که با علایق شما، مطابقت ندارد. تبلیغات ضد تبلیغ، چقدر باعث دور شدن شما از کانال‌های تلویزیونی شده اند؟ چقدر از شخصی سازی برندها فاصله گرفته اید؟

در طی سی سال اخیر، جهان تغییر کرده است! به طوری که شخصی سازی در مرکز استراتژی های برندینگ قرار گرفته است. زیرا این روزها مصرف کنندگان جدید، مطالب و تجربیات منحصر به فردی را می طلبند! بنابراین، ارزشمندترین شرکت های روی کره زمین، روی شخصی‌سازی محصول، بازاریابی و توجه به تجربه خرید مشتری، متمرکز شده اند.

در دنیای یکپارچه امروز، اگر شرکتی نتواند یک پیوند شخصی و سریع با مشتری برقرار کند، هیچ شانسی برای ماندن در دهه جدید 2020 تا 2030 نخواهد داشت، زیرا این دهه عمدتا توسط نسل های جدید اداره می شود.

مدیریت کسب و کار در حال حاضر به دنبال ارتباط برند با مشتریان خود، به روشی بسیار فردی تر و در زمان واقعی است، که چالش های بزرگی از خلاقیت و نوآوری را به شرکت ها تحمیل می کند. این امر به شما این امکان را می دهد که تجارب خرید سریع، راحت و منحصر به فردی را برای هر مشتری، به طور جداگانه طراحی کنید. مطمئنا نمونه هایی از این مسئله را مشاهده کرده اید، اما واقعیت تلخ این است که هنوز بسیاری از برندها هنوز به این استانداردها نزدیک هم نشده اند. به عنوان مثال، نظر سنجی اخیر McKinsey در سال 2019، از رهبران ارشد بازاریابی جهانی، نشان از این واقعیت داد که تنها 15% از مدیران ارشد شرکت ها، اعتقاد دارند که سازمان آن ها در مسیر درست شخصی سازی ارزش پیشنهادی قرار دارد.

در ادامه این مطلب سه توصیه کلیدی برای شخصی سازی ارزش های پیشنهادی ارایه می‌شود:

1- ارزش پیشنهادی خود را در تمام نقاط تماس آنلاین و آفلاین با مشتری، شخصی کنید:

هر تماس با مشتری، باید تبدیل به یک تجربه شود، به این ترتیب مشتری شما همیشه با پیشنهاداتی بر اساس انتظارات خود مواجه شده و آن را ارزیابی می کند.

2- اگر واقعا می خواهید ارزش های پیشنهادی خود را، شخصی سازی کنید، باید از خودتان سوال کنید و به سوالاتی پاسخ دهید که باعث شود مشتریان خود را عمیقا بشناسید:

محصولات مورد علاقه ی مشتریان شما چیست و دوست دارند چه محصولات دیگری بخرند؟ مشتریان شما به چه نوع پیشنهادات و چه نوع پیامی، بهترین پاسخ را می دهند؟ در گذشته چقدر خرید کرده اند و چه زمانی دوباره باید از شما خرید کنند؟ مشتریان شما چگونه خرید می کنند؟ کانال های ارتباطی مورد علاقه ی بین شما و مشتریان تان چیست؟

چگونه ارزش پیشنهادی کسب‌و‌کارتان را شخصی سازی کنید؟

اگر بتوانید به این سوالات کلیدی پاسخ بدهید، پس برای هر شخصی که به وب سایت یا محل فروش شما می آید، می توانید یک تجربه خرید کاملا متناسب با نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان تان ایجاد کنید، با هر مرحله که به دقت برنامه ریزی شده است تا افراد را به آرامی برای خرید مشتاق کنید و محصول تان را در نظرشان، مهم و کلیدی جلوه دهید.

3- توجه خود را به برندهایی معطوف کنید که منجر به ایجاد تجربیات شخصی برای مشتریان خود می شوند:

مثلا وال مارت که رتبه بندی عالی را برای تجربه ی تلفن همراه و رتبه ی بالایی را برای تجربه ی بازاریابی ایمیلی خود کسب کرده است.

نایک همیشه به دنبال شخصی سازی فوق العاده از مسیر بازاریابی با استفاده هوشمندانه از داده های جمع آوری شده مشتریان خود است.

نتفلیکس سفارشی سازی و سرعت را در بطن کار خود قرار داده است. مثلا در نتفلیکس نه تنها توصیه هایی برای فیلم ها و سریال ها، بر اساس محتوایی که شما معمولا تماشا می کنید، به شما نشان می دهد، بلکه حتی جلد معرفی فیلم ها را سفارشی سازی می کند و به بازیگرانی که با آن ها آشنا هستید، اهمیت بیشتری می دهد.

در جایی که صحبت از هدف گیری رفتار مشتری، تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده و شخصی سازی می شود، آمازون شرکت شماره ی یک است! که تبلیغات شخصی و متنی آن، در واقع ارزش تجاری بزرگ این غول تجارت الکترونیک است. آمازون از محتوای شخصی سازی شده ی وب سایت گرفته تا ایمیل ها و پیشنهادات شخصی شده، پیام های پویا متناسب با مشتری را بر اساس داده های زمان واقعی ارائه می دهد.

  « با قراردادن خود به جای دیگری و تصور اینکه اگر دیگری بود چه می کرد، نتایج خوبی را بدست می‌آورید»  

در نتیجه:

زمانی می توانید فکر کنید که شرکت ها در صنایع خود پیشرو هستند که بتوانند رابطه ی خود با مشتریان شان را به روشی ارزشمند، شخصی سازی کنند. البته این حرف، صرفا یک گمانه زنی نیست، بلکه مطالعه ای سال 2019، بازاریابی شخصی سازی شده به خوبی توصیف شده است. این مطالعه، نشان می دهد که بازاریابی های شخصی شده باعث رشد شرکت ها می شود. زیرا 93% از شرکت ها با استراتژی «شخصی سازی پیشرفته»، رشد درآمدی قابل توجهی را تجربه کرده اند.

همانطور که آرتور کانن دویل، گفته است: «شما با قراردادن خود به جای دیگری و فکر کردن به این که اگر دیگری بود چه می کرد، نتایج خوبی را به دست می آورید». فراموش نکنید که ما در یک دوره جدید قرار گرفته ایم و در این دوره، شخصی سازی، مهم ترین اصل برای رشد و ورود به دنیای بزرگ تجارت جهانی است.

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com