0  |  1

اولویت‌های بازاریابی در کسب‌و‌کار شما چیست؟

اولویت‌های بازاریابی در کسب‌و‌کار شما چیست؟

هنگامی که زمان به روزرسانی طرح کسب و کار فرا می رسد، معمولا کارآفرینان سرشار از اطلاعات و تلاش برای تصمیم گیری های جدید هستند. بنابراین تعجب آور نیست اگر هنوز یک استراتژی بازاریابی با بودجه اختصاصی تدوین نکردید. شاید هم مدیر بازاریابی ندارید که بتواند پیشرفت های شما را تحت نظر داشته باشد و  در نتیجه بودجه بازاریابی خود را با همان تاکتیک های سال گذشته خرج می کنید و به آینده امیدوار هستید.

با این حال امروزه شاهد مشاغل موفقی هستیم که برنامه های بازاریابی به روز شده ای دارند که بر اساس آنها پیشرفت خود را در طول سال اندازه گیری می کنند. بنابراین کافی است شروع کنید. استفاده از این پنج اولویت تک مرحله ای که در ادامه مطلب آمده است، شما را راهنمایی می کند.

1-تیم خود را درگیر برنامه بازاریابی کنید

قبل از اینکه شروع به ساختن یک طرح بازاریابی کنید، باید اعضای تیم خود را که به تحقق طرح مورد نظرتان کمک خواهند کرد، شناسایی کنید. برای موفقیت، باید به هر یک از اعضای تیم و شرکای خارجی خود اجازه دهید ایده ها و تخصص خود را ارائه دهند.

آیا یک داستان جذاب درباره نام تجاری خود خلق می کنید؟

آیا مخاطبان خاص خود را سرگرم می کنید؟

اصلا می دانید مخاطبان خاص شما چه کسانی هستند؟

شما به عنوان رهبر، باید اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم می توانند در تنظیم یک برنامه ابتکاری سهیم باشند. .

2- شفاف و پایبند به مسئولیت اجتماعی باشید

هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را نوشتید، بررسی کنید که چگونه می توانید یک تجربه مشتری استثنایی ایجاد کنید. این روزها، بیشتر حرفهای بازاریابی به مضامین انسانی، شفاف بودن و مسئولیت پذیری اجتماعی مربوط می شوند. نقش شما به عنوان یک رهبر کسب و کار این است که به مشتریان و چشم اندازهای خود نشان دهید که به آنها و دنیایی که در آن زندگی می کنیم اهمیت می دهید. درست مثل بسیاری از داستان های موفقیت که شرکت ها با مراقبت و پشتیبانی، عملکرد خوبی داشتند.

اکنون برای شروع چند پیشنهاد وجود دارد:

۱. اگر در کانال های شبکه های اجتماعی عضو هستید، نشان دهید که به صورت عادت روزانه از تجارت تان مراقبت و پشتیبانی می کنید. یک نرم افزار نظارت بر شبکه های اجتماعی رایگان ایجاد کرده و در حالی که قهوه صبحانه خود را می خورید به صحبت های مشتریان خود گوش کنید و سپس به آنها پاسخ دهید.

۲. از مشتریان در مورد تجربه مشتری خاص خود به طور منظم از طریق ایمیل بازاریابی بازخورد واقعی بخواهید و برنامه مشتری خود را براساس داده های آنها تنظیم کنید.

۳. افراد مناسبی را که دقیقاً مثل شما از کسب و کارتان مراقبت و پشتیبانی می کنند جذب کنید. مشتریان باید احساس کنند که تیم شما در همه کانال ها یک تیم پشتیبان و مراقب است وگرنه آنها از تیم شخص دیگری می خواهند که به آنها کمک کند.

اولویت های بازاریابی در کسب و کار شما چیست؟

۳. روی بازگشت سرمایه نظارت داشته باشید

اگر بازده سرمایه گذاری تان را پیگیری نکنید، حتی بهترین استراتژی بازاریابی نیز در بازار کاملاً رقابتی و جهانی امروز شکست خواهد خورد. بیایید صادق باشیم! اندازه گیری دقیق بازده سرمایه بر اساس تلاش های بازاریابی آنلاین ممکن است چالش برانگیز باشد. اما بسیاری از کارآفرینان بیش از حد به گزارش سه ماهه یا ماهانه شرکای بازاریابی خود اعتماد می کنند و داده هایی را اعلام می کنند که واقعاً باید در زمان واقعی در دسترس آنها قرار گیرد. فناوری امروز به شما امکان می دهد بازده سرمایه را در ابزارهای دیجیتال خود از جمله رایانه، تبلت یا تلفن هوشمندتان ردیابی کنید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرکای بازاریابی شما ابزارهای مناسبی را برای ردیابی داده های کوچک بطور مناسب به کار می گیرند.

در ادامه نمونه سوالاتی در این باره آورده شده است.

ارزش سرب آنلاین چقدر است؟

هفته گذشته ارزش آن چقدر بود؟

آیا در مقایسه با هفته قبل پیشرفت کردیم؟

در مورد همان هفته در سال گذشته چطور؟

دلیل این تغییر چیست؟

سوالات را بپرسید و پاسخ ها را بدانید و آموزش لازم برای ارزیابی انتقادی داده های خود را فرا بگیرید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که حتما کارمندی را به جمع آوری داده های شرکای مختلف بازاریابی اختصاص داده باشید و یا اینکه از دانش متخصص خارج از تیم تان بهره مند شوید.

4- استراتژی رسانه های اجتماعی خود را ادامه دهید

رسانه های اجتماعی اینجا هستند تا بمانند و هر ماه تعداد گجت های بهم پیوسته چند برابر می شوند و مطمئن باشید که محبوبیت شان افزایش می یابد.

همگام بودن با این فرصت ها برای درگیر شدن با چشم اندازها و مشتریان نیاز به یک استراتژی مداوم در شبکه های اجتماعی دارد. دیگر روزهایی که استخدام یک کارآموز تابستانی یا یکی از اقوام برای اینکه بتوانید مشخصات شرکت را در کانال رسانه اجتماعی تنظیم کنید و آن را کنار بگذارید، گذشته است. اگر برای راه اندازی شبکه اجتماعی اقدام کنید، داشتن یک فرد واجد شرایط برای مدیریت نام تجاری خود در شبکه های اجتماعی ضروری است. این نام تجاری شما است که در معرض خطر است، بنابراین انتخاب مدیر شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای گزینه مطمئن‌تری است.

نکته: یک تقویم بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید که متناسب با فعالیت های بازاریابی، رویدادهای مهم تجاری و تغییرات فصلی شما باشد. پیگیری کنید که کدام کمپین ها موفق هستند و برای بهبود رویکردشان در تلاشند. همین استراتژی در مورد سایر روش‌های بازاریابی مانند ایمیل، وبلاگ و فعالیتهای آفلاین (نمایشگاه های تجاری، بازاریابی سنتی و غیره) اعمال می‌شود.

  «اقدام کنید؛ بسنجید و اندازه بگیرید؛ بهینه سازی کنید؛ جشن بگیرید و در اخر دوباره این مراحل را تکرار کنید.»  

5-موفقیت های بزرگ و کوچک خود را جشن بگیرید

بازاریابی یک علم دقیق نیست حتی اگر بتوانید امروز بیش از گذشته داده های مربوط به رفتار مشتری خود را تجزیه و تحلیل کنید به عنوان یک کارآفرین، ممکن است تمرکزتان روی اشتباهات بازاریابی خود باشد. اما شما باید موفقیت های خود را نیز برجسته کرده و آنها را جشن بگیرید.

بنابراین دفعه بعدی که فرد یا شریک بازاریابی شما یک کمپین ایمیل موفق ایجاد می کند که سهم بازار را در اختیار شما قرار می دهد، آن را بشناسید و تشویقش کنید و این خوشحالی را جشن بگیرید! وقتی یک رویداد صنعتی، صدمین یا هزارمین دنبال کننده تویتر شما را ایجاد می کند، با آن فرد تماس بگیرید تا از او تشکر کنید! این اقدام، اعتماد سازی کرده و می تواند فرهنگ شرکت شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، ما در شرکت بی دی سی، به طور خاص هر ساله در طول هفته از کارآفرینان کسب و کار کوچک بی دی سی تجلیل می کنیم زیرا آنها عوامل اصلی اقتصاد ما هستند و شایسته شناخته شدن و تقدیرند.

نکته: اطمینان حاصل کنید که شرکت های موفق از جمله رقبا را برای الهام گرفتن دنبال می کنید. در کانال های رسانه های اجتماعی، خبرنامه های ایمیلی، وبلاگ و غیره ثبت نام کنید. این امر به شما کمک می کند تا هنگامی که کاری استثنایی انجام دادید به نوآوری و شناخت برسید.

توصیه پایانی

در هفته های آینده وقت بگذارید و برنامه بازاریابی خود را با در نظر داشتن توصیه های فوق تنظیم کنید. از تیم یا شرکای خارجی خود کمک و راهنمایی بخواهید و به آنها اجازه دهید به ارزش شرکت اضافه کنند. از تجربه چیزهای جدید نترسید و از مشتریان و کارکنان خود بازخورد بگیرید.

اقدام کنید. بسنجید و اندازه بگیرید. بهینه سازی کنید. جشن بگیرید. و در اخر دوباره این مراحل را تکرار کنید.  

مترجم: اکرم دیانی

برگرفته از سایت www.bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com