0  |  0

پایان‌نامه‌های دانشجویی هدفمند می‌شود تا دانشگاه‌ها کارآفرین شوند

پایان‌نامه‌های دانشجویی هدفمند می‌شود تا دانشگاه‌ها کارآفرین شوند

هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه گذاری در بخش پژوهش است به همین دلیل توجه به این حوزه می تواند رهگشای بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش رو باشد. قانون جهش تولید دانش بنیان هم با عنایت به این مهم؛ تربیت نیوری انسانی مورد نیاز برا کشور را در اولویت قرار داده است.
آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران هم بر این موضوع تاکید دارد و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت داده است تا طرحی برای حمایت از هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی برای رسیدن به دستاورد ها و محصولات فناورانه با عنوان طرح پژوهانه فناوری را به هدف تسهیل گذار دانشگاه های کشور به سمت دانشگاه کارآفرین و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشجویان، به گونه ای برنامه ریزی کند که تا پایان سال 1401 حدود 2 درصد از پایان نامه ها و رساله های مصوب مورد حمایت این برنامه قرار گیرد.
اجرای این آیین‌نامه‌ها می تواند زیست بوم فناوری و نوآوری را توسعه دهد و نیروهای متخصص و کارآمدی را برای آینده علمی کشور تربیت کند. نیروهایی که می توانند با رفع مشکلات و چالش های پیش روی کشور؛ زمینه توسعه پایدار را برای نسل آینده فراهم کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com