0  |  0

سبد صادراتی دانش‌بنیان‌ها متنوع‌تر و هدفمند می‌شود

سبد صادراتی دانش‌بنیان‌ها متنوع‌تر و هدفمند می‌شود

ارتقای توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان هدفی است که معرفی و عرضه محصولات باکیفیت ایران‌ساخت را به بازار جهانی تسهیل و تسریع می‌کند.
بر همین اساس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری طرح ارتقای توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان را در قالب برنامه «سبدهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان» عملیاتی کرده است.
فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه بین‌المللی و عرضه محصولات به بازار جهانی نیازمند سطح آمادگی بالاتری چه در سطح محصول و چه توانمندی‌های مربوط به شرکت است و باید با حساسیت بیشتری انجام شود. همچنین تک محصوله بودن بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید تعداد کمی از محصولات مورد نیاز یک صنعت خاص توسط یک شرکت، ورود مستقل شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار جهانی را با چالش جدی مواجه کرده است.
در این مجموعه سبدها تلاش شده تفکیکی صنعتی که بیانگر حوزه کاربرد محصولات است، مورد استفاده قرار گیرد. این تفکیک مبتنی بر حوزه‌های کاربرد مرسوم و شناخته شده تجاری و همچنین پتانسیل‌های عرضه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و شامل ۲۰ صنعت مختلف است که در قالب ۲۰ کتابچه عرضه خواهد شد.
هر سبد به معرفی شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان مرتبط که دارای پتانسیل صادرات هستند، می‌پردازد و این امر مبتنی بر چینش دو لایه که در ارتباط با بازارهای جهانی می‌تواند بسیار کاربردی باشد، صورت گرفته است.
فعالیت بیش از ۷۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اکوسیستم فناوری و نوآوری ایران سبب عرضه بیش از ۱۸ هزار محصول فناورانه در حوزه فناوری‌های مختلف از جمله مواد شیمیایی، الکترونیک، تجهیزات پیشرفته صنعتی، فناوری اطلاعات، دارو، غذایی و خدمات نرم شده است. این محصولات که دارای کاربرد در حوزه‌های صنعتی و تجاری مختلف هستند، در فرآیند ارزیابی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری حائز شروطی چون تولید، حداقل در سطح آزمایشگاهی سطح فناوری بالای محصول و تسلط شرکت بر دانش فنی شده‌اند.
با توجه به اینکه شبکه‌سازی گسترده حول هر یک از این سبدها در دستور کار مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار دارد، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند تقاضای خود به منظور حضور در هر یک از سبدها، به صورت مکتوب برای مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری ارسال کنند. همچنین بازرگانان و شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند تقاضای خود به منظور فعالیت حول هر سبد را به این مرکز ارسال کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com