0  |  11

8 راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته

8  راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته

حقیقت این است که بیشتر میلیونرهای خودساخته افرادی معمولی و با تحصیلات معمولی هستند که شغلی عادی دارند و در محله ای معمولی زندگی می کنند. اما فهمیده اند افراد دیگری که از نظر مالی موفق هستند چه کارهایی انجام می دهند و همان کارها را بارها و بارها انجام داده اند تا اینکه در نهایت به همان نتیجه ها رسیده اند. این کار نه معجزه است و نه یک اتفاق تصادفی.

به جز محدودیتی که خودتان برای خود در نظر می گیرید، هیچ محدودیت دیگری وجود ندارد. پس بیایید شروع کنیم.

1.رویاهای بزرگی داشته باشید و به خودتان اجازه رویا پردازی بدهید

در مورد نوع زندگی مورد علاقه و مقدار پولی که دوست دارید بدست آورده، در حساب بانکی خود داشته باشید به خودتان اجازه خیال پردازی و تصور بدهید. از خودتان بپرسید "اگر بدانید شکست نخواهید خورد جرئت می کنید رویای چه چیزی را در سر بپرورانید؟" هر چه هست آن را یادداشت کنید و شروع کنید به تصور اینکه همین حالا به این هدف بزرگ رسیده اید.

از خودتان بپرسید: اگر بدانید شکست نخواهید خورد جرئت می کنید رویای چه چیزی را در سر بپرورانید؟

2.مسیر روشنی برای حرکت خود تعیین کنید

رویاهایتان را از حالت ذهنی خارج کرده، آنها را به صورت هدف های روشن، مشخص و مکتوب درآورید. شاید بزرگترین کشف در تاریخ بشر این باشد. شماهمان چیزی می شوید که بیشتر اوقات به آن می اندیشید.

ازخودتان بپرسید: از میان این هدف ها  کدام است که اگر هم اکنون به آن می رسیدم بیشترین تاثیر مثبت را بر زندگی ام می گذاشت؟

3.تصور کنید خودتان صاحب کار هستید

مسئولیت کامل و صد در صد هر آنچه هستید و هر آنچه را خواهید شد، بپذیرید. از دیگران به دلیل هیچ مسئله ای انتقاد نکنید. شما خودتان مسئول هستید و اگر چیزی در زندگی تان وجود دارد که مورد پسند شما نیست، این وظیفه شماست که کاری برایش بکنید.

از خودتان بپرسید: اگر به مدت یک روز رئیس شرکت تان می شدید چه تغییری را بلافاصله ایجاد می کردید؟ 

4.متعهد شوید که برترین باشید

همین امروز تصمیم بگیرید در کار خود بهترین بهترین ها باشید.همه کسانی که امروز جزء 10 درصد برتر هستند زمانی کارشان را شروع کردند که جز ده درصد پایین بودند.

از خودتان بپرسید: کدام مهارت است که اگر به شکلی عالی در خودتان ایجاد کنید و به کارگیرید، بیشترین تاثیر مثبت را بر زندگی تان خواهد گذاشت؟

8  راز موفقیت میلیونرهای خود ساخته

5.در خودتان روحیه پرکار بودن را پرورش دهید

همه میلیونرهای خود ساخته بسیار بسیار سخت کار می کنند. زودتر کار را شروع می کنند، سخت تر کار می کنند و دیرتر می روند و به عنوان یکی از پرکارترین افراد در رشته کاری شان شهرت پیدا می کنند و همه نیز این موضوع را می دانند.

نکته کلیدی این است که در تمام مدتی که سرکار هستید واقعا کار کنید.

6.خود را وقف خدمت به دیگران کنید

پاداش های شما در زندگی، کاملا متناسب با خدمتی است که به دیگران ارائه می کنید. تمام میلیونرهای خود ساخته همیشه به مشتریانشان فکر می کنند و همیشه به دنبال روش های جدیدی می گردند تا بهتر از هر کس دیگری به مشتریانشان خدمات ارائه دهند.

از خود بپرسید: امروز چه کاری می توانم انجام بدم که ارزش خدماتم را به مشتریانم افزایش دهد؟  

7.با خود و دیگران کاملا رو راست باشید

شاید ارزشمندترین ویژگی که می توانید در خودتان  پرورش دهید مشهور شدن به درستکاری مطلق است. به دلیل هیچ مسئله ای درست کاریتان را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که حرف شما ضمانت کار شماست و در کسب و کار نیک نامی شما بزرگ ترین سرمایه شماست. پایه و اساس همه کسب و کارهای موفق اعتماد است.

از خود بپرسید: در دنیا اگر همه مثل من بودند، دنیا چگونه می شد؟

8.با افراد مناسب معاشرت کنید

85 درصد از موفقیت شما در زندگی، به کیفیت روابطی بستگی دارد که در امور شخصی و شغلی تان ایجاد می کنید. بلند نظر باشید نه تنگ نظر. همیشه قبل از اینکه به فکر سود باشید به دنبال سود رساندن باشید. بهترین راه آشنایی با افراد جدید و ایجاد ارتباط این است که همیشه دنبال راههایی باشید که به دیگران در رسیدن به اهدافشان کمک کنید.

 قانونش این است: هر چه بیشتر و بدون چشم داشت مادی از خودتان مایه بگذارید سود بیشتری از جایی که انتظار ندارید نصیبتان می شود.

برگرفته از کتاب 21 راز موفقیت میلیونرهای خودساخته، انتشارات عطش

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
دیدگاه ها
بخشی

یکشنبه 28 شهریور 1395 ساعت 12:01

ممنون، بسیار کاربردی و راهگشا.

درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com