0  |  3

بانوی کارآفرین میمه 65 هکتار از زمین های سه شهرستان اصفهان را زیر کشت زعفران برد

بانوی کارآفرین میمه 65 هکتار از زمین های سه شهرستان اصفهان را زیر کشت زعفران برد

 صغری جعفری  کار آفرین نمونه و تولید کننده زعفران ساکن روستای ازان میمه افزود: امسال توانستیم با زیر کشت بردن 65 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های یاد شده حدود 700 کیلوگرم زعفران برداشت کنیم.
وی افزود: در این زمینه برای 170نفر به صورت مسقیم وغیر مستقیم شغل ایجاد شد.
این بانوی کارآفرین شهرستان شاهین شهر و میمه که در سال 93 به عنوان یکی از کارآفرینان نمونه استان نیز انتخاب شده است، هدف از کشت زعفران را ایجاد اشتغال ومعرفی زعفران اصفهان به عنوان یک برند اعلام کرد و گفت: در زمینه صادرات نیز فعالیت هایی انجام داده ایم و پیش بینی می کنیم که تا سال آینده 85 هزار دلار از طریق صادرات زعفران ارز آوری داشته باشیم.
علیرضا سالم رئیس جهاد کشاورزی بخش میمه نیز گفت: حدود 54 هکتار از زمین های بخش میمه زیر کشت زعفران رفت و 220 کیلوگرم زعفران از این زمین ها برداشت شد.
زعفران گیاهی است نیمه گرمسیری و در نقاطی که دارای زمستان های ملایم و تابستان گرم و خشک هستند، بخوبی می‌ روید.
مقاومت زعفران در مقابل سرما زیاد است و لیکن چون دوران رشد آن مصادف با پائیز و زمستان و اوایل بهار است به هوای مناسب و معتدل نیاز دارد.
استان اصفهان در سال های اخیر با کم آبی و پدیده خشکسالی مواجه شده و تغییرالگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی با مصرف آب کم یکی از راهبردهای مدیریت استان است.
کاشت زعفران به دلیل مصرف آب کم، درآمد اقتصادی بالا و زمینه کشت آن در برخی از مناطق استان اصفهان یکی از محصولاتی است که به اعتقاد کارشناسان کشاورزی می تواند جایگزین کشت محصولات کشاورزی آب بَر در این استان باشد.
در سال گذشته سه هزار و 908 کیلوگرم زغفران در استان اصفهان تولید شد.
روستای ازان در چهار کیلومتری مرکز بخش میمه با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر است.
بخش میمه در 100 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com