0  |  0

با هدف شناسایی استعدادهای حوزه مد و پوشاک،پنجمین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی برگزار می‌شود

با هدف شناسایی استعدادهای حوزه مد و پوشاک،پنجمین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی برگزار می‌شود

برگزارکننده دومین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی گفت: هدف ما از این پروژه، شناسایی افرادی است که در حوزه مد و پوشاک خلاقیت دارند.
برگزارکننده دومین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی - اظهار کرد: برگزاری این رویداد زمانی به ذهن ما رسید که با موج جدید تکنولوژی در ایران روبه‌رو شدیم؛ اما این تکنولوژی در حوزه مد و پوشاک تأثیر آنچنانی نداشت و همچنان در این حوزه به‌صورت سنتی پیش می‌رفتیم. به همین دلیل، به این نتیجه رسیدیم که از تکنولوژی در حوزه مد و پوشاک استفاده کنیم.
او در نشست رسانه‌ای دومین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی، ادامه داد: در سال ۹۳ تصمیم گرفتیم این رویداد را برگزار کنیم. به همین دلیل، جوانب کار سنجیده شد و با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس این کار آغاز شد.
وی با بیان این‌که اولین دوره این رویداد سال گذشته برگزار شد، گفت: در دوره اول، گرافیست‌ها و فعالان حوزه کسب و کار حضور داشتند، ایده‌ها مطرح و از بین آن‌ها انتخاب انجام شد. مدل کسب و کاری را طراحی کردیم که در نهایت، افرادی که در آن حضور داشتند، یک نمونه از محصولات‌شان را به مرحله اجرا رساندند.
او اضافه کرد: یکی از مشکلات ما، استفاده نکردن از تکنولوژی جدید در حوزه مد و پوشاک است. همچنین مهمترین مشکل، در بحث فروش وجود دارد. در واقع، این رویداد یا استارت‌آپ‌ها (یک رویداد کارآفرینی آموزشی - تجربی) می‌توانند ایده‌پردازی کنند و در دنیا، بیشتر فروش‌ها از طریق این رویدادها انجام می‌شود. به عبارتی، پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و فروشندگان هستند. ما سعی می‌کنیم از این مدل، برای کسب و کار نوپا استفاده کنیم.
چرا این رویداد در مکان‌های لوکس برگزار می‌شود؟
معصومی به‌عنوان «مدیر خبرگزاری مد و پوشاک» در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر این‌که چرا این رویداد در مکان‌های لوکس برگزار می‌شود؟ گفت: به‌دلیل حمایت‌هایی که این مجموعه‌ها از ما کرده‌اند، رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی، سال گذشته در مجموعه پلادیوم و امسال نیز در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد. در واقع، افرادی که از ما حمایت می‌کنند جزو کارآفرین‌های برترند و مشتاق بودند که این رویداد را پوشش دهند.
او با بیان این‌که سعی کردیم از افراد کارآفرین در این رویداد استفاده کنیم، ادامه داد: می‌خواهیم این افراد، تجربیات خود را در اختیار دیگران بگذارند. به همین دلیل، در مدت زمانی که این رویداد در حال برگزاری است، از دبیر کارگروه مد و لباس و رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران درخواست کردیم که سخنرانی داشته باشند، تا کسانی که می‌خواهند به این حوزه وارد شوند با مشکلات این صنعت آشنا شوند و بدانند چه ایده‌هایی را باید ارائه دهند.
دلیل حمایت از این رویداد چیست؟
مدیر هتل اسپیناس پلاس نیز در این نشست که امروز، ۲۲ مردادماه در این هتل برگزار شد، اظهار کرد: این هتل نیز نوعی استارت‌آپ است و مدت زیادی از ساخت آن نمی‌گذرد. در چشم‌انداز پیش رو، ایده‌آل‌های بسیاری را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم بهترین اتفاقات برای جوانانی که در حوزه مد و پوشاک فعالیت می‌کنند، رخ دهد.
ماریو کاندیاش درمورد این‌که چرا از این پروژه حمایت کرده است؟ گفت: من ایرانی نیستم، اما از وقتی که به ایران آمده‌ام، احساس خاصی در من شکل گرفته است. در اروپا، رویدادی اتفاق افتاد که مطرح‌کننده آن، یک تیم ایرلندی بود؛ اما این طرح به مدت سه سال در کشور پرتغال نیز اجرا شد و موسسات و شرکت‌های بسیاری درگیر آن شدند. در واقع هر کسی، یک بهره اقتصادی از این رویداد برد. من به‌دنبال ایده‌های نو، به‌روز و جدید هستم و از آن‌ها استقبال می‌کنم تا از وجه تجاری هم به آن بپردازیم.
او ادامه داد: من آدم فناوری نیستم و شغل و تحصیلاتم در زمینه هتل‌داری بوده، اما در ضمیرم، بحث استارت‌آپ را دارم. این هتل نیز سرمایه چند میلیون دلاری داشته و در حال حاضر ۵۰۰ نفر در آن فعالیت می‌کنند. پس ارزش کارآفرینی را بالا می‌برد و می‌توان برای آن، چشم‌اندازهای کوتاه و بلندمدت را متصور شد. ما باید به‌دنبال بهینه‌سازی و تأثیرات اقتصادی باشیم.
اولین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی چه خروجی‌ای داشته است؟
مهیار رومیانی به‌عنوان «مدیر اجرایی خبرگزاری مد و پوشاک» نیز درباره نحوه برگزاری این رویداد کارآفرینی، اظهار کرد: در این رویداد، ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر جوان ایده‌پرداز را جمع‌ کردیم و معتقدیم اگر از این دست حمایت‌ها انجام نشود، اتفاقی در این مرز و بوم نمی‌افتد.
او همچنین درمورد این‌که این رویداد در مرحله اول، چه خروجی‌هایی داشته است؟ گفت: با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شد، از محصولات دو تیم که سال گذشته در این رویداد شرکت کرده بودند، رونمایی شد. چند نفر نیز با سرمایه‌گذاری شخصی همچنان مشغول به کار هستند. در واقع از اولین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی چهار گروه مشغول به کار شده‌اند.
۵۴ ساعت با کارآفرینان حوزه مد و پوشاک
دانا ماشاءالله‌پور، از اعضای تیم برگزاری این رویداد نیز بیان کرد: استراتژی این برنامه درباره رویدادی است که در حوزه مد برگزار می‌شود. افرادی که در آن حضور پیدا می‌کنند، به مدت ۵۴ ساعت با مربیان، داوران و افرادی که در حوزه مد فعالیت دارند، گفت‌وگو می‌کنند و از تجربیات آن‌ها بهره می‌برند.
او ادامه داد: استارت‌آپ‌ها مدل‌های بیزینسی هستند که در حوزه کسب و کار، فشن و صنعت مد مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به این‌که کشور ما یکی از پایه‌گذاران صنعت نساجی بوده، پس می‌توانیم برخی از محصولات‌مان را در خارج از کشور نیز عرضه کنیم و این فرصت باید در اختیار جوانان این حوزه قرار بگیرد تا بتوانند ایده‌های‌شان را با صاحبان کسب و کار مطرح کنند و در نهایت به خروجی مطلوبی منجر شود. این اعتمادسازی از سمت برندها موجب می‌شود جوانان ما در این حوزه به آرزوهای خود نزدیک شوند.
ماشاءلله‌پور افزود: این پروژه نتیجه پنج‌ماه کار یک تیم است که قصد آن‌ها با تمام وجود، کمک کردن به صنعت داخلی است. بنابراین تلاش ما این است که این رویداد هرچه با کیفیت‌تر برگزار شود. در واقع ما می‌خواهیم محصولات‌مان را به کشورهای جهان ارائه کنیم و در این زمینه استعدادهای خوبی در ایران داریم، اما این استعدادها باید پرورش یابند و طبق استانداردهای جهانی پیش بروند.
MVP نسخه‌ای از یک محصول جدید است
امیررضا محمدی، یکی دیگر از اعضای این رویداد، نیز بیان کرد: MVP نسخه‌ای از یک محصول جدید است که به یک تیم اجازه می‌دهد، اعتبار اطلاعات خود را درباره مشتریان، با کمترین هزینه بسنجد. این استراتژی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او درباره این‌که چرا باید کار خود را با MVP آغاز کنیم؟ توضیح داد: ممکن است اعضای یک تیم استارت‌آپی تصور کنند که روی معدنی از ایده‌ها نشسته‌اند، اما ساختن یک محصول کاملا عملی، بدون دانستن این‌که آیا آن محصول دقیقا نیاز مشتری است، اتلاف منابع ارزشمند محسوب می‌شود؛ اما MVP به تیم اجازه می‌دهد که بیشترین میزان مطالعه را درباره مشتری انجام دهد. همچنین با استفاده از آن می‌توانند پیش از آن‌که وقت زیادی را صرف کنند، ایده خود را به بوته آزمایش بگذارند.
محمدی اظهار کرد: وجود MVP به شناسایی مشتریان کمک می‌کند و این‌که تولیدکنندگان کجا می‌تواند مشتریان خود را پیدا کنند. از طرفی مشتریان چگونه می‌توانند محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند و چه مبلغی برای آن بپردازند.
به گفته او، اولین رویداد کارآفرینی مد و تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ در آمریکا، سال ۲۰۱۵ در پاریس و سال ۲۰۱۶ در برزیل برگزار شد. چهارمین دوره آن نیز سال ۱۳۹۵ در ایران و پنجمین دوره آن هم از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه در کشور برگزار می‌شود. سعی شده در این دوره، استانداردهای این رویداد به استانداردهای استارت‌آپ ویکندهایی که در سراسر جهان برگزار می‌شوند، نزدیک شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com