1  |  0

فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حوزه آب و فرسایش خاک منتشر شد

فراخوان طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حوزه آب و فرسایش خاک منتشر شد

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب فرسایش، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و توسط پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان، رویداد توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری برگزار می‌شود و با اعلام دومین فراخوان خود، از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه برای حل چالش‌های منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان حمایت خواهد کرد.
در فراخوان اعلام شده، محورهایی همچون توسعه روش‌های فناورانه احیای اراضی تخریب یافته و تثبیت خاک با اجرای حداقل سه پایلوت برای احیای گالی‌ها در دشتیاری، توسعه فناوری بازطراحی و ارتقای عملکرد دگارها در مهار سیل و بهره‌وری از منابع آب و زراعت سیلابی در دشتیاری با اجرای حداقل دو پایلوت در دشتیاری، توسعه فناورانه تولید مصالح بر پایه مواد اولیه محلی برای احداث سازه‌های منطقه همراه با تدوین دانش فنی و تولید حداقل یک نمونه مصالح بر پایه مواد اولیه محلی و نیز توسعه فناوری ایمن‌سازی هوتک‌ها با اجرای حداقل سه پایلوت در استان سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار دارد.
طرح‌های رسیده با دو رویکرد اصلی، موردبررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت که رویکرد اول ارتقای روش‌های رایج با هدف افزایش اثربخشی، کاهش اثرات تخریب سرزمین و کاهش هزینه و رویکرد دوم نیز توسعه روش‌های جدیدی که محدودیت‌های روش‌های رایج را نداشته و محاسن قابل قبولی داشته باشند خواهد بود.
بر اساس این فراخوان، طرح‌هایی که پس از داوری‌ها و بررسی‌ها به عنوان طرح برگزیده شناخته شوند، از حمایت‌ها و منابع برخوردار خواهند بود. بر همین اساس، حمایت و تامین مالی برای نمونه‌سازی و اجرای پایلوت در فاز نخست و اختصاص منابع تبصره ۱۸ برای توسعه بازار و تجاری‌سازی، از حمایت‌های در نظر گرفته شده خواهند بود.
بر اساس فراخوان اعلام شده از سوی ستاد، آخرین فرصت ارسال ایده و طرح‌ها ۲۷ آذرماه سال جاری است و داوری و بررسی طرح‌ها تا ۲۹ آذرماه انجام خواهد شد. طرح‌های برگزیده ۳۰ آذرماه و در قالب رویداد اختتامیه، معرفی و تقدیر خواهند شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com