0  |  0

راه‌اندازی بورس ایده زمینه‌ساز حضور دانشگاهیان در صنعت

راه‌اندازی بورس ایده زمینه‌ساز حضور دانشگاهیان در صنعت

در راستای ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با اهداف و مأموریت‌ها و همچنین برنامه‌های بنیادهای نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حمایت بهتر از اجتماع نخبگان بومی، رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی با استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار، محمدرضا صالحی؛ استاندار خراسان‌شمالی ضمن مثبت ارزیابی‌کردن فعالیت‌های انجام‌شده در حوزۀ نخبگانی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان را مهمترین نیاز کشور در حوزۀ نخبگان دانست.
وی با اشاره به لزوم توسعۀ همکاری صنعت و دانشگاه، این مهم را یکی از زیربناهای اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و افزود: بنیاد نخبگان استان باید برنامه‌های مشخص و هدفمندی برای این موضوع مهم داشته باشد. در این بین، استانداری نیز با تمام ظرفیت‌های خود برای نیل به اهداف تعیین‌شده آمادگی همکاری دارد. علاوه بر آن باید دانست که به وجود آمدن این ارتباط در وهلۀ اول نیازمند فرهنگسازی مناسب است.
صالحی فقدان‌ سازوکار مشخص برای ورود به عرصه‌های صنعتی را یکی از مشکلات اجتماع نخبگان بومی استان برشمرد و ادامه داد: اقداماتی چون راه‌اندازی بورس ایده می‌تواند اثرگذاری بسزایی در زمینه‌سازی برای حضور مستعدان‌برتر و دانشگاهیان در صنعت داشته باشد.
استاندار خراسان‌شمالی تشکیل کارگروهی متشکل از بنیاد نخبگان، پارک علم‌و‌فناوری، اتاق بازرگانی و سازمان برنامه‌وبودجه با هدف رصد معضلات و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان را از ملزومات امروز استان برای توسعه دانست و خواستار پیگیری جدی برای حل مشکلات اجتماع نخبگانی فعال در حوزۀ دانش‌بنیان شد.
در بخش دیگری از این نشست، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان‌شمالی، گزارشی از آخرین وضعیت نخبگان و مستعدان برتر استان، چگونگی و نحوه دریافت تسهیلات توسط متقاضیان را ارائه کرد.
در پایان رؤسای کارگروه‌های بنیاد نخبگان استان به بیان پتانسیل‌های موجود و معضلات و مشکلات مرتبط در حوزه‌های صنعت و فناوری نوین، گیاهان‌داروئی و علوم‌اجتماعی پرداختند و خواستار توجه ویژه استانداری به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این سه حوزه جهت افزایش اشتغال‌زایی بیشتر و حصول ارزش‌افزوده شدند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com