0  |  5

بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کار چه زمانی است؟

بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کار چه زمانی است؟

مترجم: نازنین توکلی (کارشناس ارشد مدیریت صنعتی)

برگرفته از سایت forbes.com

هنگامی که این مطلب را می‌خوانید شاید در صدد راه انداری کسب و کار خودتان باشید. احتمالا دائما به آن فکر می‌کنید و ذهن‌تان را به شدت مشغول کرده است. اگر بگوییم در شروع کسب و کارتان ماه‌ها یا حتی سال‌ها تاخیر داشتید آن هم به خاطر اینکه هیچ زمان مناسبی را برای شروع آن پیدا نکردید، دور از ذهن نیست.

اما مساله همین جاست. هیچ وقت زمان مناسبی برای شروع کسب و کارتان پیدا نمی‌کنید. هرگز یک لحظه ایده‌آل از راه نخواهد رسید. همیشه دلایلی برای به تعویق انداختن اهداف کارآفرینانه شما وجود خواهد داشت. در نهایت به این نتیجه می رسید که خودتان باید «زمان مناسب» را ایجاد کنید. شما تنها کسی هستید که می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر منتظر لحظه‌ای ایده‌آل برای شروع کسب‌و‌کارتان هستید، ممکن است برای همیشه منتظر آن لحظه بمانید.

اما چگونه شرایط مناسبی برای تبدیل رویای خود به واقعیت ایجاد کنید؟

۱.از «افتخار به خود» به‌عنوان سوخت موشکی استفاده کنید:

بیایید به آخرین باری که یک هدف بزرگ را به سرانجام رساندید، فکر کنید. چه حسی داشتید؟ حس سربلندی و نوعی غرور مثبت که باعث افزایش احساس ارزش در شما شد و اکنون این قدرت را دارد که شما را به روش هایی که هرگز فکرش را هم نمی‌کردید، پرانگیزه و خلاق کند.

تمرین «تصور چشم انداز» را امتحان کنید. روی یک برگه بنویسید که زندگی رؤیایی شما در پنج سال آینده جگونه خواهد بود، البته بدون توجه به محدودیت‌ها یا تفکر درباره چگونگی رسیدن به آن.

مثلا تصور کنید؛

  • چه کسب‌و‌کاری را مدیریت می‌کنید؟
  • تیم شما چگونه است؟
  • اوقات خود را چگونه سپری می‌کنید؟
  • مردم درباره شما و شرکت‌‌تان چه می‌گویند؟
  • هر روزی که می‌گذرد چه احساسی نسبت به خود دارید؟

اکنون به آنچه نوشته‌اید نگاه و تصور کنید که همه این‌ موارد عین واقعیت است. احساس غرور و افتخاری را تجربه می‌کنید که ناشی از ساختن چیزی است که متعلق به خود شماست. این تصویری است که خودتان نقاشی کرده‌اید و نقشه راه موفقیت‌تان است. حال که مقصدی دارید، می‌توانید موقعیت بهتری برای شروع و حرکت به سمت آن داشته باشید.

۲. احتمال عدم موفقیت را بپذیرید:

درصد قابل توجهی از افراد می‌خواهند رئیس خودشان باشند، اما این بدان معنی نیست که آنها درحال تجربه کسب وکاری هستند که در رویاهای خود آن را ساخته‌اند. افراد فکر می‌کنند بزرگ‌ترین مانع برای کارآفرینی پول و زمان است، درحالی که دلیل واقعی آن ترس از شکست است.

بهترین زمان برای راه اندازی کسب و کار

اینکه چه دیدگاهی نسبت به شکست داشته باشید و چگونه بر آن غلبه کنید، پیش بینی کننده موفقیت مادام العمر شماست. احتمالا ترس از شکست شما را تضعیف ‌می‌کند اما این بدین معنا نیست که واقعا ضعیف و ناتوان هستید. اگر کمی ذهنیت خود را تغییر بدهید، خواهید دید که شکست واقعا ابزاری قدرتمند برای رشد است.

به جای ترس از ناشناخته‌ها و فرار از آن‌ها، مایل به تجربه شکست باشید و به این فرایند اعتماد کنید. هیچ کارآفرین موفقی وجود ندارد که مسیری مملو از شکست را تجربه نکرده باشد. می‌توانید چیزهای زیادی از اشتباهات خود بیاموزید و از آنها به‌عنوان فرصتی برای بهتر شدن استفاده کنید.

۳. چشم انداز خود را در اولویت قرار دهید:

 در واقع، در اولویت قراردادن چشم‌انداز مربوط به زمان بندی نیست بلکه این اولویت مربوط به خود شما است. تنها خود شما هستید که قدرت خلق داستان موفقیت خود را دارید. باید خود را در این داستان بگذارید و واقعا این تصویر بزرگ را ببینید. راه اندازی و توسعه کسب‌و‌کار به سخت کوشی و تلاش مداوم نیاز دارد. پس آستین‌های‌تان را بالا بزنید و وارد عمل شوید. آنچه باید بدانید این است که زندگی شما تحت کنترل شماست، پس برای رسیدن به تصویری که خودتان نقاشی کردید، تلاش کنید.   

  «بزرگ‌ترین مانع برای کارآفرینی، نداشتن پول و زمان نیست، مانع واقعی ترس از شکست است.»  

بهترین زمان برای شروع یک کسب‌وکار چه زمانی است؟

همین حالا!

مطمئناً ترسناک خواهد بود و یک منحنی یادگیری عظیم پیش‌رو خواهید داشت، اما به هرحال زمان در حال سپری شدن است و باید از خودتان بپرسید ترجیح می‌دهید با گذشت یک سال از امروز در چه موقعیتی از زندگی کاری خود باشید؟ آیا هر روز را با این تصور سپری می‌کنید که خودتان رییس خودتان هستید یا منتظرید تا ۱۲ ماه دیگر از این روز بگذرد و آن وقت زندگی رویایی خود را بسازید؟

 

کسب و کار خود را از اینجا شروع کنید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com