1  |  4

چگونه به کسب و کارهای کوچک «زمان» و «بودجه» مناسب اختصاص دهیم؟

چگونه به کسب و کارهای کوچک «زمان» و «بودجه» مناسب اختصاص دهیم؟

برای رشد و توسعه کسب و کار کوچک خود، باید بدانید که چگونه از زمان و پولی که دارید محافظت کنید. باید اطمینان یابید که آنها را صرف فعالیت ها و منابعی می کنید که شما را به هدف خود نزدیک‌تر می کند.

آیا باید یک کمپین بازاریابی راه اندازی کنید؟

آیا باید مکان یا موقعیت  تبلیغاتی خاصی را خریداری کنید؟

آیا باید در رویداد خاصی شرکت کنید؟

وقتی که دارید انتخاب می کنید، «کدام فرصت‌ها با ارزش و کدام یک از دست دادن سرمایه ست؟» اغلب حسی مبهم را تجربه می‌کنید. برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه، باید سه سوال مشخص را از خود بپرسید. سپس هر بار که خواستید یک دقیقه از وقت خود یا یک دلاراز پول خود را صرف کنید، از این اقدامات به عنوان فیلتر استفاده کنید.

سوال اول: کسب و کار شما چه کار می‌کند؟

بیشتر صاحبان کسب و کار فکر می کنند وقتی فرایند کسب و کار سخت می‌شود، مجبورند محصولات یا خدمات خود را تغییر دهند. این واکنشی طبیعی و نوعی جا زدن در برابر کاهش فروش است؛ اما در واقع فرایند رشد را به شدت کند می کند. وقتی محصولات و خدمات خود را تغییر می دهید، کاری که شرکت شما انجام می دهد برای مشتریان کمتر مشخص می شود. همچنین باعث می شود خرید برای آنها پیچیده تر شود و این به معنای فرصت های از دست رفته و فروش کمتر است.

شما به کاری که می کنید بدرستی واقف هستید. همچنین اعتبار نام تجاری خود را با توجه به ماموریت اصلی کسب و کارتان و طی سال‌های فعالیت‌تان بدست آوردید. وقتی دائماً ماموریت خود را تغییر می دهید؛ چراکه فکر می کنید تنها با این کار می‌توانید نیاز بازار یا مشتریان‌تان را برآورده کنید، در واقع فرصت رشد را برای کسب‌وکارتان کاهش می دهید.

 کسب‌وکارهایی که رسالت و ماموریت شفاف و مشخصی دارند و به مدت طولانی به انجام آن می‌پردازند، سریع‌تر از سایرین که مدام تغییراتی در این عنصر اصلی کسب و کار ایجاد می کنند، رشد می کنند.

چگونه زمان و بودجه بیشتری را به رشد کسب و کارهای کوچک اختصاص دهیم؟

سوال دوم: برای چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟

صاحبان کسب وکارهای کوچک غالباً معتقدند که برای رشد، مجبورند محصولات و خدمات خود را به هرکسی در بازار عرضه کنند. بنابراین، کسب و کارهایی  که تصمیم می گیرند به دنبال نوع خاصی از مشتری بروند، همان‌هایی هستند که سریع‌تر رشد می کنند. اما در واقع هیچ کسب و کار كوچكی را نمی‌توانید پیدا کنید که وقت و هزینه كافی برای همه افراد در هر سن و سلیقه‌ای داشته باشد. اگر از وقت و هزینه خود برای مشتریان به صورت هدفمند استفاده کنید می توانید رشد كنید!

هر کسب و کار به مشتری هدف نیاز دارد، نوعی از مشتری را پیدا کنید که ارزش سرمایه گذاری و وقت را داشته باشند. بررسی کنید آیا محصولات و خدماتی که به مشتریان تان ارایه می دهید که به آنها خدمت می کنید برای آنها ارزشمند هستند؟ به افرادی که از کار کردن با آنها لذت می برید، افرادی که با اشتیاق به کسب و کارتان توجه دارند و سفیر برندتان هستند توجه ویژه ای داشته باشید. اینها مشتریان هدف شما هستند و برای یافتن آنها نباید حتی یک ثانیه یا یک سنت را هدر دهید.

سوال سوم: کسب و کار شما در چه مقیاسی کار می‌کند؟

گستردگی مقیاس کسب و کار شما بسته به مشتریان‌تان است. روشن شدن مقیاسی که می خواهید در آن فعالیت و رشد کنید به شما در مورد چگونگی پیدا کردن و خدمت به مشتریان کمک می کند.

تصور کنید که مجموعه ای زیبا از مبلمان را طراحی و ساخته اید. به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفتید که کسب و کار خود را در مقیاس محلی راه اندازی کنید، باید مدل کسب و کار کاملاً متفاوتی ایجاد کنید در مقایسه با زمانی که می‌خواهید در مقیاس جهانی کسب و کار خود را توسعه دهید. برای یک کسب و کار محلی، احتمالا کافی است که یک نمایشگاه بزرگ داشته باشید و رویدادهایی را در فروشگاه خود برپا کنید، حمل ونقل محلی انجام دهید و با نام تجاری کسب و کارتان تحولی در منطقه خود ایجاد کنید. اما  اگر می خواهید  کسب و کارتان را در مقیاس جهانی توسعه دهید، باید ضمن بستن قرارداد با سایر خرده فروشان اصلی روی توزیع محصولات و خدمات‌تان تمرکز کنید، همچنین کارخانه ای برای تبدیل طرح‌های خود به تولید انبوه ایجاد کنید.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com