0  |  2

ويژگی هایی كه می توانند نتايج فروش را بهبود بخشند

ويژگی هایی كه می توانند نتايج فروش را بهبود بخشند

اكثر افراد همواره دوست دارند نتايج خود را در هر كاري بهبود ببخشند. ما و كسب و كارمان هم تنها در همين صورت رشد خواهيم كرد. سه ويژگي زير ممكن است ساده به نظر برسند، ولي چيزي كه تفاوت ايجاد خواهد كرد مفاهيم و جزئيات اين سه ويژگي است. به طور خلاصه، سه ويژگي زير بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرند:

1 . انعطاف‌پذيري

2 . توانايي درك

3 . صبر

 انعطاف‌پذيري:

با نشان دادن طرز استفاده‌ي آسان از محصولات خود، مردم را قانع كنيد از شما خريد كنند. حتي در مكالمات اوليه هم كاملا مشخص مي‌شود كه آيا با صرف زمان و پول، مي‌توانيد براي محصول فعلي خود ارزش‌افزوده ايجاد كنيد يا خير.

توانايي درك:

تاجراني كه در حال صحبت لبخند مي‌زنند و كساني كه كنجكاو هستند در مورد مشتري احتمالي خود چيزهاي بيشتري ياد بگيرند، بازتاب استفاده‌ي آسان از مدل هستند. اين امر به خصوص در مورد كساني صدق مي‌كند كه اعتراف مي‌كنند اصطلاح مورداستفاده را درك نكرده‌اند و به دنبال توضيح بيشتر هستند.

مواجهه با موانع:

با اين حال در اكثر موارد كسب و كار اصلا آسان نيست و ممكن است به بيراهه كشيده شود. براي هر يك از ما پيش آمده است كه بخواهيم مشكل را پيدا كرده و بدانيم چطور بايد با انحراف يا تاخير برخورد نماييم. وقتي طرف مقابل خود را تشويق مي‌كنيد كه لبخند بزند و در عين حال به دنبال يافتن راه‌حل مناسب هستيد، در اين صورت مواجهه با انحراف‌ها راحت‌تر مي‌شود.

انعطاف‌پذيري و صبر، نتايج را بهبود مي‌بخشند و در نتيجه، بينش قوي و فروش بيشتر را فراهم مي‌كنند. 

مثال‌:

انعطاف‌پذيري، پايه و اساس مذاكره‌ي آسان و ايجاد فروش است. وقتي از انعطاف‌پذيري استقبال مي‌كنيم مهارت‌هاي شنيداري ما هم تقويت شده و ديگر از مذاكره نمي‌ترسيم و در نتيجه، پاداشمان اين خواهد بود كه فرايند فروش ساده به نظر مي‌رسد.  

صبر:

از نظر ميزان صبر، چه امتيازي به خودتان مي‌دهيد؟ اگر مي‌خواهيد در انجام كار خود موفق باشيد بايد جنبه‌هاي زيادي از آن كار را مدنظر قرار دهيد و سپس با آزمون و خطا به آزمايش بپردازيد. 

نكاتي براي فروش:

1 . با پاسخ به نقدها و درخواست‌هاي خاص، تمام عادت‌هاي خود را بازبيني كنيد.

2 . امروز در صورت لزوم پاسخ‌هاي خود را تنظيم كنيد.

3 . روش‌هاي بهبوديافته را به كاركنان توصيه كنيد.

4 . روش‌هاي مذاكره و مكالمه‌ي آرام را به كاركنان خود آموزش دهيد.

5 . از قبل تعيين كنيد كه در كجا مسئله‌اي وجود دارد تا بتوانيد از بروز مشكلات جلوگيري كنيد.

6 . قبل از ارائه‌ي يك راه‌حل، از طرف خود بپرسيد نظرشان در مورد راه‌حل چيست.

7 . موافقت ديگران را در مورد راه‌حل پيشنهادي جلب كنيد.

8 . صبر در كسب و كار، باعث افزايش فروش مي‌شود.

9 . انعطاف‌پذيري و صبر، موجب ثبات شما و برندتان خواهند شد.

10 . فروش و مذاكره، به زودي به صورت رويدادهايي طبيعي به نظر خواهند رسيد.

با استفاده از اين نكات مي‌توانيد فروش يكنواختي را تجربه كنيد!

 

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com