0  |  0

ضرورت تقسیم‌بندی مشتریان از لحاظ بودجه‌ای در کسب‌وکار نوپا

ضرورت تقسیم‌بندی مشتریان از لحاظ بودجه‌ای در کسب‌وکار نوپا

در ادامه برگزاری برنامه‌های توان‌افزایی و مهارت‌آموزی با هدف افزایش توانمندی مستعدان برای حضوری فعال در عرصه‌ کسب‌وکار نوآورانه و نوپا، وبینار «طراحی مدل کسب‌وکار» به همت بنیاد نخبگان استان همدان برگزار شد.
در این کارگاه، فرهانچی؛ مدرس کارگاه ابتدا به تشریح عنوان «فرآیند طرح‌ریزی کسب‌و‌کارهای نوپای نوآورانه» پرداخت و گفت: اولین گام در این مسیر شناسایی طیف وسیعی از مشتریان بالقوه و تقسیم‌بندی میان مشتریان از لحاظ بودجه مشتری امکان و توان و تولید است.
وی افزود: برای هر کسب‌وکار باید کالا یا خدماتی تولید شود که مورد نیاز مردم باشد. نیازمندی، ساخت، امکان ورود به سایر بازارها، میزان رقابت، تضمین کیفیت، از مهمترین عوامل موفقیت در این مسیر است.
فرهانچی با اشاره به بوم‌مدل کسب‌وکار (Business Model Canvas) به عنوان ابزار مدیریتی که در جهت توصیف، طراحی و تغییر مدل کسب‌وکار است، از شرکت‌کنندگان خواست ایده‌ها و مدل‌های کسب‌وکار خود را برای جلسه دوم کارگاه در قالب بوم‌مدل کسب‌وکار برای به چالش کشیدن مدل کسب‌وکار آماده کنند.
آشنایی با مقدمات ایجاد کسب‌و کارهای نو آورانه و آشنایی با نحوه تدوین بوم ‌کسب‌وکار، از مهمترین سرفصل‌های این کارگاه بود.
لازم به ذکر است، به منظور تکمیل آموزش شرکت‌کنندگان، جلسه تکمیلی این وبینار نیز با محورهای بررسی مدل‌های کسب‌وکار طراحی‌شده توسط شرکت‌کنندگان، آشنایی با تحلیل فضای رقابتی کسب‌وکار، آشنایی با نحوه جذب حمایت برای ایجاد و توسعه کسب‌وکار برگزار خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com