0  |  1

چگونه بر چالش‌های تحول دیجیتال غلبه کنیم؟

چگونه بر چالش‌های تحول دیجیتال غلبه کنیم؟

فناوری‌های پیشرفته، ‌توانسته‌اند شیوه ارتباط، همکاری و تعامل افراد با کسب و کارها را دگرگون کنند. این تأثیر آنقدر زیاد بوده که تحول دیجیتال را برای مشاغل مختلف به یک ضرورت تبدیل کرده است.

امروزه تحول دیجیتال به یک استراتژی مبدل شده که کسب و کارها در تلاشند به کمک آن درآمد، بهره وری و رضایت مشتری را به حداکثر برسانند. بنیانگذاران استارتاپ هایی که برای پیشی گرفتن از رقبای خود می جنگند به دنبال پیاده سازی فناوری های دیجیتالی برای بهبود و تغییر شیوه زندگی خود و کسب و کارشان هستند. بنابراین، تعیین معیارهای واضح و درک مسائل موجود برای ایجاد یک تحول دیجیتال موفق بسیار مهم است.

1.کارکنان تکنولوژی را هدایت می کنند:

اغلب فراموش می‌کنیم که این نرم افزارها هستند که نقش به سزایی در اداره شرکت دارند. حتی شاید بتوان گفت نقش آنها از نیروی انسانی بسیار پررنگ‌تر است. از طرفی در هر فرآیند تحول دیجیتال موفق، تجربه انسانی نقش بسیار مهمی دارد. موفق ترین شرکت ها اولین رویکرد مردمی را دارند که نوآوری را به پیش می برد و از طریق ایجاد ارزش مشترک، ارتباطات احساسی قوی ایجاد می کند.

هنگامی که کارکنان به طور کامل هدف استفاده از یک سیستم فناوری جدید را درک می‌کنند، مسیر یک تجربه یکپارچه هموار می شود. افزایش استقبال از سیستم نرم افزاری جدید، ارائه بینش های عملی برای آنها، پشتیبانی از خدمات شخصی و اطمینان از بازگشت سرمایه مثبت، از جمله این موارد است.  

با تکیه بر موارد فوق، کارآفرینان باید متوجه شوند که تحول دیجیتال فراتر از بکارگیری نرم افزار است. تجسم یک ذهنیت دیجیتالی ابتدا مستلزم درک پتانسیل ابزارهای دیجیتال بوده و سپس استفاده از آنها به شیوه ای مناسب برای تغییر شیوه کار و زندگی می باشد. توسعه فرهنگ مشارکت کارکنان و پاسخگویی کامل، محیطی را برای یادگیری و کاربرد سریع فراهم می‌کند که تغییرات کلیدی و مثبتی را در کل مجموعه ایجاد خواهد کرد.

غلبه بر چالش‌های موجود در مسیر تحول دیجیتال 2-نگرانی برای سرمایه گذاری در تحول دیجیتال

این مورد یکی از بزرگترین چالش های استارتاپ ها به شمار می رود، زیرا سرمایه گذاری در تحول دیجیتال اغلب به معنای سرمایه گذاری در موارد ناشناخته است. بسیاری از کارآفرینان ترجیح می دهند سرمایه خود را صرف بازاریابی و نیروی انسانی کنند و سرمایه گذاری در فناوری را به مرحله بعد موکول کنند. فقدان دانش در مورد فنآوری های موجود و ناتوانی در پیش بینی روندهای دیجیتالی آینده، اغلب باعث می شود کارآفرینان چنین سرمایه گذاری های اولیه مهم و قابل توجهی را به تاخیر بیاندازند.

کارآفرینان می توانند بودجه خود را در یک طرح 30-30 -40 عملی کنند تا 40٪ را به افراد و استعدادها، 30٪ به فعالیتهای بازاریابی و توسعه کسب و کار و 30٪ باقی مانده را به ابزارها و فناوری ها اختصاص دهند. این یک قانون مشخص نیست، اما تخصیص عادلانه سرمایه در سه ستون اصلی مورد نیاز برای رشد را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: تحول دیجیتال چه مزایایی را برای کسب و کارها به همراه دارد؟

 3-فرآیندها باید دیجیتالی شوند

استارتاپ ها غالباً بر اساس یک محصول دیجیتالی مانند برنامه ای برای سفارش و تحویل یا یک پلت فرم تجارت الکترونیکی با این فرض که دیجیتالی هستند، شروع به کار می کنند و نکته مهمی را که فرآیندهای داخلی آنها نیاز به خودکارسازی و دیجیتالی شدن دارد از دست می دهند. با این حال، از آنجا که فناوری، یک موضوع تجاری بزرگ است، چنین شرکت هایی نیز، نیاز دارند که به طور منظم سیستم های داخلی خود را به منظور بهبود فرایندها، گسترش تولید و باقی ماندن در میدان رقابتی و همچنین کارآمد و منعطف بودن، به روز رسانی کنند.

  «تحول دیجیتال فقط یک پروژه فناوری اطلاعات نیست.»  

4-کسب و کار شما یک تجارت دیجیتالی است

از همان ابتدا دیجیتالی فکر کنید. درک کنید که چگونه دیجیتالی سازی، کسب و کارتان را هدایت می کند و تصمیمات خود را بر این اساس تنظیم کنید. پیشنهادهای دیجیتالی را که ایجاد ارزش می کنند، جستجو کنید. تحول دیجیتال فقط یک پروژه فناوری اطلاعات نیست. اتخاذ اولین رویکرد دیجیتالی می تواند منجر به ایجاد مدل های تجاری جدید، افزایش درآمد و ایجاد تجربه مشتری منحصر به فرد شود. همچنین می‌تواند تنوع ایجاد کند، مانند Uber. شرکتی که از خود اتومبیلی ندارد. این شرکت توانسته است از سیستم عامل هایی که حمل و نقل افراد را مدیریت می کند به سیستم حمل غذا تبدیل شده و در حال حاضر حتی جا به جایی کالا انجام دهد.

از فناوری های موجود استفاده کنید و همزمان با رشد، استفاده دیجیتالی از فناوری را بهبود ببخشید. از سیستم های جزیره ای نترسید بلکه نگران از دست دادن اطلاعاتی باشید که در صورت عدم استفاده از سیستم های اطلاعاتی و همچنین مخارج اضافی که با بی توجهی زیاد می شوند، از دست خواهید داد.

در پلتفرم آنلاین بیزنگار و با کمک ابزارهای راه اندازی و توسعه کسب و کار، ایده های استارتاپی خود را به کسب و کارهای پول ساز دیجیتالی تبدیل کنید. 
برای ثبت نام کلیک کنید

مترجم:اکرم دیانی

برگرفته از سایت www.entrepreneur.com

 معرفی کتاب: «اقتصاد هوشمند؛ از تئوری تا عمل»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com