0  |  2

آینده کسب و کارها در گرو بهره گیری از هوش مصنوعی

آینده کسب و کارها در گرو بهره گیری از هوش مصنوعی

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت www.entrepreneur.com

هوش مصنوعی، این قدرت را دارد که کسب و کار شما را متحول کند! می توان از هوش مصنوعی برای همه ی بخش های کسب و کار، از خدمات مشتری گرفته تا فروش استفاده کرد و هم چنین پیاده سازی و استفاده از آن نیز آسان است. همانطور که می دانید هوش مصنوعی در حال حاضر در بخش های بزرگی از صنایع در حال استفاده است، اما طی چند سال اخیر، در حال تبدیل شدن به جریان اصلی در بخش کسب و کارهای کوچک است.

بسیاری از مراکز تحقیق و توسعه کسب و کارها در سراسر جهان، در حال بررسی بهترین راه هایی هستند که هوش مصنوعی می تواند برای کسب و کارها و کارآفرینان مفید باشد. به عنوان یک کارآفرین، با بهره گیری از این ایده ها در مورد کسب و کار خود، به موفقیت دست خواهید یافت.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی در واقع یک سیستم کامپیوتری است که می تواند کارهایی را انجام دهد که معمولا برای انسان بسیار پیچیده تلقی می شود، در حال حاضر هوش مصنوعی پیشرفته ترین فناوری جهانی محسوب شده و در بسیاری از صنایع مختلف از آن استفاده می شود.

یکی از مهم ترین ویژگی های هوش مصنوعی این است که این سیستم ها می توانند به طور مستقل، از محیط اطراف خود، دانش کسب کنند! و همین نکته چیزی است که آن ها را برای کسب و کارها بسیار ارزشمند می کند. در واقع برنامه های هوش مصنوعی برای حل مشکلات به وسیله جمع آوری اطلاعات یا انجام وظایف به تنهایی، طراحی و تنظیم شده اند. آن ها این قابلیت را دارند که حجم وسیعی از اطلاعات را با سرعت بالا تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس الگوهایی که در طول زمان می آموزند، تصمیم گیری کنند.

3 مورد از بهترین کاربردهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ابزار مهمی برای کارآفرینان است، به ویژه در عصر تحولات دیجیتال! به موازات رواج بیشتر هوش مصنوعی، توانایی این سیستم به توسعه تصاعدی تجارت و کسب و کار شما نیز بیشتر می شود. در ادامه سه کاربرد فوق العاده از هوش مصنوعی برای موفقیت در کسب و کارها آورده شده است:

1- بهره گیری از هوش مصنوعی در خدمات مشتری

یکی از بهترین راه ها برای استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارهای کوچک، خدمات مشتری است! هوش مصنوعی این توانایی را دارد که به سرعت، آنچه را که مشتریان جست و جو می کنند، شناسایی کرده و هم چنین به حل موثر مشکلات آنان نیز می پردازد. بنابراین اگر نمایندگان شما در بخش خدمات مشتری در تلاش هستند که به تمام درخواست های مشتریان شما پاسخ دهند، در این بخش هوش مصنوعی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

2- بهره گیری از هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل و پیش بینی  آینده

 یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی، توانایی تجزیه و تحلیل ها پیش بینی کننده است. این امر به شما کمک می کند تا اتفاقات بعدی را پیش بینی کنید و بر اساس آن توانایی گرفتن تصمیمات هوشمندانه، در مورد نحوه اداره استراتژیک کسب و کار خود را داشته باشید. هم چنین استفاده درست از تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده، برای اهداف فروش یا یازاریابی، آن را به ابزاری ارزشمند برای مغز متفکر کسب و کار شما تبدیل می کند.

هوش مصنوعی در کسب و کار3- بهره گیری از هوش مصنوعی برای ورود اتوماتیک داده ها

روش دیگری که هوش مصنوعی می تواند به شما در اجرای کارآمدتر کسب و کارتان، کمک کند، ورود خودکار و اتوماتیک داده ها است. مسلما می دانید که آپلود کردن داده ها آن هم در یک سطح گسترده، کار بسیار خسته کننده ای است. بنابراین این مدل کارها یا اغلب فراموش می شوند یا با تنبلی به تاخیر می افتند تا زمانی که در سر رسید های زمانی که ضرب العجل ها تعیین می کنند، و به آن ها نیاز دارید، شما را گیر بیندازند! در حالیکه با استفاده از ورود خودکار داده ها به وسیله هوش مصنوعی، نیازی به نگرانی در مورد بارگذاری داده ها وجود نخواهد داشت.

پیدا کردن بهترین راه حل هوش مصنوعی برای کسب و کار شما

گونه های مختلفی از ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد، بنابراین بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید یک ابزار را که بهترین و مناسب ترین گزینه برای کسب و کارتان است، پیدا کنید. برای مثال، اگر شما یک کسب و کار جدید را راه اندازی کرده اید، برنامه هایی از هوش مصنوعی وجود دارند که برای استارتاپ ها مناسب سازی شده اند. یا اگر شرکت شما، حضور اینترنتی قوی و موثری ندارد، شما می توانید از چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی، برای اهدافی مانند خدمات مشتریان استفاده کنید. آن ها می توانند به سوالات متداول پاسخ دهند و هم چنین اطلاعاتی در مورد شرکت شما در اختیار مشتریان احتمالی قرار دهند که از طریق رسانه های اجتماعی یا ایمیل، با شما ارتباط برقرار می کنند.

باید بدانید که برنامه هایی وجود دارد که کمک کننده به بخش خدمات فروش یا خدمات مشتری هستند، در حالی که برخی دیگر از برنامه ها مختص توسعه وب یا اتوماسیون بازاریابی طراحی شده اند. بنابراین، راه حل های هوش مصنوعی زیادی وجود دارد که می توان آن ها را مطابق با نیازهای شما تنظیم کرد، در اینجا تنها مسئله ی مهم، یافتن ابزار مناسب است.

  « خرده فروشی ها و بانک ها بزرگترین استفاده کنندگان از هوش مصنوعی محسوب می شوند.»  

کدام صنایع از هوش مصنوعی استفاده می کنند؟

طبق آخرین نظر سنجی Techrepublic، بخش عظیمی از صنایع مختلف و کسب و کارها از هوش مصنوعی برای بخش خدمات مشتری استفاده می کنند. خرده فروشی ها و بانک ها بزرگترین استفاده کنندگان از هوش مصنوعی محسوب می شوند.

راه های بسیار مختلفی وجود دارد که از طریق آن ها هوش مصنوعی می تواند به کسب و کار شما کمک کند، و صنایع متفاوت، تاکنون فقط از بخش کوچکی از این راه ها استفاده کرده اند. هوش مصنوعی، برای خدمات مشتری عالی عمل می کند، زیرا به نمایندگان اجازه می دهد تا به سرعت مشکلات مشتریان را رفع کنند، این مسئله به همه چیز، از ربات های چت گرفته تا دستورات صوتی، کمک می کند.

هم چنین برای بخش بازاریابی و فروش نیز بسیار سودمند است. به طور مثال، بازاریابان برای درک بهتر فرصت های بالقوه و البته شناسایی سرنخ های جدید متناسب با نیازهایشان، می توانند به هوش مصنوعی تکیه کنند. به طوری که متخصصان فروش اغلب از این راه برای ایجاد معاملات پیچیده، بدون مذاکرات طولانی با مشتریان فردی، استفاده می کنند.

سخن پایانی

منتظر چه چیزی هستید؟! استفاده از هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید.

اهمیتی ندارد که در چه صنعتی فعالیت می کنید! هوش مصنوعی در هر صورت می تواند به شما کمک کند تا بهره وری و کارآمدی بیشتری داشته باشید. و البته! اگر به دنبال راه حلی برای مشکلات کسب و کارتان می گردید، هوش مصنوعی ممکن است پاسخ ساده ای برای آن داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com