0  |  0

تاکید رئیس بنیاد ملی نخبگان بر کارآفرینی

جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری خوزستان با حضور رئیس پارک علم و فناوری خوزستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خوزستان و به ریاست سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.
ستاری در این جلسه اظهار کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف باید امکانات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و همسو باشند.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات نیازمند محصول هستیم که محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: کارخانجات فناوری، پارک‌های علم و فناوری، پایه آن‌ها باید براساس سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر ایجاد زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی و حمایت دولت تاکید کرد و گفت: شهرهای بزرگی در این زمینه موفق شدند و در حال ایجاد پارک‌های خصوصی هستند.
وی بر تقویت فرهنگ کارآفرینی تاکید و ادامه داد: خوزستان پتانسیل کشاورزی بالایی دارد و باید راه و زیرساخت‌ها مشخص و شرکت‌های خصوصی در این زمینه فعال شوند.
ستاری بیان کرد: اتلاف کشاورزی از موضوعاتی دیگری است که باید روی آن کار کرد تا تامین غذای دام و طیور نیز تقویت شود.
وی از ابلاغ قانون جهش تولید خبر داد و گفت: این قانون حاصل ۳ سال کار است که زیرساخت‌ها را تغییر می‌دهد؛ همچنین به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی اختیارات دادیم تا سازمان توسعه‌ای را برای توسعه دانش‌بنیان و خلاق راه‌اندازی کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور قانون جهش تولید را چراغ راه دانست و عنوان کرد: این قانون اختیارات بسیار خوبی را در پی دارد.
وی افزود: پایه اقتصاد دانش‌بنیان دولت نیست و مواقعی که بخش خصوصی نمی‌تواند وارد شود، دولت ورود می‌کند.
ستاری با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ استان وارد میدان شوند، ادامه داد :در معاونت علمی این آمادگی را داریم که با شرکت‌های بزرگ استان چند مگا پروژه ایجاد کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: در معاونت علمی این امکان وجود دارد که بخشی از هزینه‌ها بلاعوض شود تا ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com