0  |  0

از ایده‌های نوآورانه تا ورود به فاز صنعتی‌سازی حمایت می‌شود

از ایده‌های نوآورانه تا ورود به فاز صنعتی‌سازی حمایت می‌شود

توسعه فناوری لیزر و اپتیک، یکی از اولویت‌هایی است که با ارائه خدمات زیرساختی، تجهیزات آزمایشگاهی و مشاوره به صاحبان ایده‌های نوآورانه این حوزه محقق شده است.
ا همین هدف و تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات رقابتی قابل ارائه در بازار، مرکز نوآوری لیزر ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستری را برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه لیزر فراهم کرده است. این مرکز با اعلام فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه در حوزه «بیوفتونیک»، حمایت و تجاری سازی محصولات ایران‌ساخت این حوزه را به بازار تقاضا متصل می‌کند.
در این فراخوان اولویت‌هایی چون روش نوین تشخیص و دران بیماری، تجهیزات پزشکی فناورانه، فتودینامیک تراپی، تجهیزات نوین رشد گیاه، با محصولات ایران‌ساخت حوزه بیوفوتونیک مورد توجه قرار گرفته است.
ایده‌های نوآورانه برگزیده در این مرکز نوآوری، از خدماتی مانند فضای کاری اشتراکی، مشاوره فنی و چالش ساخت، تامین اعتبار خرید قطعات، ارتباط و جذب سرمایه گذار و دسترسی به خدمات تخصصی لیزر بهره‌مند می‌شوند.
حمایت از ایده‌های نوآورانه در حوزه لیزر و فوتونیک
این مرکز سال گذشه و با اعلام فراخوانی، از صاحبان ایده‌های نوآورانه در حوزه لیزر و اپتیک دعوت کرد تا با ارائه ایده‌های خود به این مرکز در فرآیند تولید محصول و ورود به بازار قرار بگیرند.
این حمایت‌ها به 3 تیم نوآورانه در حوزه لیزر اختصاص یافت و در و ایده های نوآورانه به صورت ویژه در زمینه بیوفوتونیک (با موضوعات روش نوین تشخیص و درمان/تجهیزات پزشکی فناورانه/فوتودینامیک تراپی/تجهیزات نوین رشد گیاه و ...) پذیرش شد.
ایده های برتر پس از بررسی اولیه، در نشست‌های تخصصی راهنمایی و مشاوره، نشست‌های مشاوره تخصصی برای صاحبان ایده و تکمیل اطلاعات طرح کسب و کار مربوطه از سوی ایده پرداز، شرکت می‌کنند. ایده‌های پذیرش شده پس از حضور در یک دوره شتاب‌دهی 9 ماهه، مراحل ورود به بازار و تولید محصول صنعتی را پشت سر می‌گذارند.
در حال حاضر بالغ بر 10 شرکت، استارتاپ و واحد فناور از خدمات مرکز نوآوری لیزر از جمله حمایت مالی و دسترسی به شبکه مشاوره و حل چالش‌ها در زمینه لیزر و اپتیک، خدمات پشتیبانی، حمایت و تبدیل ایده‌های خلاق به شرکت و ورود به بازار را پشت سر می‌گذارند.
ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و ورود این ایده‌ها به صنعت و بازار، فراخوان‌های حمایتی را اعلام و از مراکز زیرساختی ارائه دهنده خدمات فناورانه در این حوزه حمایت می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com