0  |  0

حذف کسب‌وکارهای سنتی همزمان با ظهور کسب‌وکارهای جدید

حذف کسب‌وکارهای سنتی همزمان با ظهور کسب‌وکارهای جدید

معاون وزیر کار می‌گوید با توجه به سرعت روز افزون تغییرات تکنولوژی و تغییر نیازهای انسان، شکل‌گیری مشاغل جدید و نوین و حذف مشاغل سنتی را شاهد خواهیم بود لذا نهادهای آموزشی موظفند علاوه بر مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، مهارت‌های مورد نیاز آینده را پیش بینی و نیروهای کار را برای ایفای نقش موثرتر در آینده آماده کنند.
غلامحسین حسینی نیا، با تاکید بر نقش مهارت آموزی در حل معضل بیکاری اظهار کرد: در حال حاضر مهارت آموزی هم از نظر کمی طیف گسترده‌ای از افراد جامعه را در بر می‌گیرد و هم به لحاظ نتایجی مانند رفع بحران بیکاری از اهمیت بالایی در سطح ملی برخوردار است. انسان در آینده با چالش‌های بی سابقه اجتماعی، اقتصادی و محیطی روبه رو خواهد بود و این موضوع برخاسته از سرعت بخشی به جهانی شدن و رشد سریع توسعه تکنولوژی در دنیا است.
وی ادامه داد: تمام تحولات ژنتیکی، هوش مصنوعی، رباتیک، فناوری نانو، چاپگرهای سه بعدی و چند بعدی، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، گزاره‌هایی است که در تولد مشاغل جدید به شدت تاثیرگذار است و انقلاب چهارم صنعتی را شکل می دهد که موجب تولد و رویش مشاغل جدید و حذف مشاغل فعلی و سنتی می شود.
به گفته حسینی نیا، با توجه به آنکه نیازهای انسان در حال تغییر است و جابجایی در تکنولوژی های نوین در حال رخ دادن است، شکل گیری مشاغل جدید و از بین رفتن مشاغل سنتی اتفاق خواهد افتاد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشاغل نوین در همه حوزه‌ها با استفاده بهینه از فناوری‌های نوین در حال شکل گیری است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از حالا خود را برای ورود مهارتهای متناسب با بازار کار و آینده و تربیت افراد ماهر، ‌ شاغلین و کارآفرینان آماده می کند.
وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری آموزشی باید مبتنی بر آینده‌پژوهی و ویژگی‌های تحولات مشاغل آتی باشد، گفت: با توجه به سرعت روز افزون تغییرات، نهادهای آموزشی وظیفه دارند علاوه بر مهارت‌های مورد نیاز امروز بازارکار، مهارت‌های مورد نیاز آینده را پیش بینی و نیروی کار را برای ایفای نقش موثرتر در آینده آماده کنند از این رو مهارت‌آموزی باید یک قدم جلوتر از تحولات گام بردارد و با نوآوری، آینده و فناوری‌های آینده را بسازد.
حسینی نیا افزود: در حال حاضر ۹۵۰۰ استاندار آموزشی در دنیا وجود دارد و ۶۵۰۰ استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده است که با در نظر گرفتن مشاغل آینده و طبق پیش بینی سازمان جهانی کار، تعداد استانداردها به ۱۷ هزار استاندار خواهد رسید اما نمی‌توانیم با ارائه آموزش‌های مهارتی به سبک قدیم به موفقیتی در زمینه ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه امورات راهبردی مهارتی کشور به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سپرده شده است، خاطرنشان کرد: در سازمان موظفیم بر مبنای سرنوشت مشاغل در آینده و با نگاه بلند، مسیر کلان مهارت آموزی نرم افزاری و سخت افزاری آینده را برای جوانان ترسیم و مهیا کنیم. مربیان، کارشناسان، مدیران و موسسان آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد می‌توانند با تدوین آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، هم در جهت رونق بخشی آموزشگاه‌های آزاد گام بر دارند و هم از حق انحصاری استاندارد تدوین شده بهره برداری کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com